نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

چرا پیروز شدیم و خوشحال نیستیم؟

محمد حیدری» نگاهی گذرا به رسانه‌های اصول‌گرا، عمق ناکارآمدی و معیوب بودن این گفتمان را نشان می‌دهد. در واقع اصلا نمی‌توان آنها را «رسانه» خواند، آنها نه رسانه! بلکه تعدادی بنگاه خبرسازی و تبلیغاتی هستند
شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 July 27
کد خبر: ۱۲۴۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۴۰
شهیندخت مولاوردی:

کار از توهین ‌و تحقیر و تهدید گذشته

شهیندخت مولاوردی معاون اسبق امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور در کانال تلگرامی خود در واکنش به ضرب و شتم زنان و دختران توسط گشت‌های طرح نور نوشت:

در این چند روز در مورد فیلم‌های توسل به زور و ضرب و شتم زنان و دختران توسط گشت‌های نور (که تاب و توان تماشای آن‌ را نداشتم و به عنوان یک مسلمان و اگر خدا بخواهد؛ یک مومن، با خواندن اخبار آن آکنده از شرم و خشم هستم)، پیام‌های زیادی دریافت کردم که چرا در برابر چوب حراج بر تتمه دین و ایمان‌مان سکوت کرده‌اید و دم بر نمی‌آورید؟

حال که دیگر کار از توهین ‌و تحقیر و تهدید گذشته و روزی نیست که با اعتمادسوزی، هزینه‌سازی و نارضایتی‌تراشی به شب نرسد، آنچه شرط بلاغ است می گویم…

به کدام مذهب است این؟ که با سیلی بر صورت زنان و برهنه کردنشان در ملاعام، روسری به سرشان کنند؟ در باورتان کدام به پوشاندن ارجحیت دارد؟ موی سر یا بدن…؟ در باورهایمان مگر بالاتر از قرآن داریم؟ کافی است یک بار خطاب خداوند به پیامبر در سوره اعراف را بخوانید:

{ خُذِ ٱلْعَفْوَ وَأْمُرْ بِٱلْعُرْفِ وَأَعْرِضْ عَنِ ٱلْجَاهِلِينَ } /الاعراف ۱۹۹ 

«(ای رسول)عفو و ميانه‌روى را پيشه كن (عذر مردم را بپذير و بر آنان آسان بگير)، و به كارهاى عقل پسند و نيكو فرمان بده، و از جاهلان اعراض کن(که بر تو جز دعوت و اتمام‌حجت نیست).»

چرا دایه‌های مهربان تر از مادر؟!، اگر تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیران این سیاست‌ها گمان‌ می برند با این سیلی هایی که در واقع به صورت شرع نواخته می شود و با این شیوه‌های نفرت‌انگیز و‌ بیزارکننده از دین رحمانی، می‌توان مامور به «یخرجهم من الظلمات الی النور» بود، دچار خطای راهبردی و اشتباه محاسباتی‌اند که سرانجام دود آن هم به چشم دین خواهد رفت. 

شهر خاليست ز عشاق، بود کز طرفی
مردی از خويش[دستی از غیب] برون آيد و کاری بکند

شود آیا؟…

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: