ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 August 11
کد خبر: ۱۱۷۸۹۸
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۸

فصل های مشترک دو ستاره جوان فیلم فجر سی و هفتم

از نگاه مردم، دو نام بسیار جوان در زمره صدرنشین های سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجرهستند که اتفاقا حائز وجوه مشترک جالبی شده اند: سعید روستایی و نیما جاویدی؛ هر دو با دومین فیلم سینمایی خود برای صید سیمرغ ها در رقابت تنگاتنگ اند.

تدبیر24»سعید روستایی، متولد ۱۳۶۸ و نیما جاویدی متولد ۱۳۵۸ ،هر چند فاصله سنی ده ساله با هم دارند اما هر دو برای تثبیت شدن در سینمای یکصد و اندی ساله ایران همان ساخته نخست شان کافی بود.

هر دو فیلم نامه نویس اند و فیلم نوشت خود را فیلم می کنند، اما جالب اینجاست که هر دو با وجود توفیق های چشمگیر اولین ساخته های شان و در حالیکه انتظار عمومی بر این بود که با هجوم سرمایه گذاران و تهیه کنندگان روبرو شوند، برای ساخت دومین فیلم شان با وقفه روبرو شدند! جاویدی سازنده "ملبورن" از سال 92  و روستایی خالق " ابد و یک روز" از سال 94 باید چشم به راه سال 97 می ماندند.

از دیگر فصول مشترک این دو این است که پنجاه درصد سرمایه فیلم شان را محمدصادق رنجکشان، چهره شناخته شده صنعت گردشگری تقبل کرده که حضورش در عرصه هنر در پنج ماه اخیر حواشی عجیبی به همراه داشته است؛ استقبال شایان توجه مردم و منتقدین از دو ساخته این دو جوان، "متری شیش و نیم" روستایی و "سرخ پوست" جاویدی این سرمایه گذار نوآمده را رو سفید کرده و با تایید رویکرد فرهنگی او، ثابت کرد اتفاقا در پی آفرینش آثار فرهیخته ای ست که سینمای ایران را یک قدم به جلو ببرد. در ضمن موفقیت این سرمایه گذاری تاکید موکد مهر باطلی ست که به گمانه سنتی" پول خرج کردن برای هنرمندان جوان پول دور ریختن است" زده شده.

حضور توامان نوید محمدزاده و پری ناز ایزدیار در هر دو ساخته این دو فیلم ساز جوان دیگر نکته مشترک این دو است و جالب اینکه در هر دو فیلم "متری شیش و نیم" و "سرخ پوست" این دو کاراکتر عاشق یکدیگرند!

لوکیشن "زندان" دیگر هم پوشانی آثار تازه آنهاست هر چند که در کار جاویدی، زندان بستر اصلی کل فیلم است.

این دو جوان داستان و عنصر تعلیق را می شناسند و در ارائه شایسته آنها کار بلدند و این برگ برنده اصلی آنها در سینمای ایران است که از بدو تولد تشنه تماشای داستان است؛

از این رو پربیراه نیست ادعا کنیم جاویدی و روستایی فعلا رگ خواب سینماروی ایرانی را کف دست شان دارند.

برچسب ها: تدبیر24 مشترک
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: