بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۲۴۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۵

بیت‌کوین از مرز 71000 دلار را رد کرد

تدبیر24»بیت‌کوین (BTC) برای اولین بار از (12 آوریل)، از سطح 71 هزار دلار عبور کرد و درحال‌حاضر با قیمت 71200 دلار معامله می‌شود. این دستاوردِ قابل‌توجه در بحبوحه یک رالی گسترده بازار رمزارز و به‌دلیل خوش‌بینی نسبت به تأیید صندوق‌های قابل‌معامله در بورس (ETF) اسپات اتریوم (ETH) صورت گرفته است. این خوش‌بینی همچنین ناشی از اظهارات اخیر «اریک بالچوناس» و «جیمز سیفارت»، تحلیل‌گران صندوق‌های قابل معامله در بورس در بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence) است.

درهمین حال، رالی بازار ارزهای دیجیتال باعث لیکوئیدشدن دارایی‌های دیجیتال به ارزش بیش از 348 میلیون دلار شد. همچنین، تحلیل‌گران ETF احتمال تأیید یک صندوق قابل معامله در بورس اسپات اتریوم را از 25 به 75 درصد افزایش داده‌اند. بالچوناس در این‌باره با اشاره به افزایش فشارهای سیاسی بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده برای تجدید نظر در پیش‌بینی خود، این موضوع را ذکر کرد. علاوه بر این، شانس تأیید این نوع از دارایی در پلتفرم‌های پیش‌بینی مانند پُلی‌مارکت (Polymarket) به بیش از 54 درصد رشد یافته است.

در بحبوحه این تحولات، اتریوم طی 24 ساعت گذشته تقریباً 20 درصد افزایش یافت. بیت‌کوین نیز از این روند پیروی کرد و قیمت آن حدود 7 درصد صعود کرد. درهمین حین، این افزایش قیمت منجر به لیکوئیدشدن حجم قابل‌توجهی در بازار ارز دیجیتال شد. از سوی دیگر، داده‌های کوین‌گلس (Coinglass) نشان می‌دهد که 79714 معامله‌گر در 24 ساعت گذشته با فوران لیکوئیدشدنِ سرمایه‌های خود مواجه شده‌اند، به‌طوری‌که کل مبلغ لیکوئیدشده وجوه به 348.13 میلیون دلار رسیده است. ذکر این نکته ضروری است که به‌طور خاص، موقعیت‌های معاملاتی فروش (شورت) استقراضی (فیوچرز) شاهد لیکوئید و بسته‌شدن 273.82 میلیون دلاری و نیز 74.31 میلیون دلاری در سمت پوزیشن‌های لانگ (خرید)، بودند.

«ویلی وُو»، تحلیل‌گر برجسته بیت‌کوین درهمین راستا گفت: «یک ماه انباشت و تجمعِ موقعیت فروش کوتاه بیت‌کوین به‌تازگی لیکوئید شد. یک لایه دیگر برای عبور از سقف تاریخی ازطریق فشار کوتاه‌مدت باقی مانده است.» همچنین، پیش از این رویدادها، سرمایه‌گذاران درحال انباشتِ بیت‌کوین بودند که نشان‌دهنده احساسات گاوی (صعودی) بازار کریپتو است. افزون بر این، طی هفته گذشته، سرمایه‌گذاران 30516 بیت‌کوین، به ارزش تقریبی 2.17 میلیارد دلار با قیمت‌های فعلی بازار از 20 صرافی ارز دیجیتال که توسط کوین‌گلس ردیابی می‌شوند، خارج کرده‌اند.

این حجم خروج بزرگ سرمایه از صرافی‌های متمرکز رمزارز به‌طور کلی به‌عنوان یک شاخص مثبت تلقی می‌شود، به گونه‌ای که سرمایه‌گذاران به‌جای این‌که در کوتاه‌مدت قصد فروش داشته باشند، دارایی‌های خود را نگه می‌دارند (هولد می‌کنند) و انتظار افزایش بیشتر قیمت را دارند. این افزایش در قیمت بیت‌کوین و احساس مثبت پیرامون صندوق‌های قابل‌معامله در بورس اسپات اتریوم، تحولات درحالِ انجام در بازار ارزهای دیجیتال را برجسته می‌کند که با تغییر چشم‌اندازهای نظارتی و افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران، بازار مذکور ممکن است شاهد تحرکات قابل‌توجه بیشتری باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: