حضور
و ورود برخی بازیگران به سینما کمی سوال برانگیز است. اگر کمی در تئاتر
جستجو کنیم بازیگران فوقالعادهای حضور دارند اما چند درصد آنها به واقع
از سوی کارگردانان سینما دیده میشود.
این بازیگر در همین راستا ادامه داد:
تاریخ
نشان داده که بازیگرانی که به صورت آکادمیک و از تئاتر به سینما آمده اند
بسیار خوب و همینطور پایدار بوده اند. زمانی بود که ما نسلی همچون گلاب
آدینه، آزیتا حاجیان، مریلا زارعی، هما روستا، ریما رامین فر بازیگران جوان
و میانسال بودند اما واقعیت امر اگر نگاهی روشن به وضعیت کنونی داشته
باشیم چند درصد از بازیگران جوان امروز می توانند جایگزینهای خوبی برای
آنها باشند؟.
این
روزها تعداد فارغ التحصیلان رشته بازیگری هر روز در حال افزایش است و از
طرفی تعداد زیادی هم از طریق آموزشگاهها بازیگری وارد این عرصه میشوند
اما به واقع چه درصدی از این علاقمندان واقعاً توانایی بازیگری دارند مشخص
نیست. ما هروزه در سالنهای تئاتر بازیگرانی را میبینیم که روی صحنه
میروند ولی به وضوح مشخص است که هنوز آماده نیستند. از نظر من آگاهی دادن به آنها و همچنین آموزش درست دیدن کاری است که نیازمند برنامه ریزی درست و اصولی است.
امروزه
وضعیت تاهل و تجرد در انتخاب شدن بازیگران زن خیلی موثر است. بازیگران
مجرد انگار بهتر و بیشتر از سوی کارگردانان دیده میشوند و به همین دلیل
راهی آثار میشوند. البته این عمومیت ندارد و بازیگران بسیار خوب و
همچنین کارگردانان متعهدی نیز وجود دارند اما در مورد نسل جوان این مساله
را بارها و بارها تجربه کردهام.
بازیگران نمایش "آشویتس زنان" در ادامه همین موضوع افزود:
در
صورتی که من دقیقاً عکس ماجرای انتخاب بازیگران زن فکر می کنم. احساس
میکنم وقتی یک نفر یکبار تعهد زندگی مشترک را تجربه کرده به شدت میتواند
به اثر متعهدتر باشد. زیرا وقتی بازیگری متاهل باشد و باز هم به بازی ادامه
دهد نشان دهنده آن است که بازیگری به عنوان یک حرفه و دغدغه نگاه میکند.