تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۱۲۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

ویروس ایدز دیگر منتقل نخواهد شد!

این واکسن می تواند حجم ویروس را به قدری در فرد مبتلا کم کند که نه نارسایی ایمنی در بدن وی ایجاد شود و نه این ویروس به دیگری منتقل شود.
دانشمندان برزیلی واکسنی برای بیمار ایدز تولید کرده و قصد دارند آزمایشهای آن را اواخر سال جاری روی میمونها آغاز کنند.
براساس اعلام بنیاد تحقیقات سائوپائولو، واکسن بیماری ایدز که توسط دانشمندان برزیلی دانشکده پزشکی دانشگاه سائوپلو تولید شده HIVBr18 نام دارد.
این دانشمندان اظهار داشتند که در مرحله کنونی ساخت این واکسن به طور کلی ویروس را از ارگانیسم حذف نمی کند، اما این واکسن می تواند حجم ویروس را به قدری در فرد مبتلا کم کند که نه نارسایی ایمنی در بدن وی ایجاد شود و نه این ویروس به دیگری منتقل شود.
بنیاد تحقیقات سائوپائولو اعلام کرد که انتظار میرود آزمایشهای واکنس ایدز روی میمونها 2 سال طول بکشد.
کونها تئو از بنیاد تحقیقات سائوپائولو گفت: هدف ما آزمایش روشهای مختلف ایمنی شناسی برای انتخاب یک روش است که پاسخ ایمنی شناسی قویتری می دهد تا بتوانیم آزمایشها را روی انسان انجام دهیم.
این تیم تحقیقاتی از سال 2001 کار روی این پرژوه را آغاز کرده و قصد دارند که نتایج تحقیقات خود را روی یک گونه از میمونهای بومی آسیای جنوبی که توسط موسسه تحقیقات زیست پزشکی سائو پائولو در اختیار آنها قرار داده شده آزمایش کنند.
ایدز یا سندرم نقص ایمنی اکتسابی (Acquired immune deficiency syndrome)‏، نوعی بیماری است که در دستگاه ایمنی و توسط ویروس نقص ایمنی (HIV) ایجاد می‌شود.
در حال حاضر هیچ نوع درمان یا واکسن اچ‌آی‌وی موثری برای این بیماری ساخته نشده است. معالجه شامل درمان از طریق مقابله با بازگشت ویروس (HAART) است که روند پیشروی بیماری را کند می‌کند. از سال 2010 بیش از 6.6 میلیون نفر در کشورهای با درآمد پایین یا متوسط مبتلا به این بیماری شده‌اند. همچنین درمان این بیماری شامل درمان‌های پیشگیرانه و مداوم برای عفونت‌های مترصد است.
منبع:مهر

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: