ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
جمعه ۰۳ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 25
کد خبر: ۱۱۷۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰

افزایش 25 درصدی تعمیرات لوازم خانگی

مدیرعامل سام سرویس گفت: ما روزانه شش تا هفت هزار تماس تلفنی با مرکز سام سرویس داریم که 20 درصد آنها در خصوص تخلفات واحدهای صنفی غیر مجاز و یا تعمیرکاران مبتدی هستند که به دلیل عدم دانش فنی و یا استفاده از قطعات تقلبی و دست دوم باعث شده که دستگاه مشتری به طور کامل خراب شود. حتی مواردی داشتیم که مرکز یا تعمیرگاه قطعات سالم را از دستگاه جدا کرده است.

تدبیر24»نجفی مدیرعامل سام سرویس در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص وضعیت خدمات پس از فروش و پشتیبانی در کشور گفت: در بازار ایران این خدمات در کنار برند جایگاه خاصی برای مصرف کننده ایرانی دارد، به گونه‌ای که مشتریان هنگام خرید کالایی به کیفیت خدمات پس از فروش آن دقت ویژه‌ای دارند.

وی ادامه داد: در چند ماه اخیر به دلیل وضعیت اقتصادی و نوسانات ارزی قدرت خرید مردم کاهش پیدا کرده و مصرف کننده ترجیح می‌دهد که از همان دستگاه‌های قدیمی استفاده کند. همین امر باعث شده که مراجعه به بخش خدمات پس از فروش و مصرف قطعات یدکی بیشتر شود. به طور تقریبی اگر بخواهیم محاسبه کنیم در 8 ماه سال جاری نسبت به سال قبل 25 درصد تقاضای تعمیرات بیشتر شده است.

وی ادامه داد: اما مشکل اصلی این است که برخی از دستگاه‌ها از طریق مبادی غیر قانونی و به صورت قاچاق وارد کشور شده و یا اینکه کارت گارانتی تقلبی دارند که این مسئله باعث محدود شدن خدمات ما به صاحبان این دستگاه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به حادتر شدن مشکل مراکز و تعمیرکاران متفرقه گفت: امروزه مراکز و یا دفاتری که هیچ‌گونه ارتباطی با نمایندگی‌های رسمی ندارند با توجه به افزایش درخواست تعمیرات مانند قارچ رشد کرده‌اند. آنها با تبلیغات در فضای مجازی و حتی رسمی و با استفاده از ترفندهای خاصی خود را به عنوان نماینده اصلی معرفی می کنند در حالی که از دانش فنی و قطعات اصلی بی بهره هستند.

نجفی تصریح کرد: ما روزانه شش تا هفت هزار تماس تلفنی با مرکز سام سرویس داریم که 20 درصد آنها در خصوص تخلفات واحدهای صنفی غیر مجاز و یا تعمیرکاران مبتدی هستند که به دلیل عدم دانش فنی و یا استفاده از قطعات تقلبی و دست دوم باعث شده که دستگاه مشتری به طور کامل خراب شود. حتی مواردی داشتیم که مرکز یا تعمیرگاه قطعات سالم را از دستگاه جدا کرده است.

وی افزود: متاسفانه ما هیچ گونه کمکی نمی‌توانیم به این افراد بکنیم. خلا قانونی که در این حوزه وجود دارد و اجازه می‌دهد این مراکز به راحتی تبلیغات انجام دهند باعث شده که حتی اتحادیه نیز نتواند به شکایات رسیدگی کند. ما فقط در هفته گذشته 100 مورد شکایت در این خصوص داشته‌ایم.

وی تصریح کرد: بهترین راه این است که مردم با مرکز خدمات سام سرویس تماس بگیرند و مشکل خود را مطرح کنند و از تعمیرکاران و یا واحد صنفی کارت شناسایی رسمی بخواهند. متاسفانه گزارشاتی مبنی بر سوءاستفاده برخی از تعمیرکاران غیرمجاز در هنگام ورود به خانه‌ها منتشر شده است که نیازمند است مردم دقت خود را در این زمینه بالا ببرند.

برچسب ها: تدبیر24 افزایش
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: