ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۱۱۷۹۵
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۸

قطار محلی طبس – مشهد از اتوبوسی به کوپه‌ای ارتقا یافت

قطار فوق در ایستگاههای مسافری راه آهن عشق آباد ،بشرویه،بجستان و تربت حیدریه جهت پیاده و سوار کردن مسافرین توقف دارد.
تدبیر24: همزمان با هفته‌ی حمل و نقل، قطار محلی طبس – مشهد از سالن‌های اتوبوسی به سالن‌های کوپه‌ای خواب ارتقا یافت و نخستین سیر خود را آغاز کرد.

مدیرکل راه آهن شرق در این باره گفت: هم‌اکنون قطار محلی طبس – مشهد و بالعکس به سالن رستوران مجهز است و با ۴ سالن مسافری که هر سالن آن ۱۱ کوپه‌ی ۶ نفره دارد، ظرفیت جابجایی ۲۶۴ نفر مسافر را دارد.

محمد پورفخری بهابادی ادامه داد: این قطار روزهای زوج ماه از طبس به سمت مشهد و روزهای فرد ماه از مشهد به سمت طبس حرکت می‌کند و هزینه‌ی بلیت آن به ازای هر نفر بین ۱۲۵ هزار ریال تا ۱۵۵ هزار ریال متغیر است.

وی خاطرنشان کرد: قطار فوق در ایستگاههای مسافری راه آهن عشق آباد ،بشرویه،بجستان و تربت حیدریه  جهت  پیاده و سوار کردن مسافرین توقف دارد.

مهندس پورفخری همچنین گفت:از آغاز سال جاری تاکنون تعداد ۹۲۵ هزار و ۷۶۰ نفر مسافر در محدوده راه آهن شرق جابجا شده‌اند.

مدیرکل راه آهن شرق درباره میزان حمل بار در این اداره کل نیز اظهار داشت: طی ۸ ماه نخست سال جاری ۳ میلیارد و ۳۰ میلیون و ۶۸۳ هزار تن کیلومتر بار ناخالص در این اداره کل حمل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۱۹ درصد افزایش برخوردار است.

وی افزود: همچنین در این مدت یک میلیارد و ۶۷۳ میلیون و ۴۲۳ هزار تن کیلومتر بار خالص در این اداره کل حمل شده است که نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد رشد دارد.

پورفخری بهابادی بیان کرد: طی هشت ماه نخست امسال ۸۹ هزار و ۲۱۰ تن زغالسنگ در اداره کل راه آهن شرق حمل شده که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حدود ۳ برابر افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: علی‌رغم عمر کوتاه اداره کل راه آهن شرق، اما این اداره کل از نظر میزان تناژ بارگیری در بین نواحی هجده‌گانه راه آهن کشور، جایگاه سوم را دارد.

اداره کل راه آهن شرق با بیش از هزار کیلومتر ریل و ۴۰ ایستگاه، طولانی‌ترین خط آهن کشور است که از بافق در استان یزد تا کاشمر در استان خراسان رضوی امتداد دارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: