تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۰۷ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 28
کد خبر: ۱۱۳۵
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۲

گزارش کميسيون اصل 90 از واگذاري‌هاي غير‌قانوني منابع طبيعي دولت دهم

رئيس کميسيون اصل 90 با اشاره به شکايت مجلس از دولت دهم گفت: اين شکايت در قوه قضاييه مطرح و وقت رسيدگي آن نيز روز پنجم آذر ماه سال‌جاري مشخص شده و اين پرونده در شعبه 76 دادگاه کيفري به رياست قاضي مدير‌خراساني رسيدگي مي‌شود.

محمد‌علي پور‌مختار در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، درباره پرونده‌هاي در حال پيگيري کميسيون اصل 90 از دولت دهم اظهار داشت: در حال حاضر گزارش‌هايي از سوي کميسيون درباره تخلفات دولت دهم در حوزه‌هاي مختلف تهيه شده است. رئيس کميسيون اصل 90 ادامه داد: همچنين کميسيون اصل 90 مي‌تواند گزارش‌هاي تخلفات را از مراکز مختلف جمع‌آوري و آنها را در گزارش‌هاي نهايي خود بياورد. وي درباره شکايت دولت سابق از مجلس تصريح کرد: در حال حاضر اين شکايت در هيئت نظارت بر رفتار نمايندگان مجلس قرار دارد. پور‌مختار با اشاره به شکايت مجلس از دولت دهم افزود: اين شکايت در قوه قضاييه مطرح و وقت رسيدگي آن نيز روز پنجم آذر مشخص شده است و اين پرونده در شعبه 76 دادگاه کيفري به رياست قاضي مدير‌خراساني رسيدگي مي‌شود.

رئيس فعلي کميسيون اصل 90 همچنين درباره رياست بعدي اين کميسيون اظهار داشت: در حال حاضر معلوم نيست که بنده به عنوان کانديداي رياست کميسيون اصل 90 معرفي شوم چرا که هيئت رئيسه 8 نفره اين کميسيون فرد مورد نظر خودشان را در هنگام رأي‌گيري معرفي خواهند کرد از اين رو کانديدا‌توري افراد براي رياست کميسيون اصل 90 مطرح نيست.

پور‌مختار درباره عملکرد کميسيون اصل 90 در طول مجلس نهم گفت: در کميسيون اصل 90 مجلس نهم در سال اول حدود 2 هزار پرونده واصل داشت كه به آنها رسيدگي شده و يا در حال بررسي است.

وي افزود: تاکنون صد‌ها جلسه براي رسيدگي به پرونده‌هاي مطرح شده در کميسيون اصل 90 برگزار شده و هزاران مکاتبه براي پيگيري اين شکايت‌ها صورت گرفته است. اين نماينده مجلس اظهار داشت: نتايج بسياري از پرونده‌ها و يا شکايات را نمي‌توان رسانه‌اي کرد و فقط مواردي که به عموم مردم مربوط است را مي‌توان به اطلاع مردم رساند. وي افزود: گزارش کميسيون اصل 90 از واگذاري‌هاي غير‌قانوني منابع طبيعي دولت دهم آماده شده است و به زودي بعد از تصميم هيئت رئيسه در صحن علني مجلس قرائت مي‌شود. رئيس کميسيون اصل 90 در پايان درباره اولويت‌هاي اين کميسيون خاطرنشان کرد: تهيه و تکميل گزارش‌هايي از شرايط بوجود آمده در بازار، واردات خودرو، نحوه نظارت بر بانک‌ها و بانک مرکزي و همچنين قيمت‌گذاري خودروهاي داخلي در اولويت کاري کميسيون اصل 90 قرار دارد که به زودي اين گزارش‌ها به هيئت رئيسه مجلس تحويل داده مي‌شود و تا يک ماه آينده در صحن قرائت خواهند شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: