نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
سه‌شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 02
کد خبر: ۱۲۴۲۹۲
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۰

امروز روز تصمیم گیری و وقت عمل است

رضا رئیسی - ظریف کت درآورده دو دستانش را به احترام رای ندهندگان بر سینه می گذارد و می گوید: کسانی که رای ندادند بسیار محترم هستند و عزیز، انتخابشان این بوده اما جمعه روز دیگری است

تدبیر24»  رضا رئیسی - اینجا جنس آدم ها یک‌جور است، جنس جور آنان جنس حضور، تلاش و مقاومت و امید است، برای نجات خط جمهوریت به عشق ایران برای یکان یکان هموطنان، به قول حجت نظری که گفت: مردم ایران ما راهی جز پیروزی نداریم در محفل انس و گردهمایی فعالان ستادی دکتر پزشکیان که با همه عقاید و سلایق مختلف در اندک فرصت دو هفته ای به حد و وسع خودشان، صدشان را گذاشتند و امروز کاندیدای مد نظرشان در رتبه نخست انتخابات ریاست جمهوری دوره چهاردهم جا خوش کرده و تنها و تنها یک گام با صندلی آقای پرزيدنت فاصله دارد و ما تا این یک گام تنها چند ده ساعت فاصله داریم که جز با همبستگی و هم داستانی و اتفاق نظر و عمل از جای جای ایران بزرگ و با همت همه اضلاع و اجزای جامعه مختلف و متکثر کشورمان توانایی گذر از این پیچ آخرین را نداریم.

اینجا جای شعر نیست، وقت عمل است

سخنرانان یکی یکی از پس هم می آیند و می روند اما سعید لیلاز با آن نغزگویی و بداهه گویی روزنامه نگارانه اش، جمعیت را به وجد آورده و بارها و بارها مورد تشویق قرار می گیرد، او می گوید این جا جای شعر نیست جای غصه و غم نیست ما قطعا برنده انتخابات هستیم اگر در این 5 روز به میدان آمده و در اقصی نقاط ایران رو در رو با مردم حرف بزنیم، آقای دکتر پزشکیان می تواند با همین امکانات یک دولت موفق و کارآمد بسازد.

لیلاز ادامه می دهد: هر جا که می توانید به میدان بیاید من به شما قول می دهم که الان از هر زمان دیگری یک اصلاح طلب خالص و راستگو و غیر دروغگو نزدیک به ریاست جمهوری است و می تواند لبخند را بر لب مردمان بنشاند. 

پزشکیان که وارد سالن می شود، جمعیت یکپارچه برخاسته و به تشویق طبیب جمهور می پردازند. پزشکیان زنده باد، خاتمی پاینده باد. مردی برخاسته و می گوید آقای پزشکیان با جلیلی قاطعانه مناظره کن و به او بگو ما هنوز زنده ایم، سخنرانی لیلاز ناتمام می ماند اما جو خوب و پر شور و حالی بر سالن حکمفرما می شود. 

وقتی ظریف کت در می آورد

ظریف که خوش قول و خوش وعده است و از ابتدای جلسه حضور داشته با دعوت و تشویق حضار به صحنه می آید و در همان بدو کار روی سن کت را در می آورد که نشان دهد همانند دور اول عزم جزم کرده تا پای جان پای کار ایران و پزشکیان باشد. او با سخنانی آتشین و بی تعارف از همان بدو کار اقدامات چندین و چند ساله سعید جلیلی در خسارت به اقتصاد ایران را بر شمرده و گفت هیچ وقت صحنه انتخابات ریاست جمهوری اینچنین واضح و روشن نبوده است، او بارها گفت فرق می کند که در حوزه سیاست خارجی چه کسی رئیس جمهوری باشد، او تفاوت خاتمی و پزشکیان با جلیلی را کهکشانی خواند و یکی گفت از زمین تا آسمان و ظریف با خنده جواب داد بیش از این حرفهاست، او با افتخار از انتخابات دور اول یاد کرد و گفت این تازه اول کار است و یکهفته کار داریم. 

جمعه پیش رو، روز تعیین تکلیف تاریخی

ظریف کت درآورده دو دستانش را به احترام رای ندهندگان بر سینه می گذارد و می گوید: کسانی که رای ندادند بسیار محترم هستند و عزیز، انتخابشان این بوده اما جمعه روز دیگری است، روز و فرصت تصمیم است از گذشته بگذریم برای آینده ایران، او تاکید می کند که هر چه بدبختی و فلاکت داریم ریشه اش در عملکرد و تفکر جلیلی است،سد راه تحریم، بیچارگی صیانت و طرح نور دراین تفکر است، او تاکید می کند: امروز عمل انقلابی عمل رای دادن است، او از همه می خواهد خانه به خانه، رو به رو و چهره به چهره باطل السحر دروغ باشند و تصریح می کند که قاعده ما گفتگو است. در پاسخ به شهروندانی که بارها و بارها با صدق و صفا تذکر می دهند، گوش شنوا دارند و می خواهند پزشکیان در مناظرات تندتر باشد، تاکید می کند مناظره مهم است اما  فضای مجازی مهمتر است امپراطوری دروغ را خودمان باید شکست دهیم، او می گوید مردم را آگاه کنیم و من به جای پزشکیان حرف های تند و سخت را میزنم.

آقای دیپلمات نشان می دهد که بی مکث و محافظه کاری در برابر تفکر خطرناکی که ایران را تهدید می کند، تمام قامت ایستاده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: