آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۱۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

مقابله با آنتن فروشی!

مدتهاست که پخش برخی تیزرهای تبلیغاتی و پررنگ شدن حضور اسپانسرها در رسانه ای چون صداوسیما مورد اعتراض عده بسیاری از اهالی کمیسیون فرهنگی مجلس و رسانه ها قرار گرفته است. به خصوص تاثیرات منفی که برخی از تبلیغات تلویزیونی روی مخاطبان از جمله جوانان دارد. اما علی رغم اعتراضاتی که اغلب به تبلیغات تلویزیونی موسسات آموزشی کنکور می شود و چندی پیش هم معاونت سیما اعلام کرد که نظارت بیشتری روی این تبلیغات شده و قرار است که تعداد این آگهی ها کمتر شود، اما همچنان شاهد پخش یکی از موسسات معروف و بنام آموزشی هستیم که دقایقی را به پخش تیزر خود اختصاص می دهد.
تدبیر24»از این رو سید احسان قاضی زاده عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما معتقد است تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد باعث به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت می‌شود. وی در گفت و گو با خانه ملت درباره برخی تیزرهای تلویزیونی و به خصوص موسسات آموزشی کنکور بیان کرد: «شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درباره این موضوع در جلسات خود به تفصیل بحث کرده زیرا ما معتقدیم تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد از آگهی و ایجاد رقابت شدید بین موسسات مختلف، به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت است».
گرچه تعداد برخی از این آگهی ها در تلویزیون کمتر شده است، اما همچنان کارشناسان درباره تاثیرات مخرب این تبلیغات حتی در برنامه های تلویزیونی نیز صحبت می کنند. به خصوص در برنامه های صبحگاهی که اغلب به چنین موضوعاتی می پردازند و به نوعی می توان گفت صدای مجریان تلویزیون هم درآمده و مدام در این باره موضوعاتی را مطرح می کنند. با این حال هنوز تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده و شاید یکی از مهمترین دلایل آن هم میزان درآمدهای هنگفتی است که از این طریق نصیب صداوسیما می شود که اگر جلوی پخش آگهی هایی از این دست گرفته شود، مشخص نیست چگونه می تواند از پس حقوق کارمندان این رسانه بربیاید!
برچسب ها: تدبیر24 آنتن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: