بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۴۲۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲

دستاوردهای سفر جک استراو به ایران

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس گفت: سرپرست هیئت پارلمانی دوستی مجلس انگلستان و ایران اعلام کرد ما در ایران گذشته خوبی نداشتیم و در حق این کشور ظلم کردیم.
به گزارش تدبیر24 به نقل از تسنیم، ‌عباسعلی منصوری آرانی با بیان اینکه گروه‌های پارلمانی برای انتقال تجربه‌ها و شنیدن نقطه نظرات طرف مقابل در زمینه مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و رفع مشکلات بخش‌های دولتی و خصوصی با یکدیگر گفت‌و‌گو می‌کنند، با اشاره به سفر جک استراو به ایران اظهار کرد: جک استراو در این سفر به صراحت اعلام کرد تحریم‌ها علیه ایران ظالمانه بوده و در عین حال برای کشورشما تأثیر گذار نبوده است.

وی با اشاره به اینکه سرپرست هیئت پارلمانی دوستی مجلس انگلستان و ایران موضع کشورشان را در زمینه تحریم‌های ظالمانه علیه ایران روشن و واضح بیان کرد، افزود: جک استراو روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه بی‌بی‌سی هم به ظلم انگلیس علیه ایران اشاره کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هیئت پارلمانی دوستی مجلس انگلستان و ایران به روند حقوقی فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای در ایران هم اشاره و در مورد سوریه هم اعلام کردند، اگر موضوع سوریه رفع شود ایران باید بدون پیش شرط در گفت‌وگوی ژنو شرکت کند.

وی خاطرنشان کرد:‌ با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اعضای هیئت پارلمانی انگلیس در طول سفر خود با شخصیت‌های حقوقی کشورمان از جمله وزیر امور خارجه و معاون وی و وزیر صنایع و معادن دیدار کردند.

منصوری تصریح کرد: هیئت پارلمانی انگلیس در دیدار با وزیر صنایع و معادن در مورد دیدگاه‌ها و مشکلات موجود در حوزه دو طرف گفت‌وگو کرده و معضلات را بررسی کردند.

وی گفت: این گروه در بخش خصوصی هم با رئیس اتاق بازرگانی و رئیس گروه بازرگانی دوستی ایران و انگلستان و در مجلس شورای اسلامی هم با رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دیدار کردند و با رئیس دفتر رئیس‌جمهور، دیداری هم با کمال خرازی، وزیر سابق امور خارجه و دفتر مطالعات وزارت خارجه ایران دیداری داشتند.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و انگلیس به دیدار جک استراو با جانبازان شیمیایی دوران دفاع مقدس و گفت‌وگوی او با این جانبازان درمورد مشکلات ناشی از عارضه شیمیایی و جنگ تحمیلی هم اشاره کرد و گفت: سرپرست هیئت پارلمانی دوستی مجلس انگلستان و ایران خانواده‌های شهدای هسته‌ای و شهدای ترور به دست منافقان در کشورمان هم دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی بیان کرد:‌ در دیدار و گفت‌وگو با خانواده شهدای هسته‌ای و دوران دفاع مقدس، موضوع غیر قانونی بودن تحریم‌های دارویی و پزشکی - درمانی علیه ایران از طرف هیئت همراه ایرانی مطرح و تأکید شد این تحریم‌ها باید هر چه زودتر لغو و مشکلات رفع شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این موضوع لغو تحریم های دارویی و پزشکی از طرف هیئت پارلمانی انگلیس هم تأیید شد.

وی با اشاره به اینکه در گفت‌وگو با جک استراو و اعضای هیئت پارلمانی انگلیس، به فعالیت گروه‌های تروریستی در پارلمان‌های دنیا علیه ایران اشاره شد، افزود: در این گفت‌وگو این موضوع بیان شد که ما در ایران قربانی ترورها هستیم به طوری که  16 هزار عزیز ما در اقدامات تروریستی به شهادت رسیدند.

منصوری خاطرنشان کرد: هیئت پارلمانی دوستی مجلس ایران، 8 سال پیش برای انتقال تجربه‌ها و شنیدن نقطه نظرات طرف مقابل در زمینه مسائل بین‌المللی و منطقه‌ای و رفع مشکلات بخش‌های دولتی و خصوصی به انگلستان سفر کرده بود و این بار که نوبت طرف انگلیسی بود با تأیید درخواستشان در سفری، به کشورمان آمدند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: