آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۱۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳

رتبه اول ایران در تولیدعلم درخاورمیانه

رئیس مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی با تأکید بر اینکه پژوهش نباید یک پرستیژ مدیریتی باشد، اظهار داشت: در سال ۲۰۱۲ در زمینه تولید علم و دانش، ایران رتبه اول را در خاورمیانه کسب کرده است.
تدبیر24: مهدی فتح‌الله صبح امروز در سومین جشنواره پژوهش صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: پژوهش در بخش صنعت و معدن در افق ۱۴۰۴ باعث افزایش رقابت‌پذیری صنعتی، افزایش سهم ارزش افزوده صنعتی، افزایش سهم صادرات صنعتی و حمایت کارآمد از تحقیق و توسعه در این بخش می‌شود.

وی افزود: امروز فاصله کشورهای فقیر و غنی در دانش، پژوهش، فناوری، خلاقیت و نوآوری است و متولیان اصلی اقتصاد دانش‌محور، کارآفرینان، مبتکران، محققان و مخترعان هستند.

رئیس مؤسسه مطالعات پژوهش های بازرگانی گفت: بر اساس گزارش مجمع جهانی اقتصاد رتبه ایران در سال ۲۰۱۳ از بین ۱۴۸ کشور در زمینه ظرفیت و نوآوری ۸۵، کیفیت نهادهای پژوهشی و علمی ۴۳ و حضور دانشمندان و مهندسان در عرصه‌های پژوهشی ۳۷ است.

وی افزود: رتبه ایران در سال ۲۰۱۲ در خاورمیانه در زمینه تولید علم و دانش بر اساس گزارش پایگاه استنادی اسکوپوس رتبه اول بوده است این در حالی است که پیش از آن ایران جایگاه سوم را داشته است.

فتح‌الله گفت: هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ تحقیق، توسعه و پژوهش در بخش صنعت، معدن و تجارت و ایجاد زمینه و فضای رقابتی برای فعالیت‌های پژوهشی در این بخش است.

وی توسعه پژوهش و اثربخشی آن را مستلزم حمایت و التزام عملی مدیران دانست و گفت: تحقیق و پژوهش نباید به صورت سمبلیک و تنها یک پرستیژ مدیریتی باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: