تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۸

آزمون بزرگ مجلس

امروز ملت ایران با چشمانی باز و هوشیارانه به اعمال وکلای خود در مجلس می­نگرند و رفتارهای آنان را زیر نظر دارد و در این جریان حساس سیاسی، هرگونه حرکت احساسی و . . .

تدبیر24 : این روزها مجلس در مقابل آزمون بزرگی قرار گرفته است. آزمون رای اعتماد به دولتی که رئیس آن برگزیده ملت بزرگ ایران در 24خرداد 92 است. نمایندگان محترم مجلس باید مواظب باشند که به دلایل احساسی و غیرکارشناسی در مقابله و مخالفت با کابینه روحانی قرار نگیرند. این آزمون بزرگ و حساس نشان خواهد داد که آیا مجلس همانند ملت بزرگ ایران در انتخاب اصلح با نظر کارشناسی و بی­طرفی در مورد کابینه قضاوت خواهد کرد یا ممکن است به دلایل احساسی و جناحی از همکاری و همراهی دولت برگزیده بازماند.

 تجربه بعضی از دوره‌های گذشته مجلس نشان می­دهد که نتیجه فاصله گرفتن نمایندگان از مردم باعث ریزش رای و حذف آنها از گردونه انتخابات آتی می‌شود. بنابراین آزمون بزرگ مجلس یعنی هوشیاری نمایندگان در دادن رای و نظر کارشناسی و عادلانه به اعضا دولت روحانی و این همدلی و همراهی مجلس با دولت می­تواند نشانه‌هایی از یک تحول و تغییر در آینده جمهوری اسلامی ایران باشد. نمایندگان محترم با تجربه 8سال گذشته باید به این نتیجه رسیده باشند که حمایت‌های احساسی و غیرکارشناسی چه لطمات و صدماتی به منابع عظیم کشور وارد کرده و همه کسانی که در این حمایت مشارکت داشته­اند، باید در مقابل تاریخ و ملت مسئول و پاسخگو باشند.

 حماسه بزرگ 24 خرداد و پیروزی دکتر روحانی در انتخابات ریاست‌جمهوری حادثه‌ای غیرقابل پیش‌بینی بود که هم اصلاح­طلبان و هم اصولگرایان را غافلگیر کرد. روند انتخابات از یکی دو سال قبل به‌گونه­ای در حال شکل­گیری بود که کمتر کسی گمان می­کرد از میان چهره‌های شاخص منتسب به اصلاح‌طلبان و اصولگرایان، ناگهان یک چهره معتدل و فراجناح به میدان بیاید و از دو عامل مهم یعنی اختلاف اصولگرایان و وحدت اصلاح­طلبان بهره ببرد و برنده میدان انتخابات شود. به هر حال پیروزی بزرگ مردم در 24 خرداد 92 همانند پیروزی ملت در 2 خرداد 76 یک «نه» بزرگ به گروه‌هایی که مغرورانه همه چیز را از قبل تمام شده و خود را پیروز میدان می­دانستند. اینک که این پیروزی شگفت­انگیز اتفاق افتاده و اصولگرایان هنوز در بهت و حیرت آن، خود را بازنده می­بینند، جا دارد که به جای ایستادن در برابر عزم ملی و اراده مقدس مردم، در کنار ملت و همدل و همراه با آنها به ادامه راه ترقی و تعالی مملکت کمک نمایند.

امروز ملت ایران با چشمانی باز و هوشیارانه به اعمال وکلای خود در مجلس می­نگرند و رفتارهای آنان را زیر نظر دارد و در این جریان حساس سیاسی، هرگونه حرکت احساسی و غیرکارشناسی از سوی نمایندگان مجلس، می­تواند باعث تغییر دیدگاه به آنها شود. نمایندگان مردم به راستی باید نماینده خواست و نظر مردم باشند و نباید برخلاف اراده ملت، حرکت کرده و ساز مخالف با روحانی و کابینه او را کوک کنند، زیرا امروز خواست مردم حمایت از روحانی و کابینه اوست.

نماینده ادوار مجلس*

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: