ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
پنجشنبه ۰۲ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 24
کد خبر: ۱۱۶۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

مقابله با آنتن فروشی!

مدتهاست که پخش برخی تیزرهای تبلیغاتی و پررنگ شدن حضور اسپانسرها در رسانه ای چون صداوسیما مورد اعتراض عده بسیاری از اهالی کمیسیون فرهنگی مجلس و رسانه ها قرار گرفته است. به خصوص تاثیرات منفی که برخی از تبلیغات تلویزیونی روی مخاطبان از جمله جوانان دارد. اما علی رغم اعتراضاتی که اغلب به تبلیغات تلویزیونی موسسات آموزشی کنکور می شود و چندی پیش هم معاونت سیما اعلام کرد که نظارت بیشتری روی این تبلیغات شده و قرار است که تعداد این آگهی ها کمتر شود، اما همچنان شاهد پخش یکی از موسسات معروف و بنام آموزشی هستیم که دقایقی را به پخش تیزر خود اختصاص می دهد.
تدبیر24»از این رو سید احسان قاضی زاده عضو شورای نظارت بر سازمان صداوسیما معتقد است تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد باعث به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت می‌شود. وی در گفت و گو با خانه ملت درباره برخی تیزرهای تلویزیونی و به خصوص موسسات آموزشی کنکور بیان کرد: «شورای نظارت بر سازمان صداوسیما درباره این موضوع در جلسات خود به تفصیل بحث کرده زیرا ما معتقدیم تجاری‌سازی آنتن تلویزیون به بهانه کسب درآمد از آگهی و ایجاد رقابت شدید بین موسسات مختلف، به هم ریختن و ایجاد چالش‌های گسترده در نظام تعلیم و تربیت است».
گرچه تعداد برخی از این آگهی ها در تلویزیون کمتر شده است، اما همچنان کارشناسان درباره تاثیرات مخرب این تبلیغات حتی در برنامه های تلویزیونی نیز صحبت می کنند. به خصوص در برنامه های صبحگاهی که اغلب به چنین موضوعاتی می پردازند و به نوعی می توان گفت صدای مجریان تلویزیون هم درآمده و مدام در این باره موضوعاتی را مطرح می کنند. با این حال هنوز تصمیم جدی در این زمینه گرفته نشده و شاید یکی از مهمترین دلایل آن هم میزان درآمدهای هنگفتی است که از این طریق نصیب صداوسیما می شود که اگر جلوی پخش آگهی هایی از این دست گرفته شود، مشخص نیست چگونه می تواند از پس حقوق کارمندان این رسانه بربیاید!
برچسب ها: تدبیر24 آنتن
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: