آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰

فردا؛مذاکرات کارشناسی ایران و 1+5

یک منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: مذاکرات کارشناسی ایران و گروه 1+5 برای تعیین ساز و کار اجرایی توافقنامه ژنو فردا (پنجشنبه) از سر گرفته خواهد شد.
تدبیر24: این منبع نزدیک به هیات مذاکره کننده جمهوری اسلامی ایران در گفت و گو با ایرنا گفت: مذاکرات هیات های کارشناسی ایران و 1+5 که هفته گذشته در پی اعمال تحریم آمریکا علیه 19 فرد و شرکت ایرانی متوقف شده بود، از ساعت 15 بعد از ظهر فردا در ‍ژنو از سر گرفته می شود.

این مذاکرات در حالی برگزار می شود که روز دوشنبه «سیدعباس عراقچی» معاون حقوقی و بین المللی وزیر امور خارجه در بروکسل با خانم «کاترین اشتون» مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و «هلگا اشمید» معاون وی دیدار و گفت و گو کرد.

ریاست هیات کارشناسی ایران را «حمید بعیدی نژاد» مدیرکل سیاسی و بین المللی وزیر امور خارجه برعهده دارد و کارشناسان هسته ای، امور بانکی، نفت و حمل و نقل نیز در این مذاکرات حضور دارند.

ریاست هیات کارشناسی 1+5 نیز برعهده «استفان کلمنت» دستیار ویژه کاترین اشتون است.

در مذاکرات کارشناسی هفته گذشته، ترو واریورانتا معاون پادمان های آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز به عنوان ناظر در مذاکرات حضور داشت.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: