تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۰۱ آبان ۱۴۰۳ - 2024 October 22
کد خبر: ۱۲۴۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۱

خسارت زمین‌لرزه‌های کرمانشاه اعلام شد

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه از خسارت بیش از 68 هزار میلیون ریالی زمین لرزه‌های اخیر به شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه خبر داد
تدبیر24: محمد نجفی در ایسنا منطقه کرمانشاه، خسارات وارده به بخش‌های مسکونی شهری و روستایی را 34 هزار و 472 میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در بخش مسکونی شهری 827 واحد و در بخش تجاری و صنعتی 45 واحد در شهرستان‌های مختلف استان در اثر زمین‌لرزه‌های اخیر آسیب دیده‌اند.

وی در خصوص پراکنش خسارت منازل مسکونی شهری در شهرستان‌های مختلف، اظهار کرد: 450 واحد در قصرشیرین، 216 واحد در گیلانغرب، 108 واحد در سرپل ذهاب، 40 واحد در اسلام آبادغرب، یازده واحد در دالاهو و دو واحد مسکونی در جوانرود بر اثر این زمین لرزه‌ها آسیب دیده است.

به گفته این مسئول در بخش صنعتی و تجاری نیز 35 واحد در قصرشیرین و 10 واحد در گیلانغرب دچار آسیب شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه در خصوص خسارات وارده به منازل مسکونی روستایی نیز یادآوری کرد: 471 واحد مسکونی روستایی بر اثر زمین لرزه‌های شهرستان‌های مرزی استان آسیب دیده‌اند.

نجفی گفت: در بخش بازسازی 23 واحد در دالاهو و سه واحد در قصرشیرین و در بخش تعمیر 158 واحد در سرپل ذهاب، 130 واحد در قصرشیرین، 113 واحد در دالاهو، 54 واحد در گیلانغرب، 15 واحد در اسلام آبادغرب و یک واحد نیز در جوانرود گزارش شده است.

وی در خصوص خسارات وارده به بخش‌های معیشتی از جمله مراکز کسب و کار مردم نیز افزود: در این بخش تنها هشت واحد در جوانرود آسیب دیده‌اند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه خسارات وارده به ساختمان‌ها و بخش‌های دولتی را نیز 34 هزار و 246 میلیون ریال اعلام کرد و افزود: 22 واحد در شهرستان قصرشیرین و با میزان 33 هزار و 250 میلیون ریال خسارت و چهار واحد نیز در سرپل ذهاب و با مبلغ 996 میلیون ریال خسارت گزارش شده است.

نجفی تصریح کرد: در بخش باغی، منابع آبی، زمین‌های زراعی، دام و طیور، راه و معابر، خطوط آب، برق و گاز و تلفن و ... خسارتی گزارش نشده است.

وی با بیان اینکه همه خسارت‌های اعلام شده به مدیریت بحران ارسال خواهد شد، خاطرنشان کرد: تصمیم نهایی در خصوص خسارات و یا پرداخت احتمالی آن را مدیریت بحران مرکز اتخاذ خواهد کرد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه معتقد است دولت توانایی پرداخت همه این خسارت‌ها را ندارد و لازم است مردم نسبت به بیمه منازل مسکونی خود برای جبران خسارت‌های احتمالی ناشی از بلایای طبیعی در آینده اقدام کنند.

در ماه گذشته بیش از 200 زمین لرزه در شهرستان‌های مرزی استان کرمانشاه خصوصا قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب احساس شد که منشاء این لرزه‌ها عمدتا در خاک کشور عراق بود.

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: