ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۱۲۲۶۷
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۶

قطار امسال هم به کرمانشاه نمی‌رسد

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه گفت: با توجه به اعتبار در نظر گرفته شده برای پروژه راه‌آهن غرب کشور در لایحه بودجه سال 1393، راه‌آهن کرمانشاه قطعا امسال هم به بهره برداری نمی‌رسد.
تدبیر24: حسن فدایی در گفت و گو با ایسنا منطقه کرمانشاه، با اشاره به پیش‌بینی اعتبار 113 میلیارد تومانی برای پروژه راه‌آهن غرب کشور در لایحه بودجه سال 1393، اظهارداشت: پروژه راه‌آهن ملایر - کرمانشاه با این اعتبارات قطعا امسال هم به بهره‌برداری نمی‌رسد.

وی با اشاره به اعتبار 200 میلیارد تومانی پروژه راه‌آهن غرب کشور در بودجه امسال، گفت: متاسفانه بودجه راه‌آهن غرب کشور کاهش یافته که این امر موجب تاخیر در افتتاح پروژه می‌شود.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه تنها برای تکمیل راه آهن ملایر- کرمانشاه، 600 میلیارد تومان اعتبار نیاز است. البته مقرر شده از طریق اعتبارات فاینانس به این پروژه کمک شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمانشاه درباره زمان بهره‌برداری از راه‌آهن ملایر-کرمانشاه، تصریح‌کرد: در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز، راه‌اندازی پروژه یکسال زمان خواهد برد.

فدایی همچنین با اشاره به پیشرفت 91 درصدی زیرسازی پروژه راه‌آهن ملایر- کرمانشاه که 177 کیلومتر طول دارد، پیشرفت راه‌آهن کرمانشاه - خسروی که در ادامه این پروژه ساخته می‌شود را نیز 27 درصد اعلام کرد.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: