ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۱۱۷۸۴۹
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۲

بازگشت هنرمند به سینما با عزرائیل

دیدن اثر جدید محمدرضا هنرمند، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران، قطعا تلنگری ویژه از برای مخاطب سینمایی در یادآوری حتمی ترین اتفاق زندگان خود یعنی مرگ می باشد؛ روایتی از قبض روح و مرگ در ادوار مختلف تاریخ، از کوروش تا امیرکبیر که اگر چه با بازی همیشگی و معمولی فرخ نژاد همراه گردیده، باشد.

تدبیر24»دیدن اثر جدید محمدرضا هنرمند، کارگردان پیشکسوت سینمای ایران، قطعا تلنگری ویژه از برای مخاطب سینمایی در یادآوری حتمی ترین اتفاق زندگان خود یعنی مرگ می باشد؛ روایتی از قبض روح و مرگ  در ادوار مختلف تاریخ، از کوروش تا امیرکبیر که اگر چه با بازی همیشگی و معمولی فرخ نژاد همراه گردیده، باشد.

فیلم سینمایی سمفونی نهم داستان زندگی پزشک جراح زنی است که قصد عمل به آخرین وصیت شوهر خود دارد؛ پزشکی که برخلاف کوروش و امیرکبیر، عاشق خودرهای قدیمی است! همین. تصویری که از امروزِ ایران در فیلم مشاهده می کنیم تصویر جوانان بی هویت و دزدی است که تنها به دنبال خوش گذرانی هستند و بویی از گذشته ی پرافتخار سرزمین خود نبرده اند. یا تصویری از عدم امنیت و کشت و کشتار در جاده بخاطر حمل مواد مخدر. محمدرضا هنرمند امروز ایران را به برزخی برهوت از  شوکت و جلال گذشته ایران تشبیه کرده که هیچ امیدی جز انتظار کشیدن برای مرگ نیست و شاید بتوان گفت هنرمند خواسته تمام غیبت خود را در سال های اخیر یکجا جبران کند.

البته از زاویه ای دیگر، فیلم سینمای سمفونی نهم پرداختن به موضوع مرگ را وسیله ای قرار داده است برای بیان مواضع و دیدگاه های  ملی گرایانه خود و از این جهت است که اثر از ابتدا تا به انتها  پر است از نشانه های ایرانی و ملی، از کوروش و کمبوجیه و بردیا گرفته تا رودکی و عشق رابعه بلخی و بکتاش و ...که حتی با ترسیم سرگردانی هیتلر پیر در بیابان های ایران همراه  می شود و کارگردان با برگزیدن نام بردیا از برای شوهر وفات یافته و کامبیز از برای برادر او سعی می کند تا این ملی گرایی را تا تاریخ معاصر نیز دنبال نماید که البته در جذب مخاطب در بسیاری از مواقع ناکام می ماند و فیلم سینمایی سمفونی نهم را به عنوان یک اثر استراتژیک با مخاطب محدود مواجه می سازد.



برچسب ها: تدبیر24 بازگشت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: