تصور کنید که وبسایتی برای کسب و کار خود و فروش محصولاتتان تاسیس کرده اید؛ اما هیچ بازدیدکننده ای به آن سر نمی زند. حتما ناامید خواهید شد و وبسایت خود را رها خواهید کرد. اما پذیرفتن شکست اشتباه بزرگی است! قطعا افراد زیادی به شما پیشنهاد داده اند که از تبلیغات برای دیده شدن سایتتان استفاده کنید. اما وقتی درآمدی ندارید، چگونه تبلیغات کنید؟ نگران نباشید. ترافیک ارگانیک کلید مشکل شماست. با ما در ادامه مطلب همراه باشید تا با اهمیت ترافیک ارگانیگ آشنا شوید.
اهمیت ترافیک ارگانیک در همین پولی نبودن آن است. نقطه مقابل ترافیک ارگانیک، ترافیک پولی است. برای جذب ترافیک پولی باید هزینه پرداخت کنید. برخی از منابع ترافیک پولی عبارت هستند از Google AdWords، Facebook Ads، Instagram Ads و...
هر چه می گذرد، اهمیت اینترنت و نقش آن در زندگی مردم پررنگ تر می شود. به همین واسطه، رقابت بر سر بهبود رتبه سایت در نتیجه موتور های جست و جو نیز افزایش می یابد. این موضوع سبب شده است که داشتن یک استراتژی در خصوص جذب ترافیک، چه ارگانیک و چه پولی، مهم باشد. تکیه بر ترافیک پولی راهکار خوبی برای بلند نیست و فقط یک راه مکمل در کنار ترافیک ارگانیک است. اهمیت ترافیک ارگانیک درخصوص جذب بازدیدکننده برای سایت تا حدی است که 53% از کل ترافیک سایت را ترافیک ارگانیک تامین می کند. این در حالی است که شما برای جذب آن ریالی پول پرداخت نخواهید کرد.
اگر استراتژی مناسبی را برای جذب ترافیک ارگانیک در پیش بگیرید، شما به یک منبع پایان ناپذیر برای پیشرفت و رونق سایتتان نزدیک می شوید. در چنین شرایطی موتور های جست و جو به سایت شما اعتماد می کنند و صفحات وب شما را رتبه بندی می کنند. در حقیقت با اطلاع از اهمیت ترافیک ارگانیک، گامی به سوی بهینه سازی برای موتور های جست وجو بر می دارید و رتبه خوبی در گوگل دریافت خواهید کرد.
سئوی داخلی جنبه های مختلفی از وبسایت شما را شامل می شود. مسائل فنی و سرعت بارگیری، دو نمونه از این موارد هستند. هنگامی که عناصر وبسایت خود را بهینه می کنید، موتور های جست و جو تمایل بیشتری به سایت شما پیدا خواهند کرد. بگذارید با یک مثال توضیح دهیم. با توجه به اهمیت ترافیک ارگانیک، سعی کنید تا سئو سایت را در نظر بگیرید و سرعت سایتتان را افزایش دهید. در چنین شرایطی، لازم نیست تا کاربران اینترنت دقایق طولانی ای منتظر بارگیری سایت شما باشند. این موضوع آن ها را خسته نخواهد کرد. پس سرعت سایت شما بازدیدکنندگان و در نتیجه مشتریان بیشتری را به همراه خواهد داشت.
چند راهکار برای سئوی داخلی وبسایت عبارت هستند از:
1. تصاویر خود را بهینه کنید. در کادر متن جایگزین تصویر، توضیح کوتاهی برای آن تصویر ارائه دهید.
2. به عناوین صفحات سایت دقت کنید. توضیحات متا و عناوین را مرتبط با محتوای صفحه بنویسید.
3. محتوای با کیفیت، پاسخگو به نیاز کاربران و جدید تولید کنید.
4. مطمئن شوید که وبسایت شما به راحتی قابل پیمایش است. یعن کاربران می توانند چیزی را که نیاز دارند سریع و آسان پیدا کنند.
5. به طراحی وبسایت خود اهمیت دهید.
از طریق گروه ها و فضا های مجازی، افرادی را در حوزه کسب و کار خودتان پیدا کنید و سعی کنید تا همکاری ای را با آن ها آغاز کنید. اگر نویسندگان محتوا، در تولید محتوای خود اسمی از برند و سایت شما بیاورند، زمینه ساز دریافت بک لینک ها خواهند شد.
علاوه بر تولید ضرورت محتوای متنی، محتوای ویدیویی به سئوی سایت شما کمک می کند. بهترین ابزار برای این کار، یوتیوب است. با تولید محتوای ویدیویی باکیفیت و بهینه شده، می توانید ترافیک ارگانیک زیادی را به وب سایت خود جذب کنید.
در مورد وبسایت و کسب و کار خود، با صدای بلند صحبت کنید. ابزار چنین کاری، شبکه های اجتماعی است. اگر برای کسب و کار خود در شبکه های اجتماعی یک صفحه بسازید، تعامل با کاربران و مشتریان بالقوه را افزایش می دهید. با هشتگ های مرتبط، در گفت و گو ها شرکت کنید. به نظرات کاربران پاسخ دهید و هر کاری که رنگ و بوی تعامل می دهد را نادیده نگیرید.
هنگامی که به تولید محتوا در سایتتان پرداختید، می توانید به آن در پست های وبلاگ و سایر صفحات وب سایت خود لینک دهید و بازدیدکنندگان را به سوی محتوای مرتبط راهنمایی کنید. لینک های داخلی بازدیدکنندگان را برای مدت طولانی تری در وبسایت شما نگه می دارد و این موضوع به افزایش رتبه سایتتان در نتیجه جست و جوی گوگل کمک می کند. همچنین موتور های جست و جو متوجه می شوند که وبسایت شما اطلاعات مفید زیادی را شامل می شود و محتوا های آن مرتبط هستند.
اهمیت ترافیک ارگانیک برای رشد کسب و کار به حدی زیاد است که دیده شدن سایت را باید از زمان جست و جوی کلمات کلیدی، هدف قرار دهید. کلمات کلیدی بلند علاوه بر کلید واژه های اصلی شما، ترکیبات دیگری را نیز در بر می گیرند.
اگر کلمات کلیدی طولانی را در تحقیقات کلمات کلیدی خود مد نظر قرار دهید، می توانید ترافیک ارگانیک را تا حد زیادی افزایش دهید.
تجزیه و تحلیل وبسایت شما اهمیت زیادی دارد. تعداد کلیک روی لینک های سایت شما، ترافیک سایت، نظرات و... از جمله عواملی هستند که باید مورد توجه قرار بگیرند. فیس بوک پیکسل، گوگل آنالیتیکس و کنسول جست و جوی گوگل ابزار هایی هستند که در تجزیه و تحلیل آمار سایت به شما کمک می کنند.
یکی از مواردی که به افزایش ترافیک ارگانیک سایت شما کمک می کند، ایجاد شهرت است. جست و جو هایی شامل نام شرکت شما، نام دامنه وبسایت شما یا جست و جو هایی شامل نام محصول یا خدمات شما شهرت را نشان می دهند.
توسعه نام تجاری کسب و کار شما، علاوه بر افزایش شهرت، اعتماد بیشتر موتور های جست و جو را در پی خواهد داشت. برای این هدف، سعی کنید از نام برندتان در سرتاسر عناوین صفحه وبسایت و نام محصول یا خدمات استفاده کنید.
همانطور که در خصوص اهمیت ترافیک ارگانیک گفتیم، افزایش بازدیدکننده، در رونق کار شما تاثیر دارد. پس سعی کنید تا دغدغه کاربران اینترنت را رفع کنید. سوالاتی که افراد از موتور های جست و جو می پرسند را به عنوان کلمات کلیدی برای برخی از مطالب خود انتخاب کنید.
اهمیت ترافیک ارگانیگ در بهبود کسب و کار شما آنقدر زیاد است که می تواند ناگهان شما را به سود زیادی برساند. فرض کنید که بدون هیچ تبلیغ و پرداخت پولی ای، بازدیدکنندگان زیادی را جذب سایت خود کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا چندین راه برای افزایش ترافیک ارگانیک را به شما معرفی کنیم.