بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۱۹۵۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۷

مخالفت وزارت‌ارتباطات با فیلتر «وی‌چت»

وی درخصوص انتظار کمیته فیلترینگ برای محدودکردن این سرویس و چگونگی اخذ تصمیم در این خصوص توضیح داد: طبق گزارشی که از یکی از اعضای کمیته فیلترینگ در رابطه با این ...

 تدبیر24: دوروز پس از انتشار خبر رسمی فیلتر وی‌چت آنگونه که معاون وزیر ارتباطات گفته است این وزارتخانه مخالف این اقدام شورای فیلترینگ است.  به گزارش فارس، این خبر را مدیرعامل شرکت زیرساخت با تشریح استدلال کمیته فیلترینگ درباره فیلتر وی‌چت اعلام کرد. محمود خسروی در پاسخ به سوالی مبنی بر علت مسدودشدن وی‌چت و تصمیم‌گیری درخصوص سایر سرویس‌های ارتباطی رایگان گفت: سیاست‌های فیلترینگ در کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه تعیین می‌شود و برای اجرا به وزارت ارتباطات ابلاغ می‌شود.  مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت افزود: برابر قانون جرایم رایانه‌ای تصمیم‌گیری درخصوص ابزار ارتباطاتی وی‌چت در وظایف کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه (فیلترینگ) است.  وی درخصوص انتظار کمیته فیلترینگ برای محدودکردن این سرویس و چگونگی اخذ تصمیم در این خصوص توضیح داد: طبق گزارشی که از یکی از اعضای کمیته فیلترینگ در رابطه با این موضوع دریافت کرده‌ام، موضوع از این قرار است که گزارشی در کمیته فیلترینگ ارایه‌شده که دوکارشناس روی آن تحلیل فرهنگی- اجتماعی ارایه کردند و بر اساس گزارش آنها تصمیم بر مسدودشدن این سرویس گرفته شده است. خسروی گفت: در این جلسه تنها مخالف تصمیم مسدودشدن وی‌چت نماینده وزارت ارتباطات بوده که فقط یکی از 13 عضو است. مدیرعامل شرکت ارتباطات زیرساخت با بیان نظر شخصی خود در رابطه با این قبیل سرویس‌های اجتماعی رایگان از جمله وی‌چت گفت: به اعتقاد من شبکه اجتماعی یک فرصت نیز هست. در این شبکه‌ها گروه تشکیل می‌شود و اعضا موضوعات اخلاقی را برای تمام اعضای گروه می‌فرستند و به اصطلاح شیر می‌کنند و حتی محتوای خوبی در این گروه‌ها رد و بدل می‌شود. وی تاکید کرد: در حال حاضر به غیر از وی‌چت دستور دیگری برای فیلترکردن ابزارهای ارتباطی رایگان دیگر به وزارت ارتباطات ابلاغ نشده است.
وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر مسدودشدن برخی ابزارهای ارتباطی رایگان در برخی سرویس‌دهنده‌ها گفت: برخی از محدودیت‌ها توسط سرویس‌دهنده‌ها اعمال می‌شود؛ یکسری را ما فیلتر می‌کنیم یکسری را هم سرویس‌دهنده‌ها فیلتر می‌کنند.  در همین حال اما خبرگزاری تسنیم که از یک‌ماه پیش با انتشار سلسله مطالب، یادداشت‌ها و گفت‌وگوهایی خواستار برخورد با وی‌چت و دیگر نرم‌افزارهای موبایلی و اینترنتی مکالمه و ارسال رایگان پیامک شده بود، روز گذشته با انتشار یادداشتی از این اقدام حمایت کرد. در یادداشت تسنیم آمده است: «فیلترکردن شبکه‌ها و ابزارهای مکالمات اینترنتی آخرین راه‌حل در برخورد با پدیده‌های تهدیدزاست که مسوولان اتخاذ اینگونه تصمیم هم اگرچه به آن اذعان دارند اما در شرایط این‌چنینی راهی جز این وجود ندارد؛ مانند پدیده برخورد با بدحجابی که به‌جای گسترش و باورپذیرکردن استفاده از حجاب در جامعه توسط انبوه دستگاه‌های مسوول و قوانین متقن، کار را به‌جایی رسانده‌ایم که پلیسی که وظیفه‌اش برخورد با مجرمان است در خیابان مشغول امر و نهی به پوشش دختر و پسر است.» از سویی دیگر در همین حال که این نرم‌افزار در ایران به فیلترینگ دچار شده است، مسوولان این شرکت برای تبلیغ هرچه بیشتر برنامه خود دست به دامان لیونل مسی فوتبالیست مشهور آرژانتینی شدند و عکس‌هایی از او منتشر کرده‌اند که در حال استفاده از وی‌چت است. به‌نظر می‌رسد با این تبلیغ بر تعداد کاربران این برنامه در سراسر جهان که برآورد می‌شود بیشتر از 300میلیون‌نفر باشند، افزوده شود.

منبع: شرق

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
هموطن
|
Kazakhstan
|
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
2
خود دولت فیلتر کرده هی گردن این و اون نندازین
همتون مثل همین
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۱
0
0
دولت چرا سکوت میکنه؟ این بود منشور حقوق شهروندی؟
نظر شما: