تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۱۳۴۱۲
تعداد نظرات: ۲۰ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۰
ضرغامی آبروی تلویزیون را با چه چیزی معاوضه می کند

از آدم شویی تا برندشویی صدا و سیما / آنتن فروشی های میلیاردی به سبک رسانه میلی

عملا صدا و سیما را به عنوان یک کارتل عظیم تبلیغاتی – اقتصادی که با سواستفاده کامل از انحصارگرایی خود در آمدهای بی حد و حصر میلیاردی را به جیب می زند مطرح کرده است . . .

تدبیر24 : در شرایطی که در ماه های پایانی مدیریت عزت الله ضرغامی بر سازمان صدا و سیما عملکرد بسیار ضعیف وی با انتقادهای گسترده ای مواجه شده است مدیران این سازمان عریض و طویل در تازه ترین اقدامات خود به آنتن فروشی های میلیاردی روی آورده اند و حتی کار را به جایی رسانده اند که برنامه های اختصاصی به نام شرکت های تجاری روانه آنتن می کنند .

به گزارش خبرنگار ما دو شب گذشته بدون هرگونه اطلاع قبلی برنامه ای در بهترین ساعت پخش تلویزیون روی آنتن سراسری شبکه یک سیما رفت که تعجب بسیاری از مردم و کارشناسان حوزه رسانه را بر انگیخت . ماجرا از آن قرار بود که با قطع پخش برنامه های عادی شبکه یک به ناگاه برنامه ای با عنوان "استودیو آوازه" در ساعت 22 شنبه شب روانه گیرنده های تلویزیونی کرد که در آن محمد سلوکی به عنوان مجری 45 دقیقه وظیفه داشت با انواع متن های ادبی که به کلمه آوازه ختم می شدند و با مدد گرفتن از حضور بازیگری چون امیر حسن رستمی محصولات مواد غذایی شرکت "آوازه" را تبلیغ کند . این موضوع در حالی سوال بر انگیز بود که پیش از این شرکت های تجاری تنها مجاز بودند به عنوان اسپانسر در برنامه های روتین صدا و سیما حاضر شوند و در کنار پخش برنامه، چند باری به تبلیغ کالا های خود بپر دازند . اما ظاهرا بودجه ها و در آمدهای سوپر میلیاردی این سازمان آنقدر کم آمده است که مدیران عالی این نهاد را بر آن داشته که پدیده آنتن فروشی را که پیش از این به صورت مخفیانه انجام می شد به صورت کاملا علنی و با اختصاص ساعت پربیننده تلویزیون به یک شرکت تجاری رواج دهند . نکته جالب اینجاست که این بار تلویزیون حتی نام برنامه و استودیو پخش آن را به صورت کامل به نام یک شرکت تجاری زده و از هیچ کوششی برای تبلیغات پر حجم این شرکت فروگذار نکرده است . کار حتی تا جایی پیش رفت که مجری این برنامه در اقدامی خنده دار در سراسر برنامه از بینندگان درخواست می کرد که از این پس در فرهنگ مکالمات و محاورات خود بیش از پیش از کلمه" آوازه " به جای سایر کلمات استفاده کنند .

البته پدیده آنتن فروشی های عجیب و غریب صدا و سیما برای اولین بار نیست که مطرح می شود چرا که پیش از این نیز اختصاص همین ساعت شبکه یک به پخش تبلیغات همه جانبه شرکت هواپیمایی متعلق به بابک زنجانی (البته قبل از دستگیری) و یا اختصاص ویژه برنامه گلخانه برای انجام قرعه کشی شرکت "محسن" خبرساز شده بود . از سوی دیگر با وجود راه اندازی یک شبکه مجزا برای تبلیغات بازرگانی به نام بازار ، حجم عظیمی از تبلیغات های تلویزیونی در انواع اقسام برنامه ها از برنامه کودک گرفته تا برنامه های گفت و گو محور و حتی سریال ها عملا صدا و سیما را به عنوان یک کارتل عظیم تبلیغاتی – اقتصادی که با سواستفاده کامل از انحصارگرایی خود در آمدهای بی حد و حصر میلیاردی را به جیب می زند مطرح کرده است .

البته رسانه میلی آقای ضرغامی به همین جا هم بسنده نکرده و در بسیاری از برنامه های تولیدی به خصوص برنامه های گفت و گو محور خود شرط دعوت از میهمانان مختلف از جمله کارآفرینان و یا صاحبان پول و سرمایه را منوط به واریز رقم های متناوب به حساب برنامه سازان کرده است . این کار تا جایی پیش رفته است که امروز بسیاری از تهیه کنندگان در جلسات خصوصی خارج از سازمان به بسیاری از افراد و شرکت ها پیشنهاد می کنند در قبال پرداخت رقم های کلان ساعت های دلخواه در شبکه های دلخواه خود را اجاره کنند .

این در حالی است که صدا و سیما به عنوان یک رسانه ای که متعلق به همه مردم است و از بودجه رسمی بیت المال ارتزاق می کند و در آمدهای روتین میلیاردی هم دارد از اساس نباید محل سودجویی سرمایه دارانی باشد که برای شهرت و یا سرپوش گذاشتن بر اقدامات خود از آنتن صدا و سیما استفاده می کنند . به راستی رقم قرار داد شرکت آوازه چقدر است که که مدیران سازمان را مجاب کرده حتی برنامه ای را به نام آن شرکت بزنند که قرار است هر برنامه آن 110 میلیون نیز به خریداران خود اهدا شود . چندی پیش اعتراض نمایندگان مجلس به آدم شویی صدا و سیما در قبال بابک زنجانی مدت ها در میان سیاسیون و اصحاب رسانه جنجال برانگیز بود حال باید دید شورای نظارت بر صدا و سیما در قبال این آنتن فروشی های رسانه ملی چه تصمیماتی اخذ خواهند کرد ؟

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۰
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۵
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
2
33
وای منم برنامه را دیدم جالبه برام که پرداختید واقعا دیگه حالمون از تبلیغ داره بهم میخوره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
23
8
نگفتین که چرا دولت پول تلویزیون و نداده تا اونا به انتن فروشی نیافتند
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of)
در کل دنیا با تلویزیون تبلیغات می کنند ولی در اینجا با تلویزیون کلاهبرداری می کنند نمونه آن کرم حلزون بود که شیرین سود کرد بعد محصولاتش تقلبی از آب در اومد . اون شرکت در حال حاضر باز هم تبلیغات می کند. تبلیغات هم حد و حدودی دارد از بس که بعضی تبلیغات را نگاه کردم تیک عصبی گرفتم!!!
صدا سیما از حالت ملی در حال حاضر وارد فاز شخصی و خصوصی شده است .
درضمن داداش یک فیلمبردار ساده می تواند درآمدی بالای یک میلیون تومان تا 4میلیون در ماه داشته باشد طوی این صداسیما کسی پیدا نمی شود راهکاری بده که بجای هزینه بربودن برای دولت کمک خرجی هم بدهد ؟؟؟
ناشناس
| United States of America
اشتباه +دادم

_________________________
حسن از شيراز
| Iran (Islamic Republic of)
دولت پول داده ولي حضرات ولخرجي ميكنند و همه جا شركت و دفتر و دستك راه انداختند و يه مشت خبرنگار را استثمار ميكنند و خرجهاي آنچناني را جاهاي ديگه ميكنند. چه معني داره در تلويزيون ملي كشور مرتبا چيتوز و برنج و . . . . تبليغ شود بابا چهار تا كارتون آموزنده هم بزاريد نا سلامتي شما وظيفه آموزش عمومي جامعه را بعهده داريد با اين تبليغات همه را پفك خور كرديد.
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۶
17
2
اینکه میگیدبدون اطلاع قبلی دروغه چون بارها تبلیغش راازچندروزقبل دیدم.بهتراست بمشکل اصلی بپردازیدمشکلیکه دردوره اصلاحات هم برای صداوسیما پیش آمدوآن چیزی نیست جز کمبود بودجه.این سازمان درمقابل وظایفی که ازآن خواسته میشودسالانه حدود5000میلیاردتومان نیازداردولی فقط خمس آنرادریافت میکندوناچاراست باین سوکشیده شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وظایفی که از آن خواسته میشود؟؟!!

5000 میلیارد تومن نیاز داره ؟؟!! کی حساب کتاب کرده ؟؟!!

کل پول مملکت رو همینجوری دیمی هدر دادن که الان اینجوریه !!
فتنه گر تو سری خور
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
4
13
آخه کدوم عقل سلیمی برنامه های قالبی تی وی رو نگا میکنه! واقعا اعصاب فیل میخواد تا بتونی تحملش کنی! در عجبم از دوستانی که تنها.
سرگرمیشون این جعبه است
مجتبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
21
2
در این اشفته بازار تبلیغات شبکه های خارجی که هم تبلیغشون از ما بیشتره هم کمکهای میلیاردی میشن برای ضربه زدن به ماحالا که دولت خرج صدا وسیما را نمیده خودش دست به کار شده عیبی نداره
فرقی نمی کنه دولت هم برای پول دادن شرط کرده که خیلی به ما گیر ندید از حماسه هایی مثل 9دی بگزرید فتنه 88گذشت کشش ندید وهزار شرط دیگه حالا تبلیغ خوبه یا گوش به فرمان دولت بودن
پاسخ ها
حاجی
| Germany
گالیور ..... نگو
شهاب
| Iran (Islamic Republic of)
چه قدرم کم به اصطلاح حماسه 9 دی پرداختند .
من موندم شما چه طوری استدلال میکنید؟!!
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
5
دوستان اين حرف درسته كه بايد براي درآمد ، صدا و سيما تبليغ و مقداري از وقتشو به اين امر اختصاص بده ، اين آقا (مجتبي) كه عرض نمودن شبكه هاي خارجي تبليغشون از ما بيشتره ، شايد درست باشه ، اما از ديدن آن تبليغها خسته نميشه بيننده ، چون واقعاً براي اون تبليغ از نظر هنري ، فني ، المانهاي تصويري و ... كار حرفه اي انجام شده است ، براي همينه كه بيننده لذت ميبره ( البته شبكه هاي درست و حسابي ايراني و خارجي ، منظورمه و نه شبكه هاي در و پيت ) و اين هم لازمه بگم كه رسانه به اصطلاح ملي ما هزينه هاي ميلياردي براي برخي برنامه هايي ميكنه كه كاملاً جهت دار است ، اما براي ساخت برخي برنامه ها كه اكثريت مردم ايران ميتوانند بيننده آن باشند ميگويد كسري بودجه داريم !!!!
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۰۸:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
0
5
رسانه میلی
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
9
0
اقا مجتبی فدایی داری....فقط خوشم میاد بچه ولایتیا خوب جواب تدبیر رو میدن..
پاسخ ها
اميد
| Germany
داداش تو چرا اين سايت مياي برو جاهاي ديگه كه اذيت نشي برو فارس و ......
اميد
|
Germany
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
0
1
دمت گرم خوب گفتي
مددکار اجتماعی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
0
3
در قرن ارتباطات کسانی سود می کنند که واقعیات جامعه را منعکس می کنند من نمی خواهم کسی را زیر سوال برم و طرفداری هم نمی کنم عضوی از جامعه ایران هستم با تحصیلات عالیه دانشگاهی و شبکه های خارجی را هم می بینم و مقایسه هم می کنم .وجدانا " شبکه( من وتو )که از انگلیس پخش می شه یک آمار سر انگشتی بگیریم در یک ساختمان 3 طبقه با آن همه برنامه های زیبا و پر بیننده .در مقابل صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که دقت فرموده باشید هنگام پایان هر دوره شیفت کاری در خیابان و اتوبان خروجی صدا و سیما از تردد خودروهای حامل کارکنان این ارگان بسته می شود در نظام مدیریت خروجی یک عمل و دستگاه مهم است صدا و سیما که زیر نظر مقام معظم رهبری هست از دولت تبعیت نمی کند و حقوق مزایای بسیار خوبی می گیرند ولی خروجی مناسبی متاسفانه ندارد . در ان شبکه که ذکر شد چون بخش خصوصی متولی می باشد و تعداد کارکنان مفید دارند بسیار جذاب تر از این ارگان عریض و طویل که دولتی هست می باشد .ای کاش می شد صدا وسیما خصوصی اداره می شد ای کاش و این همه بیت المال به هدر نمی رفت .
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
3
0
نامه نوشتی مددکار ؟

دلشون خواسته پول می دن به شما چه...
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۷
0
0
من برنج طلایی آوازه خریدنمودم پیامک به 50001000ارسال نمودم پیامی واصل نشدبارهاپیگیری نمودم خبری نشد(خداازسیمانگذردکه وسیله ....افراهم میکند)
پاسخ ها
ایران
| Germany
ببخشید شما خودت مشکل داری چون هنوز نفهمیدی چیزی که صدا و سیمای میلی میگه قرار نیست درست باشه
امثال جنابعالی 1000 بارم سرشون کلاه بره باز بار 1001 هم باید سیخ بخورن
نظر شما: