بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
جمعه ۰۸ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 28
کد خبر: ۱۳۶۶۱
تعداد نظرات: ۱۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۴
از حسین خمینی تا محمود کریمی

مقایسه رفتار امام و مدعیان خط امام در قبال هفت تیر کشی

از همانجا مسئولین کمیته تماس می گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم. . .
تدبیر24 : این روزها که خبر تیراندازی یک مداح سیاسی معروف نقل محافل است ، کوشیده می شود موضوع به گونه ای رفع و رجوع شود و از کنار ان با بی اعتنایی رد شوند.

از این روست که مدعیان ارزشگرایی ، به دروغ نوشتند که این مداح همراه خانواده اش بوده که اراذل و اوباش با او درگیر می شوند و او مجبور به تیراندازی شده است و این در حالی است که برعکس، این مداح بوده که همراه دوستانش بوده و طرف مقابل نیز یک زوج جوان بوده اند که سوار پژو 206 خود از اتوبان عبور می کرده اند و اکنون نیز از مداح معروف شکایت کرده اند.

عصر ایران نوشت : از آن طرف هم فلان مقام ارشد پلیس در پاسخ به خبرنگاران ، می کوشد از کنارش بگذرد و می گوید که نباید مسأله را بزرگ کرد، گو این که هفت تیر کسی در اتوبان داخل شهر ، مساله ای روتین و پیش پا افتاده است.
از همه بامزه تر این که هم صنفی همین مداح در یادداشتی در خبرگزاری فارس، او را با حضرت موسی(ع) مقایسه می کند و با اشاره به هفت تیر کشی اش ، سخن از عصای موسی(ع) به میان می آورد. گو این که - نعوذ بالله - تیراندازی به خودروی یک زوج بی دفاع در نیمه های شب در یک اتوبان خلوت در تهران ، همانند نبرد الهی موسی(ع) با فرعون است و شکافتن رود نیل و ... !

خلاصه آن که ابر و ماه و مه و خورشید و فلک را به کار بسته اند تا ماجرا را ماستمالی کنند.
اما آنچه باعث شد این چند سطر نوشته شود، ماجرای دست به سلاح بردن نوه امام (سیدحسین خمینی) در سال 1359 و واکنش امام به ماجراست که مقایسه برخورد امام با برخوردی که مدعیان پیروی از امام می کنند ، می تواند نشان دهد که آقایان تا چه اندازه در ادعای خود صداقت دارند.

روزنامه جمهوري اسلامي در تاريخ دهم شهريور ماه سال 78 در صفحه 13 خود به نقل از سيد حميد روحاني می نویسد:
 
« در سال 59 آقای سید حسین خمینی که نوه امام بود در زمانی که اختلافات بین بنی صدر و شهید رجایی تشدید شده بود آقای سید حسین خمینی می رود در مشهد به نفع بنی صدر سخنرانی می کند. مردم به او حمله می آورند و می خواستند سید حسین خمینی را بزنند و ایشان که مسلح بوده، سلاح کمری داشته، دست به سلاح کمری اش می برد، بچه های کمیته جلوی او را می گیرند می برندش در یک اتاق دیگر.

از همانجا مسئولین کمیته تماس می گیرند با دفتر امام. پیغام به امام داده می شود که آقای سید حسین خمینی نوه شما در مشهد از بنی صدر دفاع کرده مردم به او هجوم آوردند دست به اسلحه برده ما چه کار کنیم.

امام به مرحوم آیت الله اشراقی می فرمایند که به مسئولین کمیته مشهد پیغام دهید که سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش برد او را با تیر بزنند.

آقای اشراقی به دفتر می آید و از طریق آقای رحمانی که بعدها نماینده امام در نیروی انتظامی شدند، از طریق ایشان به بچه های کمیته پیغام می دهند. ولی بخش دوم پیام امام را آقای اشراقی نمی دهد و فقط می گوید امام گفته آقای سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود. وقتی ایشان پیش امام بر می گردد امام می پرسد شما دستور من را ابلاغ کردی. ایشان می گوید بله. امام گفت آقای اشراقی کامل ابلاغ کردی؟

آقای اشراقی که نمی توانسته دروغ بگوید می گوید نه من قسمت دومش را نگفتم. امام به آقای اشراقی می فرمایند بر می گردی مجدد تلفن می زنی و هر دو قسمت پیام من را می دهید. سید حسین خمینی تحت الحفظ به تهران اعزام شود و اگر دست به سلاحش زد با تیر او را بزنید.»

حال ببینید امام با نوه خود که فقط دست به سلاح برده و شلیک نکرده چگونه با قاطعیت و بی تعارف برخورد کرد و مدعیان پیروی از امام که شبانه به سمت خودروی مردم تیر می زنند، چگونه؟! اصولگرایی ، مدت هاست جای خود را به باندگرایی داده است!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱۸
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱۸
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
7
4
شما هنوز خسته نشدی پدر جان؟
مهمان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
10
7
هیچ شباهتی بین این ماجرا وماجرای حاج محمود نبود خدایی شما در مغالطه یگانه روزگارید
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
4
4
خیلی جالب بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
11
2
چرا این زوج مظلوم بی دفاع نیامده اند شکایت کنند؟
کجا هستند؟ چکار کردند که طرف تیراندازی کرده؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
2
1
وا؟!! کجایین پس؟
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
5
3
مشخصه مسئولین این سایت خواب تشریف دارن که نظرات روز قبل رو هنوز منتشر نکردن!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
10
3
ان شاالله حاج محمود اولین شب مراسم هیت جوابتون رو میده
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
11
4
نمی دانم چه زمانی دست از این اویاش گری رسانه ای بر می دارید. خودتان می دانید از چه الفاظی استفاده می کنید؟! مدعیان ارزش گرائی، رئیس پلیس از کنار موضوع گذشت، و . . .
اولا اگر قرار است از خطابه های ارزشی برای دامنه دار کردن یک گروه سیاسی یا دینی استفاده کنیم اجازه دهید شما را هم مدعیان بی دینی و سکولاریسم خطاب کنیم تا دو طرف نبرد مشخص شوند و جواب تان داده شود
دوما رئیس پلیس این کشور نماد قانون است اگر او تشخیصش درست نیست یعنی تشخیص تو درست است و تو نماد قانون هستی. این یعنی اول هرج و مرج! یعنی آنارشیسم و قانونگریزی! شاخ و دم که ندارد. رئیس پلیس گفت طرف مجوز حمل سلاح داشته است. این یعنی بخش عمده ای از استدلال قبلی شما که آیا مجوز داشته از کی گرفته، دود شد. حالا بجای عذرخواهی مدعی رئیس پلیس کشور هم شده اید؟ رو را برم! رئیس پلیس گفت این افراد زوج جوان بوده اند؟! یا گفت از آن نوع اراذل و اوباش نبوده اند که معمول است؟ یعنی احتمالا کار ارذل و اوباش کرده اند.
ضمنا صخنان حضرت اما را قیاس از خودتان و رفتارتان نگیرید. اگر کسی آنزمان به نوه امام به این شکل توهین رسانه ای مستمر و خلاف قانون می کرد امام حتما او را هم می فرمودند تحت الحفظ نگه دارند و اسلحه اش - رسانه اش - را که از آن سوأ استفاده کرده و باعث آشوب و هرج و مرج شده ازش بگیرند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
9
3
شما هم که داری هفت تیر کشی رسانه ای می کنی. احتمالا باید هفت تیر تو را هم بگیرند بیش از این آشوب و غوغا درست نکنی!
payam
|
-
|
۰۶:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
12
4
دشمن بهتر می داند کدام نوکر امام حسین (ع) موثر تر است دفاع نمی کنم و می دانم که قطعا توطئه جدید جناح ضد دینه
ناشناس
|
-
|
۰۷:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
11
6
24 مغرض نباش با نوکر امام حسین این جور برخورد کردن برخورد اسراییلی است. مردم عقل دارند خودت و به نفهمی نزن
ناشناس
|
Finland
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
9
5
چیزی که نمی دونی حرف نزن تدبیر
راهي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
9
3
صحبت هاي شب يلداي محمود كريمي در برنامه تلويزيوني خارچشمي شد براي كوردلان منافق كه...
دشمنان بسيار حساب شده عمل مي كنند آنگونه كه گاهي مرز بين حق و باطل واقعا مشكوك است
امام علي عليه السلام مي فرمايند بين حق و باطل 4 انگشت فاصله است
پس بهتره كلاه خودمون رو كمي سفت تر نگه داريم
اللهم عجل لوليك الفرج
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آره همین کارو بکن!
بیطرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
1
5
سلیتتون شده محل طرح اراجیف افراطیها! کدوم یکی از نظراتی رو که این بالا درج کردید دوزار می ارزه و یه کم منطق داره؟ خوبه بهتون میگن اوباش رسانه ای؟! منافق؟! خوشتون میاد؟ هیچ وقت تو این مملکت نه از جانب اصولگراها نه از جانب اصلاح طلبها نشد ببینیم که عاقلانه رفتار کنند. لااقل شماها که اعتدالی هستید راه اینارو نرید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
یعنی شما واقعا هنوز نفهمیدی این اعتدالی که این تدبیر ازش حرف میزنه یعنی چی؟!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
3
2
دیگه مطمئن شدم حرف درست رو منتشر نمیکنید چون ظاهرا به ضررتونه! ولی باز هم میگم تا بدونید: تمام شیعه یکصدا مداح حسین است. فقط تریبون دست امثال حدادیان و کریمی است. ایشان اگر غلطی یا به تعبیر مودبانه تر خطایی هم کردند باید و باید مجازات شوند و این هیچ ربطی به مداح بودنشان ندارد که سایت بی تدبیر شما مدام تیتر میزنه هفت تیرکشی مداحان قلدری مداحان و...! این نظر که عینش رو چند روز پیش براتون زدم و شما غیر قابل انتشار ارزیابیش کردید، کجاش غیر قابل انتشاره؟ شاید از این نظر که اهداف پلید شما رو در تخطئه شیعه و مداحی برای امام حسین آشکار میکنه غیر قابل انتشاره. خیلی دوست دارم درمورد باورهای مذهبی شما بدونم. اون موقع شاید با اطمینان بیشتری بتونم بگم وابستگی به اجانب و مخالفین نظام و تشیع دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
2
1
خودتون از دروغگو ترين. سايت ها هستين!!!توي مصاحبه با شاكي خودش گفته محمود كريمي با خانواده بود!
نظر شما: