بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 17
کد خبر: ۱۳۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۷

چیت‌چیان، زنگنه و رحمانی فضلی رای‌شان قطعی است

 احمد سجادی با بیان اینکه کابینه معرفی شده از سوی دکتر حسن روحانی بسیار کارآمد است گفت: برنامه وزرای پیشنهادی در مجلس مورد تحقیق قرار گرفته است که سه تن از آن‌ها رای اعتمادشان قطعی شده است. با توجه اینکه این اشخاص در وزارتخانه‌های معرفی شده شناخته شده هستند می‌توانند بسیار جلوتر از سایرین کار خود را پیش ببرند. به این دلیل که بدنه وزارتخانه آن‌ها را قبول دارند و این افراد هم به خوبی با زیروبم آن‌ها آشنا هستند.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: چیت‌چیان، زنگنه و رحمانی‌فضل به دلیل پرونده‌های موفقی که در گذشته داشتند توجه بسیاری از نمایندگان را به برنامه‌های عملی شده و برنامه‌های آینده جلب شده است و رای اعتماد آن‌ها در مجلس شورای اسلامی قطعی شده است. وی در خصوص رحمانی فضلی که قرار است بر صندلی وزارت کشور تکیه بزند گفت:  عبدالرضا رحمانی فضلی دارای پرونده کاری خوبی است و زمانی هم که در دیوان محاسبات فعالیت داشته توانسته خود را ثابت کند.

وازارتخانه‌ها باید به هم کمک کنند

سجادی در پاسخ به این سوال که اولین اولویت دولت یازدهم در کدام وزارتخانه است گفت: به فرموده مقام معظم رهبری اولین اولویت باید در اقتصاد و علم باشد و این قضیه روشن است که همه وزارتخانه‌ها باید با یکدیگر متحد باشند و کار را پیش ببرند تا شاهد رشد کشور در مجامع بین‌المللی باشیم. در بخش اقتصاد بی‌شک وزارت اقتصاد و دارایی ، وزارت نفت و وزارت نیرو درگیر هستند و در بحث علم هم وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم دخیل هستند.

وابستگی‌های فراوان در نفت

وی در خصوص فعالیت صنعت نفت در کشور گفت: وزارت نفت تجربه 100 ساله دارد و فعالیت در این حوزه بسیار مهم است. اما با وجود قدمت فعالیت در این بخش هنوز شاهد وابستگی‌های فراوان در این صنعت بزرگ هستیم که این مشکلات باید مرتفع گردد. بحث فروش و تجهیزات پالایشگاهی از جمله وابستگی‌های کشور است که با تدوین برنامه‌های گوناگون و کارآمد می‌توان در این صنعت خودکفا شد.

استقبال زنگنه از طرح‌های کمیسیون انرژی

این عضو کمیسیون انرژی درباره چگونگی خودکفا شدن در بخش نفت گفت: مدیریت ویژه و یا سازمان خودکفایی باید در صنعت نفت احداث شود. این طرح به آقای قاسمی وزیر وقت نقت داده شد اما بنا به دلایلی از آن استقبال نکرد اما بیژن زنگنه موافقت خود را با این طرح اعلام کرده و آن را در برنامه‌های اصلی خود قرار داده است. سجادی در خصوص پیشرفت نفت در کشور گفت: باید ارتباطی بین دانشگاه و صنعت نفت ایجاد شود و مهندسان و نخبگان در این بخش مشغول فعالیت شوند و شرایطی ایجاد شود که این جوانان در کشور بمانند. در گذشته کشور تمام تلاش خود را برای فروش نفت خام می‌کرد و ما باید از این موضوع به صورت آهسته فاصله بگیریم و این صنعت را در کشور گسترش دهیم.

 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: