ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
پنجشنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 31
کد خبر: ۱۱۵۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۵

افزایش حقوق و مزایای رفاهی در دوره وزارت بطحایی

جمعی از نمایندگان طرح استیضاح سیدمحمد بطحایی، وزیر آموزش و پرورش را تدوین کرده و در حال جمع‌آوری امضا برای آن هستند.
تدبیر24»در متن طرح این استیضاح آمده است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم

سلام علیکم

احتراماً این جانبان جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی، طبق اصل ۸۹ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده ۲۲۰ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی با توجه به دلایل زیر درخواست استیضاح وزیر محترم آموزش و پرورش، جناب آقای دکتر بطحایی را داریم.خواهشمند است طبق مواد و اصول قانون اساسی اقدامات مربوطه را انجام دهید.

موارد استیضاح:

۱٫ عدم توجه عملی به سند چشم انداز آموزش و پرورش

۲٫ عدم توجه عملی به امور تربیتی-پرورشی-تربیت بدنی-سلامت، در آموزش و پرورش مدارس

۳٫ عدم توجه عملی به اجرای قانون و نظام هماهنگ

۴٫ تنزل جایگاه مدیران مدارس از نظر منزلت و حقوق و مزایا در دوره وزارت ایشان

۵٫ گرانتر شدن آموزش و پرورش در دوره وزارت ایشان

۶٫ عدم توجه عملی در رسیدگی به سرانه مدارس کشور به خصوص مناطق محروم و متأسفانه افزایش جمعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل به ویژه در مناطق حاشیه شهر-محروم-کارگران در دوره وزارت ایشان

۷٫ افزایش آسیب‌های اجتماعی در مدارس و نبود راهکارهای عملی وزیر برای مقابله با این آسیبهای جدید

۸٫ عزل و نصب‌های سیاسی-حزبی، باندی، رفاقتی در وزارت آموزش و پرورش و اداره کل‌ها و مدارس ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش آموزان در بحث تغذیه و …

۹٫ عدم برنامه جدید برای افزایش حقوق، مزایای رفاهی، معیشتی فرهنگیان و تنزل جایگاه و رتبه اجتماعی اقتصادی معلمان در دوره وزارت ایشان.

۱۰٫ کاهش دانش‌آموزان خوابگاه‌های دانش آموزی ویژه در مناطق محروم و عدم توجه به دانش آموزان در بحث تغذیه و دیگر امکانات مورد نیاز دانش آموزان.

۱۱٫ عدم پویایی و نشاط در بین معلمان و دانش آموزان و کاهش انگیزه کاری بین معلمان و کاهش انگیزه ادامه تحصیل

۱۲٫ عدم شایسته‌سالاری و عدم ایجاد رقابت در بحث انتخاب معلمان خرید خدمات، در مهرماه سال ۹۷ که باعث نارضایتی شدید در بین جوانان با تحصیلات عالیه، شده و از طرفی بعضا افراد غیرشایسته و غیرتخصصی و غیرمتربط که با لابی‌گری وارد بدنه آموزش و پرورش و مدارس شدند.

۱۳٫ عدم مدیریت در ساماندهی نیروی انسانی در مدارس

۱۴ عدم مدیریت مالی در وزارت آموزش و پرورش

۱۵٫ واگذاری مراکز رفاهی-تربیتی، فرهنگی و آموزشی و پرورشی به بخش خصوصی از جمله اردوگاه شهید باهنر

۱۶٫ عدم نظارت بر مدارس غیردولتی و وابسته به سازمان‌ها و نهادهای دیگر.

حدود ۲۰ نماینده تا لحظه تکمیل این خبر طرح را امضا کردند.

برچسب ها: تدبیر24 حقوق
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: