ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۱۲۳۲۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳

هیچ کالایی کوپنی نمی‌شود

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت استفاده سهمیه‌بندی و کوپنی کردن کالاها را رد کرد و گفت: کوپنی‌کردن و سهمیه‌‌بندی برای زمانی است که کشور در بحرانی مانند جنگ قرار دارد درحالی که خوشبختانه این شرایط در کشور وجود ندارد.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، حسن یونس سینکی با بیان اینکه «باید با تصمیم‎سازی‎ها نقش دلال‎ها را کم کنیم» گفت: در چند سال گذشته دولت از یک طرف ۵۰۰هزار میلیارد تومان نقدینگی در بازار ریخته بود و از سویی سرمایه در گردش بسیاری از واحدهای تولیدی با مشکل مواجه شده بود. معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت یکی از مشکلات حوزه نمایشگاهی کشور را نبود مکان ثابت دانست و افزود: در حوزه نمایشگاه‌های بهاره و فصلی نیازمند بازنگری جدی هستیم.

سینکی با اشاره به اینکه در حوزه نمایشگاه‌ها کارهایی انجام شده است، گفت: یکی از سیاست‌های اصلی مکان‎یابی مناسب اقتصادی برای برگزاری نمایشگاه‎ها در مراکز استان‎ها و شهرستان‎های بزرگ است. وی تصریح کرد: نمایشگاه‎ها در بهسازی نظام تولید و توزیع باید دارای مکان‎های ثابتی باشند تا رفاه مراجعه‌کننده‎ها را در نظر گرفته باشند.

معاون توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به اجرای طرح خرید میوه شب عید کشور گفت: در طرح خرید سیب و پرتقال کل عدد ابلاغی به استان‎ها خریداری و ذخیره می‎شود و نرخ‌گذاری مناسب با زمان عرضه نیز رعایت خواهد شد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: