تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۱۹۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹
رئیس‌جمهور:

نفت را علیرغم تحریم آمریکا می‌فروشیم

رئیس جمهور معلمان را مربیان جامعه دانست و با تاکید بر اینکه معلم از مرزهای فرهنگ و اخلاق کشور حراست می کند، اظهار کرد: ارزش کار معلم با معیار مادی قابل مقایسه نیست و شهیدان مطهری، بهشتی، رجایی و باهنر نمونه های کم نظیر معلمی هستند.
تدبیر24»حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز شنبه در مراسم بزرگذاشت مقام معلم و نکوداشت یکصد سال تربیت معلم در ایران با اشاره به اینکه رفتار معلم با دانش آموزان، مهمترین رکن تربیتی است،  گفت: کلاس درس باید کلاس رحمت و گذشت باشد و اگر معلم روح دانش آموز را به سوی خدا متحول کند، کلاس او حکم شب قدر دارد.

رئیس جمهور در این مراسم باعنوان "تدبیر و امید در گام دوم انقلاب با مدرسه‌سازی"، گفت: خوشحالم که هفته معلم در آستانه ماه رحمت، مغفرت و برکت الهی قرار گرفته است.

روحانی با بیان اینکه یکی از دلایل ماه رمضان علاوه بر فضیلت‌های ذاتی آن نزول قرآن در این ماه است، افزود: قرآن کتاب هدایت انسان‌ها در مسیر سعادت و بشریت است.

رئیس جمهور ادامه داد: شب قدر از دلایل ماه رمضان است و همه ویژگی‌های خاص و بزرگی که در این ماه قرار دارد به نسبتی در کلاس درس، مدرسه و تربیت هم مشاهده می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد: فضای ماه رمضان فضای دلدادگی به حق، توجه به آسمان‌ها، یاد مستمندان، تعاون و برادری و فهم و درک قرآن برای رسیدن به مسیر هدایت است که همه اینها در کلاس درس و مدرسه هم می‌تواند باشد.

رئیس جمهور با بیان اینکه کلاس درس در حقیقت، کلاس علم و تربیت است، گفت: همه معلمان علاوه بر اینکه معلم هستند، مربیان جامعه نیز می‌باشند.

روحانی با اشاره به اینکه برخی از معلمان و دبیران در مدارس محبوب دانش‌آموزان هستند و این محبوبیت‌ها با هم متفاوت است، گفت: آن معلمی که در مدرسه محبوب دانش‌آموزان است، می‌تواند یک مربی خوب بوده و اخلاق، سخن، نحوه تعامل و برخوردش با دانش‌آموز، تربیت‌کننده باشد.

رئیس جمهور با بیان خاطره‌ای از دوران تحصیل خود در مدرسه و شیوه‌های گوناگون برخورد معلمان با دانش‌آموزان و تأثیرگذاری کلام محبت‌آمیز و همراه با گذشت یک معلم با دانش‌آموز، اظهار داشت: کلاس درس باید کلاس رحمت، برکت و مغفرت باشد، همانطور که ماه رمضان، ماه رحمت، برکت و مغفرت است.

روحانی تصریح کرد: اگر معلمی با رفتار، اخلاق و تعلیم خود بتواند یک نفر را هدایت کند، کلاس درس برای معلم شب قدر است و اگر در آن کلاس درس روح دانش‌آموز به سمت خدا متحول شود، آن کلاس ارزش شب قدر را دارد و همانطور که در شب قدر ملائکه نازل شده و عبادت در آن به اندازه هزار شب است، کلاس درس هم می‌تواند اینچنین باشد.

رئیس جمهور افزود: معلمان مانند سربازانی که از مرزهای میهن ، فرهنگ و اخلاق کشور حفاظت و حراست می‌کنند و  جایگاه معلمان بسیار ارزشمند و والاست و اجر کار آنها با هیچ ملاک و مقیاس مادی، قابل سنجش و جبران نیست.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره علامه شهید استاد مطهری به عنوان اسوه و نمونه معلمان کشور، گفت: علامه مطهری از شخصیت‌های کم‌نظیر و استثناهای تاریخ روحانیت و دانشگاه و انسانی بسیار مجزب متخصص و دلسوز بود که مدام به دنبال رفع شبهات و جلوگیری از انحراف ذهن جوانان بود و در این مسیر تلاش می‌کرد.

روحانی خاطر نشان کرد: بهترین الگو برای همه معلمان و اساتید سراسر کشور، اخلاق، شیوه، کار، تلاش و فداکاری شهید مطهری است، که امروز با وجود گذشت سال‌ها، همچنان کتاب‌های او روشنگر بوده و حل مشکل می‌کند.

رئیس جمهور همچنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان، رجایی و باهنر و بهشتی، افزود: شاید جایگزین کردن این انسان‌ها بسیار سخت بود و دشمنان بهترین عزیزان ما را در سال‌های اول انقلاب از ملت ایران گرفتند.

روحانی با بیان اینکه در دولت دوازدهم بالاترین زلزله تاریخ ایران و بزرگترین سیل تاریخ کشور به وقوع پیوست، گفت: زلزله کرمانشاه و سیل اخیر در مناطق مختلف کشور، در صد سال گذشته بی‌سابقه بوده است به طوری که در این سیل، 28 استان کشور، درگیر سیل شدند به گونه‌ای که نمی‌دانستیم باید با کدام استاندار تماس گرفته و در خصوص مشکلات با او صحبت کنیم و روزهایی بود که از ظهر تا نیمه شب به طور مداوم با استانداران تماس گرفته و صحبت می‌کردم.

رئیس جمهور با بیان اینکه حوادث داخل کشور به ما آموخت معلمان و مدارس، وظیفه بزرگی در حوادث طبیعی غیرمترقبه دارند، افزود: معلم باید در سیل و زلزله در کنار دانش‌آموزان و مردم باشد به گونه‌ای که در حادثه غیرمترقبه که مردم در محل‌های اسکان موقت و چادر هستند، باید یک چادر به آموزش و پرورش اختصاص داشته و با تقسیم کار، کلاس درس تشکیل شود.

وی افزود: هر چند ممکن است آن کلاسی که در چادر تشکیل می‌شود، کیفیت کلاس درس مدرسه را نداشته باشد، اما هنگامی که معلم در کنار دانش‌آموزان است، آنها احساس آرامش می‌کنند و از این منظر حضور معلم، دبیر و اساتید در کنار مردم بسیار حائز اهمیت است.

روحانی با تأکید بر اینکه باید به دانش‌آموزان مهارت لازم برای مواجهه با اینگونه حوادث را بیاموزیم تا بدانند چه کاری باید انجام دهند،‌ گفت:‌ دارا بودن مهارت در موقع حادثه و آشنایی نوجوانان و جوانان با حوادث غیرمترقبه کشور، می‌تواند درد و غم را در اینگونه مواقع کم کند.

رئیس جمهور با اشاره به ضرورت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان برای داشتن کار و شغل مناسب و مشکلاتی که فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها برای داشتن شغل مناسب دارند، گفت: حتماً اینگونه نیست که هرکس دوران مدرسه خود را تمام کرده و دیپلم می‌گیرد، باید کنکور داده و به دانشگاه برود؛ در هیچ کجای دنیا اینگونه نیست.

روحانی افزود: حتماً اینطور نیست که هر کس از دانشگاه فارغ‌التحصیل می‌شود، باید کارمند یک دستگاه و یا اداره شود و یا به دنبال آن باشد که در مقاطع بالاتر باید  تحصیل کند؛ امروز در دانشگاه‌های بزرگ اروپا افرادی که در مقطع دکتری تحصیل می‌کنند به تعداد انگشتان دست هستند.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه باید در هر مقطعی به نیازمندی جامعه نگاه کنیم و براساس آن در بخش‌های مختلف مهارت‌های گوناگون را آموزش دهیم، گفت: باید به نسل جوان خود ضمن اینکه مهارت می‌آموزیم، یاد بدهیم که تنها راه زندگی و اشتغال، استخدام دولتی نیست و بسیاری از کارها و تلاش‌های دیگر وجود دارد که می‌توانند براساس علائق خود، آنها را با مهارت انجام دهند.

روحانی با اشاره به اینکه البته باید همه را در ابتدا به تحصیل و درس خواندن تشویق کنیم، گفت: باید در آموزش مهارت به دانش‌آموزان اهتمام داشته باشیم و همه دستگاه‌های مسئول مانند وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پا به میدان بگذارند.

رئیس جمهور افزود: باید در پایان دوره دبیرستان به گونه‌ای تلاش کرده باشیم که افرادی به جامعه وارد شوند که هم مدرک داشته و هم دارای مهارت باشند.

روحانی با تاکید بر اینکه آموزش مهارت‌های شغلی و کاری براساس علائق و ذوق دانش‌آموزان یک ضرورت است، گفت: مدارس باید براساس مهارت‌آموزی متحول شوند.

رئیس جمهور با اشاره به نحوه تعلیم و تربیت کنونی در کشور، گفت: آموزش و پرورش برای نسل ما به این گونه بود که کتاب را از ابتدا شروع کنیم، تا آخر فصل تدریس شود و سپس از دانش‌آموزان در پایان سال تحصیلی امتحان به عمل آید که این سیستم بسیار قدیمی بوده و در دنیا اینگونه عمل نمی‌شود و متأسفانه در دانشگاه‌ها نیز همین سیستم ادامه دارد.

روحانی با تأکید بر اینکه همه دانش آموزان باید صاحب نظر باشند و نقد کنند، افزود: مسیر آموزش نیاز به اصلاح در آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها دارد و مدل‌های آموزشی در جهان شرق و غرب به اینگونه است که دانش‌آموزان باید وارد بحث شوند، نقد کنند، مقاله بنویسند، کنفرانس دهند و ضمن تبیین و تحلیل مسایل، کتاب‌های متعدد را نیز مطالعه کنند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر سیستم نمره‌دهی بر مبنای برگه امتحانی باشد، مشکلات فراوانی بوجود می‌آید و آموزش و پرورش باید در این زمینه ورود کند و از شما تقاضا دارم که در این زمینه تلاش بیشتری به عمل آورید، گفت: بسیار مهم است که وقتی فردی از دبیرستان فارغ‌التحصیل می‌شود با چه ظرفیت و بهره‌ای وارد جامعه می‌شود و تا چه اندازه مهارت دارد.

روحانی ادامه داد: وقتی دانش‌آموز در مدارس و دبیرستان‌ها زبان خارجی یاد می‌گیرد آیا قادر است به اندازه دو دقیقه و دو جمله به این زبان‌ها صحبت کند و باید پرسید که این چه سبک تعلیم و تربیت است که از ابتدا با گرامر یا خواندن متون شروع می‌کنند.

رئیس جمهور با طرح این پرسش که آیا مادر برای آموزش زبان به فرزند با گرامر شروع می‌کند، تأکید کرد: زبان از لسان و حرف زدن شروع می‌شود و فرد ابتدا باید خوب یاد بگیرد سخن بگوید و سپس گرامر را به سادگی یاد خواهد گرفت.

روحانی با تأکید بر اینکه نحوه آموزش در کشور باید متحول شود و ضرورت این مهم آن است که توسط مدیران و معلمان ماهر صورت پذیرد، تصریح کرد: ما به تحولی نوین با توجه به سال رونق تولید و مهارت نیاز داریم.

رئیس جمهور بر ضرورت آمادگی دانش‌آموزان برای شناخت تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه و جهان، تأکید کرد و گفت: در جامعه ایران و سایر کشورها تحولات فراوانی صورت می‌پذیرد و فرزندان جامعه ما باید روحیه و شناخت لازم را راجع به تحولات روز جامعه و جهان داشته باشند و این از وظایف معلمان عزیز کشور است.

روحانی خطاب به مدیران و معلمان سراسر کشور گفت: دانش‌آموزان باید با موضوع تحریم‌های خارجی به خوبی آگاه باشند و الان جمعیت 900 هزار نفری با 14 میلیون امانت در اختیار شماست و اگر دانش‌آموزان موضوعی را به خوبی بفهمند می‌توانند بر خانواده‌های خود نیز تأثیرگذار باشند.

رئیس جمهور با اشاره به تاریخچه وضع تحریم‌های ظالمانه علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: معنای نخست تحریم‌ها این بود که کشورهای قلدر جهان اینگونه در اذهان جامعه بشری تبلیغ کردند که ایران کشوری خطرناک و دنبال ساخت بمب اتمی است و پس از دستیابی به این بمب برخی کشورها را با خاک یکسان خواهد کرد و باید مراقب ایران باشیم.

روحانی با بیان اینکه این موضوع از ایران‌هراسی و انقلاب‌هراسی نشأت می‌گرفت که ایران مجموعه‌ای خطرناک برای جامعه جهانی است، ادامه داد: سپس پرونده هسته‌ای ایران به شورای امنیت رفت و بدترین قطعنامه این شورا علیه ایران تصویب شد و تا مرز جنگ پیش رفتیم.

رئیس جمهور با تأکید بر اینکه از ابتدای دولت یازدهم سخن ما با مردم این بود که امکان دارد هم فناوری اتمی داشته باشیم و هم دنیا به ما اعتماد کند که برای آنها خطر نیستیم، گفت: ما با این شعار که سانتریفیوژ باید بچرخد و اقتصاد نیز بچرخد پا به عرصه انتخابات گذاشتیم و یکی از دلایل رأی مردم این بود که ان شاء الله این دولت می‌تواند با زبان دیپلماتیک، منطق و استدلال دنیا را از این تصمیم غلط بازگرداند و شرایط را عادی نماید.

روحانی با اشاره به اینکه در صد روز ابتدایی دولت یازدهم توانستیم توافق موقت معروف به ژنو را امضاء نماییم و بخشی از پول‌های بلوکه شده آزاد شد، خاطرنشان کرد: ماهی 700 میلیون دلار آزاد می‌شد و بانک مرکزی به دنبال آن بود که قیمت ارز بالا رود، اما جامعه نرخ ارز را پایین می‌آورد و رئیس بانک مرکزی ناتوان از این مهم بود و در آن دوران امید و دلار وارد کشور می‌شد و همه منابع آزاد می‌گشت.

رئیس جمهور سپس به روند امضاء توافق دائم با 6 قدرت جهانی در سال 93 اشاره و تأکید کرد: رژیم صهیونیستی و عربستان در آن سال تلاش می‌کردند تا توافق دائم را به عقب بیندازند و تقریباً تا 7 ماه رسیدن به این توافق عقب افتاد و وارد مرحله و بحث‌های پیچیده‌ای تا زمان رسیدن به توافق هسته‌ای در رمضان سال 94 شدیم.

روحانی با بیان اینکه مخالفین و تندروهای آمریکایی و همچنین رژیم صهیونیستی و عربستان اجازه نمی‌دادند این توافق اجرایی شود، اما با وجود مشکلات فراوان در 26 دی‌ماه 94 توافق هسته‌ای با 6 کشور دنیا اجرایی شد، گفت: بسیاری می‌گفتند که این توافق تضمینی ندارد و ما اعلام کردیم با بردن این توافق هسته‌ای به شورای امنیت سازمان ملل، آن را به صورت یک قطعنامه  الزامی می‌کنیم تا جایی که برخی در داخل به ما می‌گفتند شما نسبت به کشورهای غربی ساده عمل می‌کنید.

رئیس جمهور افزود: اما 5 روز بعد در شورای امنیت سازمان ملل با یک قطعنامه توافق هسته‌ای را الزامی کردیم و این بدان معنا بود که همه دنیا امضاء کرده‌اند و وقتی برخی افراد غیردقیق اینگونه می‌گفتند که دولت تضمین‌های لازم را نگرفته است، ما بزرگترین تضمین‌ها را گرفتیم و جامعه جهانی تأیید کرد.

روحانی با تأکید بر اینکه بعد از عملیاتی شدن توافق هسته‌ای، تحولاتی در کشور ایجاد شد و فروش نفت یک میلیون بشکه در روز اضافه شد و توانستیم بازار نفت را تسخیر کنیم، تصریح کرد: شرکت‌های خارجی برای حضور در ایران به کشور هجوم می‌آوردند تا جایی که در هتل‌ها جا برای اقامت آنها نبود و همه صف بسته بودند و در حدود 100 میلیارد دلار اعتبار را بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ جهان نسبت به ایران تعهد کردند که این مقدار می‌توانست تولید و توسعه کشور را متحول نماید.

گزیده‌های سخنان رییس جمهور بدین شرح است:

از دلایل عظمت ماه مبارک رمضان،نزول قرآن به عنوان کتاب هدایت بشریت است

ماه مبارک رمضان، ماه فهم و تربیت قرآنی است

معلمان، مربیان جامعه هم هستند

رفتار معلم با دانش آموزان، مهمترین رکن تربیتی است

کلاس درس باید کلاس رحمت و گذشت باشد

اگر معلم روح دانش آموز را به سوی خدا متحول کند، کلاس او حکم شب قدر دارد

اولین معلم خداست؛ ارزش کار معلم با معیار مادی قابل مقایسه نیست

مطهری جزو استثناهای حوزه و دانشگاه بود

بهترین الگو برای معلمین، اخلاق و رفتار آموزشی و تربیتی شهید مطهری است

معلمین و مدارس وظیفه بزرگی در حوادث غیر مترقبه ایفا کردند

زلزله کرمانشاه و سیل های اخیر در یکصد سال گذشته بی سابقه بود

معلم در هر شرایطی باید کنار مردم باشند

مهارت آموزی برای کار و رفتار هنگام حوادث باید جزو برنامه مدارس باشد

دانش آموز در پایان دبیرستان علاوه بر دیپلم باید ذهن خلاق و مهارت در یک رشته داشته باشد

آمادگی دانش آموز برای تحولات سیاسی و اجتماعی کار معلمان است

۱۴ میلیون امانت در اختیار مدیران آموزش و پرورش است

قدرتهای زورگو با ترویج ایران هراسی زمینه تحریم را فراهم کردند

با قطعنامه ۱۹۲۹ ما را تا مرز جنگ تهدید کردند؛ این دولت همزمان بدنبال داشتن علم اتمی و اطمینان از صلح آمیز بودن آن بود

در ۱۰۰ روز اول دولت یازدهم بر مبنای منطق با جامعه بین المللی به توافق موقت رسید

رژیم اسرائیل و عربستان در سال ۹۳ نگذاشتند توافق هسته ای دائمی شود

بعد برجام در مدت کوتاهی صادرات نفت دو برابر شد و شرکتهای جهانی صد میلیارد دلار اعتبار نسبت به ایران تعهد کردند

اسرائیل، عربستان و نژادپرستهای عصبانی از برجام، در انتخابات آمریکا از ترامپ حمایت و برای خروج از برجام او را تحریک کردند

دولت آمریکا یکجانبه از برجام خارج شد و یکجانبه تحریم های جدید وضع کرد

هدف آمریکا از فشار به کشورها و شرکتها برای قطع ارتباط با ایران، صدمه به استقلال ماست

آمریکا بدنبال محدود کردن منابع ارزی ماست؛ باید نیازهای ارزی را کم و درآمد ارزی را با تولید و صادرات اضافه کنیم

سال ۹۲ حدود ۶ میلیون تن گندم وارد کردیم و اکنون قادر به صادراتیم؛ گازوئیل و بنزین وارد می کردیم و امروز حتی قادر به صادرات آن هستیم

نفت را علیرغم تحریم آمریکا می فروشیم

همه باید باور کنند آمریکا امروز بدنبال دامن زدن به اختلافات و دشمنی های داخلی است

در برابر امریکا؛ راهی جز ایستادگی، اتحاد و امید به آینده نداریم

اگر آموزش و پرورش وحدت، امید و مهارت جامعه را بالا ببرد؛ هر دشمنی در برابر ایران شکست می خورد

در جنگ امید، پیروز میدان خواهیم بود
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: