بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 20
کد خبر: ۱۲۴۲۵۹
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۰

چالش های پیش رو پتروشیمی های متانولی

غلامرضا دهقان ناصر آبادی /نماینده منتخب مردم شهرستان های کازرون و کوهچنار

در حال حاضر ظرفیت منصوبه و احداث شده پتروشیمی ۹۱ میلیون تن در سال می باشد.
بر اساس گزارش های رسمی ظرفیت عملیاتی پتروشیمی حدود ۷۰ میلیون تن بوده که دلیل اصلی عدم تحقق ظرفیت اسمی کمبود خوراک عنوان شده است و از طرفی برای برنامه هفتم افزایش ظرفیت پتروشیمی به ۱۳۱ میلیون تن ترسیم شده است
این درحالیست که در سالهای اخیر قیمت جهانی بازار متانول دچار افت قابل توجهی شده که بعضاً ارزش کسب شده از فروش متانول با وجود هزینه های سرمایه گذاری و بهره برداری، کمتر از فروش و صادرات گاز  بوده است.
موضوعی که مورد غفلت طولانی مدت قرار گرفته است تکمیل زنجیره ارزش پتروشیمی و خصوصا متانول است.
در حال حاضر ظرفیت احداث شده متانول ۱۴ میلیون تن در سال است و با کمال تعجب در برنامه هفتم توسعه تنها تکمیل زنجیره ارزش کمتر از یک میلیون تن در سال منظور شده و از طرفی افزایش ظرفیت متانول به ۳۲ میلیون تن هدف گذاری شده است!
قطعا اهداف کمی ترسیم شده برای کل صنعت پتروشیمی و خصوصا واحد های متانول سازها نیاز به اصلاح برنامه و راهکار ها و طرح های نوین می باشد.
چالش های اصلی، تامین خوراک و تکمیل زنجیره ارزش خواهد بود و برای بخش مهم متانول ساز ها، راهکارهای تشکیل کنسرسیوم متانول سازها و شراکت در سرمایه گذاری در بالادست جهت تامین خوراک پتروشیمی ها از راهبرد های گذر از این چالش ها خواهد بود.

 منبع : نفت ما

برچسب ها: تدبیر24 نفت ما
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: