بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 23
کد خبر: ۱۲۴۲۳۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
محمد مهاجری،فعال سیاسی اصولگرا:

عمده اصولگرایان فهم ملی از موضوعات ندارند/ موضوع حجاب مساله اصلی کشور نیست

بزرگ ترین چالش این مجلس، چالش مقبولیت است. مجلسی که حداکثر نماینده چهار یا پنج درصد مردم است، باید اول خودش را اثبات کند که می تواند با وجود حداقلی بودن مقبولیتش به موضوعات اکثریت جامعه توجه داشته باشد. به عبارتی باید بتواند جامعه را متقاعد کند تا بتواند او را در میان خودش بگیرد.

تدبیر24» محمد مهاجری گفت: دعواهای قبل از انتخابات، جریان های اصولگرا را در مجلس به شدت دچار تشتت کرده است و به علاوه بسیاری از دوستان اصولگرای ما فهم ملی از موضوعات ندارند.

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا، در گفت و گو با خبرنگار تدبیر 24 در مورد چالش های پیش روی مجلس دوازدهم گفت: چالش مجلس دوازدهم یک چالش درونی است. اصولگرایان باید بتوانند در فراکسیون هایی که حضور دارند، خود را اثبات کنند.

وی افزود: دعواهای قبل از انتخابات، جریان های اصولگرا را در مجلس به شدت دچار تشتت کرده است و به علاوه بسیاری از دوستان اصولگرای ما فهم ملی از موضوعات ندارند.

مجلس دوازدهم درکی از مسائل عمومی جامعه ندارد و با واقعیت ها فاصله دارد

 

این فعال سیاسی اصولگرا تصریح کرد: من با استناد به شعارهای تبلیغاتی بسیاری از نمایندگان مجلس دوازدهم و به خصوص نمایندگان تهران، احساس می کنم که مجلس دوازدهم درکی از مسائل عمومی جامعه ندارد و با واقعیت ها فاصله دارد.

محمد مهاجری در مورد مهم ترین مسائلی که باید در دستور کار مجلس دوازدهم قرار بگیرد، گفت: نمایندگان مجلس دوازدهم، اول باید بفهمند کجا هستند. دوم اینکه انتخابات ریاست جمهوری قطعا روی مسائلی که مجلس دوازدهم باید روی آن تصمیم گیری کند، موثر خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: بزرگ ترین چالش این مجلس، چالش مقبولیت است. مجلسی که حداکثر نماینده چهار یا پنج درصد مردم است، باید اول خودش را اثبات کند که می تواند با وجود حداقلی بودن مقبولیتش به موضوعات اکثریت جامعه توجه داشته باشد. به عبارتی باید بتواند جامعه را متقاعد کند تا بتواند او را در میان خودش بگیرد.

محمد مهاجری گفت: اینکه تعداد آرا رئیس مجلس نسبت به دور قبلی، یک میلیون، کاهش پیدا می کند، و همچنین تعداد قابل توجهی از نمایندگان تهران زیر ده هزار رای  به دست آورده اند و برخی دیگر در حوزه های انتخابیه شان با مشارکت بسیار پایینی رو به رو بوده اند، باعث کاهش شدید اعتماد به نفس در آنها شده است.

به گزارش تدبیر 24، مهاجری در مورد رویکرد مجلس دوازدهم به موضوع  حجاب بیان کرد: موضوع حجاب مساله اصلی کشور نیست؛ یعنی یک مساله کاملا فرعی است و به هیچ وجه با قانون گذاری و سیاست های سخت گیرانه حل نمی شود. بی حجابی یک روزه به وجود نیامده است و یک ساله هم از بین نخواهد رفت. نهادهای فرهنگی، صدا و سیما، شورای انقلاب فرهنگی و آموزش و پرورش کارشان را طی سال ها درست انجام نداده اند. من با اینکه حداقل هایی از حجاب لازم الاجرا باشد موافقم اما اینکه مردم را در تنگناهایی قرار دهیم که باعث لجبازی آنها شود مخالفم.

موضوع حجاب مساله اصلی کشور نیست؛ یعنی یک مساله کاملا فرعی است و به هیچ وجه با قانون گذاری و سیاست های سخت گیرانه حل نمی شود

 

وی افزود: مجلس یازدهم چون مسائل مهم کشور را نمی فهمید یا اصلا برایش مهم نبود، وارد موضوع حجاب شد.

این فعال سیاسی اصولگرا در مورد چشم انداز احتمالی ورود مجلس دوازدهم به مسائل بین المللی گفت: مجلس دوازدهم تنها هنری که در عرصه بین المللی می توان نشان دهد، سنگ انداختن است.

به گزارش تدبیر24، مهاجری در خاتمه مجلس دوازدهم را بهتر از مجلس یازدهم ارزیابی کرد و گفت: اگر بخواهند می توانند مجلس خوبی باشند. در واقع حضور فراکسیون های مستقلین و اعتدالیون در مجلس، می تواند فراکسیون اصلی مجلس باشد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: