تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
شنبه ۱۴ مهر ۱۴۰۳ - 2024 October 05
کد خبر: ۱۱۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۴
حسین کاشفی فعال سیاسی

صاحبان تریبون پاسخگو باشند

سازمان‌های رسمی و غیررسمی اعلام کرده‌اند که در وضعیت نابسامانی قرار گرفته‌ایم و تنها راه برای حل این مسائل پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی، ملی و خواست مردم است . . .

تدبیر24 : افراد و نهادهایی که دارای تریبون و رسانه هستند باید به اصول اخلاقی و انسانی پایبند باشند. در استفاده از تریبون‌های مختلف در دولت، مجلس و نهادهای دیگر و همچنین روزنامه‌ها و رسانه‌ها دو نگاه وجود دارد؛ یک نگاه از دید مسئولیت دینی و نگاه دیگر مسئولیت اجرایی و عملیاتی است که باید مانند امانت با آن برخورد کرد. در اختیار قرار داشتن تریبون یک فرصت است و برخورد با آن باید به گونه‌ای باشد که به اهداف بلندمدت مشخص شده جامعه در قانون و اخلاق ضربه نزند.

 برخورد ابزاری با این وسیله که باید از آن به عنوان یک فرصت درست استفاده کنیم نه به نفع فرد است، نه جامعه. باید از این وسیله در جهت رشد و تعالی اخلاق و قانون در جامعه استفاده کرد اما اکنون استفاده و برخورد با آن به گونه‌ای شده که بعضا نه‌تنها در جهت تعالی اخلاقیات و اهداف بزرگ نیست بلکه تبدیل به ابزاری برای رسیدن به هدف شده است. این استفاده ابزاری از تریبون و رسانه‌ها سبب خواهد شد که بین مردم و مسئولان جامعه شکاف ایجاد شود و این رفتار پاسخگوی انتظارات مردم نیست. انسجام و وحدت درونی در هر کشور یکی از مهم‌ترین فاکتورها در پیشرفت جوامع محسوب می‌شود .

 این روزها که کشور ما با مشکلات اقتصادی روبروست بیش از هر زمان نیاز به وحدت درونی برای حل مشکلات حس می‌شود. باید با استفاده از نظرات کارشناسان در جهت کاستن از مشکلات و بهتر شدن فضا پیش برویم.کسانی که امروز از تریبون خود تندروانه صحبت می‌کنند و مانع تغییرات برای بهبود شرایط هستند، افرادی محسوب می‌شوند که باید نسبت به عملکرد گذشته خود پاسخگو باشند. این افراد خود در جایگاه متهم هستند چراکه در گذشته با دخالت، همراهی یا سکوت باعث به وجود آمدن شرایط کنونی شده‌اند. چرا در هشت سال گذشته از این تریبون‌ها صدایی برای مخالفت بیان نشد؟

سازمان‌های رسمی و غیررسمی اعلام کرده‌اند که در وضعیت نابسامانی قرار گرفته‌ایم و تنها راه برای حل این مسائل پایبندی به اصول و ارزش‌های دینی، ملی و خواست مردم است. استفاده ابزاری از این وسیله کاری به شدت غیراخلاقی و نامناسب است که افرادی که این گونه رفتار می‌کنند باید در پیشگاه خدا، مردم و تاریخ پاسخگو باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: