بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۱۳۴۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۶

کمالشهر کرج در منتظر ارتقای موقعیت سیاسی

رییس شورای شهر کمالشهر گفت: ارتقای موقعیت سیاسی کمالشهر مهم‌ترین خواسته مردم و مسئولین شهر است.
تدبیر24: حسین قهرمانی شب گذشته(15دی)، در جلسه‌ای که با حضور معاون عمرانی وزیر کشور، شهردار کرج و معاون عمرانی استانداری البرز برگزار شد، گفت: کمالشهرکه با جمعیتی بالغ بر 100 هزارنفرعنوان دومین کلانشهر استان البرز را به خود اختصاص داده است، از لحاظ جمعیتی و جغرافیایی از پتانسیل‌های خوبی برخوردار است.

وی افزود: قرار گرفتن شهر در محور مواصلاتی هفت استان کشور موجب شده است که کمالشهر از لحاظ موقعیتی از سایر شهرهای استان متمایز شود.

قهرمانی در ادامه از جایگاه کمالشهر در استان البرز سخن به میان آورد و گفت: متاسفانه این شهر با وجود برخورداری ازامکانات و پتانسیل‌های ویژه نتوانسته است، به جایگاه واقعی خود دست یابد و در مقایسه با سایر شهرهای استان از محرومیت‌های بسیاری رنج می‌برد.

رییس شورای شهر کمالشهر از کمبود امکانات بهداشتی‌، درمانی و حمل و نقل به عنوان مهم‌ترین معضلات این شهر یاد کرد و گفت: با توجه به افزایش جمعیت، کمبود امکانات شهری روز به روز مشکلات بیشتری را ایجاد می‌کند و بر نارضایتی مردم می‌افزاید.

قهرمانی عدم وجود سیستم حمل و نقل قطار شهری را از جمله عواملی دانست که نارضایتی مردم را افزایش می‌دهد، زیرا داشتن قطار شهری برای شهری که از 150 هزار جمعیت ثابت و 20 هزار جمعیت شناور برخوردار است، ضرورتی اجتناب‌ناپذیر بوده که متاسفانه امکانات تحقق آن تا کنون فراهم نشده است.

این مقام مسئول اضافه کرد: اگر رشد جمعیتی شهر با توجه به مهاجرت پذیری آن به همین منوال ادامه داشته باشد و همچنان تغییری در برخورداری از امکانات شهری رخ ندهد، به زودی شاهد افزایش جرایم در کمالشهر خواهیم بود.

وی از مسئولین خواست تا با ارتقای موقعیت سیاسی این شهر زمینه رفع مشکلات و توسعه این شهر را فراهم آورند.

در بخش دیگری از جلسه معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور، اعضای شورای شهر کمالشهر را به برنامه ریزی و تبیین طرح‌هایی که قابلیت اجرایی داشته باشند، دعوت کرد و گفت: نزدیکی به پایتخت می‌تواند به عنوان یک مزیت راه را برای توسعه این شهر فراهم کند.

هوشنگ خندان دل افزود: مسئولین نباید تصور کنند که برای بهبود شرایط لازم است که همه وسایل را در اختیار داشته باشند، بلکه آنان باید با هوشیاری تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده و در راستای جلب رضایت مردم گام بردارند.

این مقام مسئول در پایان استفاده از پتانسیل‌های بخش خصوصی را راهکاری برای توسعه کمالشهر دانست و گفت: مسئولین این شهر باید با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران خصوصی آنان را با سیاست‌های خود همگام سازند و از پتانسیل این بخش در جهت تحقق اهداف از پیش تعیین شده خود استفاده کنند.

منبع:ایسنا

 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: