ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
سه‌شنبه ۳۱ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 22
کد خبر: ۱۲۸۶۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۶

طرح جدید فانی برای معیشت معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت:‌ در خصوص معیشت معلمان به طرح‌هایی دست یافته و این طرح‌ها را به رئیس جمهور ارائه کردیم و ایشان هم در اجرای این طرح‌ها صحه گذاشتند
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، علی اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص افزایش تنوع مدارس در کشور گفت: پژوهشی در شورای آموزش و پرورش برای این کار در حال انجام است.

وی افزود: اینکه این تنوع به مصلحت است یا نه را باید پژوهشی که در این زمینه قرار است صورت بگیرد، مشخص کند، اما باید تحقیق نهایی در این زمینه انجام شود و ما نظر خود را اعلام کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که آیا این وزارتخانه موافق کاهش تنوع مدارس در کشور است گفت: بله؛ ما موافق کاهش تنوع مدارس هستیم.
فانی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص وضعیت مدارس ایرانی خارج از کشور و نارضایتی برخی از خانواده‌های ایرانی در خصوص وضعیت ساختمان جهت تحصیل فرزندانشان در این مدارس گفت: ساخت مدارس در خارج از کشور کاری نیست که یک یا دو ساله انجام شود و تامین فضاهای احداثی در کوتاه‌مدت ممکن نیست.

وی افزود: البته ایراد کار فقط به نوع ساختمان‌ها بر نمی‌گردد و قطعا فقط ایرانیان خارج از کشور از این موضوع ناراحت نیستند. متاسفانه این نارضایتی به برنامه‌های ما بر می‌گردد و ما یک نسخه و یک برنامه برای کل دنیا نوشته‌ایم که این برنامه قطعا پاسخگو نیست. باید برای هر کشوری متناسب با قوانین آنها برنامه‌ریزی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امیدواریم در داخل هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی کاری کنیم سال آینده دانش‌آموزان بیشتری از خارج از کشور برای تحصیل در داخل جذب شوند.

فانی در پاسخ به سوالی در خصوص وضعیت معیشت معلمان و برنامه‌های آموزش و پرورش در این زمینه نیز خاطر نشان کرد: در همان روزهای آغازین کار دولت یازدهم مشاور اقتصادی در امور فرهنگیان انتخاب کردیم. مطالعات خوبی انجام شده و به طرح‌هایی دست یافتیم. ضمنا این طرح‌ها را خدمت رئیس جمهور ارائه کردیم و ایشان هم در اجرای این طرح‌ها صحه گذاشتند و امیدواریم نتیجه کار مثبت باشد.

وی تصریح کرد: من در رابطه با معیشت صحبت نمی‌کنم، فقط کار می‌کنم.

خبرنگاری از وزیر آموزش و پرورش پرسید که "شرکت‌ تعاونی مصرف فرهنگیان استان تهران در سال 84، 16 میلیارد تومان وام گرفته بود، اما هنوز بدهی‌های خود را پرداخت نکرده است" که فانی در پاسخ گفت: شرکت‌های بومی ربطی به آموزش و پرورش ندارد و یک شرکت غیردولتی است و خودشان باید پاسخگوی کارهایشان باشند.

فانی همچنین در خصوص برخی مباحث مطرح شده مبنی بر عملیاتی شدن بودجه تخصیص یافته به وزارت آموزش و پرورش در این وزارتخانه گفت: طبق قانون برنامه پنجم توسعه و ماده 16 قانون مدیریت خدمات کشوری، بودجه دستگاه‌ها باید به سمت عملیاتی شدن پیش برود و یکی از این دستگاه‌ها وزارت آموزش و پرورش است. در کمیسیون مربوطه در مجلس نیز در این خصوص بحث کردیم و قرار شد به طور آزمایشی بودجه عملیاتی را در برخی از مدارس امتحان کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر آخرین وضعیت دانش‌آموزان روستای شین‌آباد نیز اظهار داشت: از همان روزهای اول دولت یازدهم، وزارت آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار شد امور این دانش‌آموزان را دنبال کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: در جلسه‌ای که با نمایندگان این دو وزارتخانه در آموزش و پرورش داشتیم، قرار شد بحث بیمارستان و درمان آنها را وزارت بهداشت پیگیری کند، بحث آینده و‌ آتیه آنها را وزارت کار دنبال کند و بحث ادامه تحصیل آنها را وزارت آموزش و پرورش. دانش‌آموزان شین‌آبادی هم اکنون در باشگاه فرهنگیان هستند و درمان آنها ادامه دارد. البته باید چند عمل جراحی روی آنها صورت گیرد.

فانی تصریح کرد: مدیرکل دفتر آموزش و پرورش مامور اجرای بحث ادامه تحصیل و نیاز به معلم در حین درمان را پیگیری می‌کند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
یک دبیر از شهرستان آران وبیدگل
|
Germany
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۲
0
0
آقای فانی .مدت 6 سال است تعاونی مصرف فرهنگیان شهرستان آران وبیدگل کاملا تعطیل شده است وهیچ مرجعی جوابگو نیست لطفا برای رفاه حداقلی این شهرستان در این زمینه پیگیری لازم را انجام دهید
نظر شما: