نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 04
کد خبر: ۱۴۱۵۳
تعداد نظرات: ۲۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۲
وقتی شهدا هم برای برخی ها رتبه بندی دارند

چرا به افتخار شهید علیمحمدی کف نمی زنند؟

به دلیل حضور همسر شهید علیمحمدی در کنفرانس خبری دکتر روحانی و حمایت وی از توافقات هسته ای ژنو ترجیح داده اند در مقابل سالگرد این شهید رفیع تنها سیاست سکوت را دنبال کنند

تدبیر24 : در حالی که امروز چهارمین سالگرد شهید برجسته عرصه علمی کشورمان  شهید مسعود علیمحمدی بود بسیاری از رسانه های کشور ترجیح دادند این موضوع را به فراموشی سپرده و به راحتی از کنار آن بگذرند در حالی که این استاد فیزیک دانشگاه تهران که از برجسته ترین اساتید ذرات بنیادی در کشور به شمار می رفت نقش مهمی در پیشرفت های علمی کشور داشت و به عنوان نماینده ایران در پروژه سزامی به شمار می رفت .

به گزارش خبرنگار ما در سالیان اخیر با وجود شهادت 4 شهید در عرصه علمی کشور که هر یک به نوعی با فعالیت های برجسته تحقیقاتی ، علمی و اجرایی به خصوص موضوعات مرتبط با انرژی هسته ای مرتبط بودند برخی رسانه های مدعی ارزشمداری و مسئولان آنها در تلاشی همسو و جهت دار سعی دارند به مدد تبلیغات همه جانبه به برجسته سازی یکی از این شهدا بپردازند و 3 شهید دیگر را به فراموشی بسپارند.

در شرایطی که در ماه های اخیر و به بهانه مختلف پروپاگاندای رسانه های این جریان خاص بر روی چهره کردن این شهید و خانواده وی قرار گرفته است امروز سالگرد شهادت یکی از برجسته ترین اساتید علمی کشور در سکوت کامل خبری گذشت . برگزاری سالروز تولد و شهادت، چاپ کتاب های مختلف خاطرات ، نامگذاری اماکن مختلف، مصاحبه های گوناگون به هر بهانه ای در موضوعات مختلف سیاسی – امنیتی با خانواده وی ، برگزاری انواع جشنواره ها به نام او و ده ها مورد دیگر تنها بخش کوچکی از توجه ویژه به این شهید عرصه علمی است . البته هیچ کس با میزان توجه به شهدا و خانواده های آنان مشکلی ندارد اما سوال اصلی اینجاست که در مقابل این حجم عظیم تبلیغات برای یک شهید خاص چرا باید نسبت به دیگر شهدای عرصه علمی که به مراتب نقش پر رنگ تری از وی در ارتقا دانش کشور داشته اند بی توجهی شود و در سالگرد شهادتشان حتی یک مراسم سالگرد برایشان برگزار نشود .باید توجه داشت که نباید بازی های سیاسی و جریانی را وارد حریم شهدا کرد و به دلیل اعمال سلیقه ها بین شهدا تبعیض قائل شد .


شهید مسعود علیمحمدی استاد تمام فیزیک دانشگاه تهران بود که در 22 دی ماه 88 در سن 50 سالگی مقابل درب منزلش ترور شد . وی که متخصص ذرات بنیادی بود در سال 86 به عنوان برگزیده جشنواره جوان خوارزمی هم جایزه دریافت کرده بود . مقام معظم رهبری در پیام تسلیتی که به مناسبت درگذشت وی صادر کردند از لفظ استاد دانشمند برای او استفاده و شهادت وی را به خانواده و شاگردانش تسلیت گفتند . علیمحمدی به عنوان یک عضو هیئت علمی دانشگاه که سال ها از عمرش را صرف پیشرفت کشور در حوزه ذرات بنیادی، فیزیک و موضوعات مرتبط کرده بود در بسیاری از کنفرانس های  برجسته بین المللی به نمایندگی ایران حضور و مقالات متعدد علمی را منتشر ساخته بود . وی در روزهایی که کشور در تب و تاب حوادث بعد از انتخابات ریاست جمهوری به سر می برد ترور شد اما خدماتش به کشور هیچ گاه از ذهن ها پاک نشد .

نکته حائز اهمیت در این میان است که مدعیان ارزشمداری تنها به بهانه اینکه شهید علیمحمدی سلیقه سیاسی همسو با آنان نداشته و در انتخابات دهم ریاست جمهوری به نامزد مورد حمایت اصلاح طلبان گرایش  و با تعدادی از نمایندگان سابق اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی دوست بوده است وی را در بایکوت سنگین خبری فرو برده اند، غافل از اینکه شهدا متعلق به همه مردم ایران هستند و سلیقه سیاسی آنها قبل از شهادت نباید باعث سودجویی عده ای خاص شود . با نگاهی کوتاه به آرشیو و بخش جستجوی بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری به راحتی می توان دریافت که در چهارمین سالگرد شهادت شهید علیمحمدی تنها چند رسانه محدود مانند خبرگزاری فارس،شبکه ایران، همشهری آنلاین به یادآوری این حادثه پرداخته اند و بقیه ترجیح داده اند به راحتی از کنار این موضوع مهم عبور کنند . از سوی دیگر برخی از این رسانه های معلوم الحال مانند رجانیوز و . . . به دلیل حضور همسر شهید علیمحمدی در کنفرانس خبری دکتر روحانی و حمایت وی از توافقات هسته ای ژنو ترجیح داده اند در مقابل سالگرد این شهید رفیع تنها سیاست سکوت را دنبال کنند در حالی که تنها یک روز قبل به بهانه سالروز شهادت یکی دیگر از شهدای همین عرصه که وی نیز به تازگی شهید شده است  هیاهوها و بزرگداشت های متعدد برگزار کرده بودند .

موضوعی که به خوبی روشن است این است که ما باید در مقابل شهدایی که افتخار کشور هستند به صورت یکسان برخورد کنیم و هیچ گاه ارزش ها را به پای منافع گروهی فدا نکنیم . حال سوال اینجاست که رسانه های مختلف چه پاسخی در خصوص این سکوت هدفمند دارند و مسئولان نیز چه پاسخی برای کم کاری در قبال این شهید برجسته دارند . آیا به راستی یک شهید باید به دلیل تفکرات اصلاح طلبانه مهجور واقع شود ؟

در سالگرد شهادت این استاد برجسته ضمن قرائت فاتحه برای روح والایش به افتخار همه افتخارآفرینی هایش برای کشور ایستاده کف می زنیم .

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۲۲
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
مینا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
6
36
عده ای شهدا را فقط برای منافع خودشون می خواهند
پاسخ ها
متاسف
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقا مثل همین تدبیر24
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
دقیقترش مثل شهید احمدی روشن
سینا
| Iran (Islamic Republic of)
مثال کامل و علنیش پدر شهید احمدی روشن که خون پسرشو فدای جریانات حزبی و انتخاباتی کرد.واقعا براش متاسفم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
2
20
عیب نداره اصل کار خداست که جناحی برخورد نمیکنه. اجرش یک عمر خدماتش رو از امام حسین گرفت: "شهادت"! خدا رحمتش کنه. ما یادشیم و یادشون میکنیم. همه شهدای هسته ای رو. رجا نیوز کیه؟ اینا عند ربهم یرزقونند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
2
16
متاسفانه همین تبعیض هاست که باعث دلسردی است شاید شهدا را هم به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم کرده اند. کسانی که برای سربلندی ایران تلاش کرده و میکنند در قلب ما جادارند و نیازی به نشان داد آنها در جعبه سانسور و.. نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
آفرین: جعبه سانسور!
خسته از افراط
| Germany
آفرین. "شاید شهدا را هم به دو دسته خودی و غیرخودی تقسیم کرده اند." متاسفانه در ایران نیز مانند کشورهای (بدنام) همسایه همواره مشتی افراط کار مردم را از دین و آخرت بی زار کرده و می کنند. آنهایی هم که می توانند کاری بکنند یا دیگر دلسرد شده اند یا ارعاب. انشاالله آقای روحانی دست طویل آنهایی که سلائق شخصی خود را وارد حوزه دین می کنند را قطع کنند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
1
14
جالبه! یه معاون بازرگانی به دلیل حمایت از طیف خاصی میشه دانشمند هسته ای و دکترای فیزیک ذرات بنیادی که صد البته به پای ایشون نمی رسه!!!!
کاش پدر دکتر از پدر معاون یاد میگرفت, اونوقت احتمالاً سالی سه چهار بار سالگرد ترور دکترو می گرفتن!
زنده باد ........!!!!!!!
پاسخ ها
روحانی مچکریم
| Iran (Islamic Republic of)
شمام که دسته بندی کردی که؟
روحانی مچکریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
1
7
مطلب خوبی رو اشاره کردید و ای کاش در عمل نیز اجرا می کردید
روح همه شهدا بخصوص شهدای هسته ای از جمله شهید علیمحمدی شاد
ناشناس
|
-
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
12
1
24 واقعا شورش و در آوردی خیلی مغرضی جایی نمی رسی خدا را داری یا نه ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
1
7
این کار های انان را در اسفند 94 در پای صندوق رای تلافی خواهیم نمود و از خجالتشان در ِمی اییم تا دیگه بین شهدا ء فرق نگذارند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
1
3
شهید احمدی روشن با مدرک لیسانس شیمی معاون بازرگانی سایت نطنز بوده.اینکه کی واقعا دانشمند هسته ای بوده با خودتون.....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
خانومش الان داره دکتری فیزیک هسته ای میخونه!
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
0
اصل مطلب صحیح امااینکه گروهی بخواهندازاین موضوع رقبارابکوبند محکوم است.ممکنه بگیدنشریات همسو با شما درسالروزاین شهیدعزیز چه کردند؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
1
0
اقا سینا به طور محترمانه میگم ......حرف مفت نزن از مردم عذر خواهی میکنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
وای تو چه بی ادبی!!! عذرخواهیت رو هم نمیپذیریم. بیچاره راست میگه. از حرف راست بدتون میاد؟ حق دارید. عادت کردید حقایق رو نبینید و نشنوید و با اوهام زندگی کنید. پدر شهید هر خطایی بکنه به پسرش ربطی نداره. این بنده خدا هم که بی ادبی نکرد که تو سریع فحاشی میکنی بی ادب!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۵
1
2
چون مردم به خوبی فهمیدند که مدعیان شاقول دین جز خود به هیچ کس فکر نمی کنند ودر 24 خرداد این درک را مردم نشان دادند اینها عصبانی اند واتتقام مردم را از شهدا آنها می گیرند!!! چون این مدعیان ، شهدا را در حد وسیله قبول دارند!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
2
2
شما دلتون برای شهدا نسوخته
از همراه نشدن پدر شهید احمدی روشن با جریان دولت ناراحت شدید
جعفری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
1
3
با سلام

بنده نیز با این کج سلیقگی ها و رتبه بندی ها کاملا مخالفم

چه از سوی اصولگرایان و چه از سوی اصلاح طلبان.
پروانه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
1
0
واقعا برای همتون متاسفم یک پدر شهید و یک همسر شهید را توی حرف زدن می کوبونید که حرف های بی خود خودتون رو اثبات کنید هیچ کدومتون نه شهدای هستهخ ای رو می شناسید نه دلتون برای شهید و شهادت می سوزه واقعه برید به حال خودتون گریه کنید متاسفم
نظر شما: