آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۱۴ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 05
کد خبر: ۱۴۳۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

‫پژو بدون ایران چند میلیارد ضرر کرد؟‬

برآورد های انجام ده نشان می دهد شرکت خودروسازی پژوی فرانسه در نتیجه قطع همکاری با ایران که تحت فشار آمریکا انجام شده ۴ میلیارد دلار زیان کرده است.
‫به گزارش تدبیر24 به نقل از پرس تی وی، بر اساس برآورد های انجام شده، شرکت خودروسازی پژوی فرانسه پس از قطع همکاری خود با شرکت ایران خودرو که تحت فشار یکی از شرکای آمریکایی اش صورت گرفت، متحمل ۴ میلیارد یورو خسارت شده است.

تصمیم فوریه ۲۰۱۲ پژو تحت فشار شرکت جنرال موتورز آمریکا اتخاذ شد. این شرکت آمریکایی پس از نقش آفرینی در این تصمیم پژو موفق به دریافت کمک مالی هنگفتی از دولت آمریکا گردید.

تصمیم پژو در مورد قطع همکاری با شرکت ایران خودرو، همچنین موجب بیکار شدن ۸ هزار نفر از کارکنان این شرکت شده است.

هرچند رهبران اتحادیه های صنفی در فرانسه از مقامات خواسته اند در این باره توضیح دهند، اما رسانه های فرانسوی عمدتا ترجیح داده اند در خصوص این موضوع و نقش مهمی که تحریم ها علیه ایران در آسیب زدن به شرکت پژو داشته اند، سکوت پیشه کنند.

برخی از کارکنان شرکت پژو از طریق اعتصاب غذا اعتراض خود به اقدام شرکت پژو در توقف همکاری با شرکت ایرانی را نشان داده اند.

احمد اوباختی، یکی از کارکنان پژو گفت: «تمام کارکنان نمی توانند درک کنند که چرا پژو از بازار ایران دست کشیده است. اگر پژو از نقطه نظر مسائل اقتصادی و نه مسائل سیاسی این کار را انجام می داد، من به خاطر اعتصاب غذای ۳۷ روزه و تلاش برای واحد تولیدی مان اینجا نبودم.»

لورنس سویج، وکیل فرانسوی با ابراز نگرانی نسبت به وضعیت بازار کار در فرانسه گفت: «شاید با کارکنان در ایران بهتر از کارکنان فرانسوی رفتار می شود، زیرا واضح است که دولت فرانسه زیاد نگران نیروی کار خود نیست.»

در سال ۲۰۱۱، ایران ۱۳ درصد بازار فروش سالیانه محصولات شرکت پژو را به خود اختصاص داده بود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
United Arab Emirates
|
۲۰:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
0
بهتر که رفت. باید دولت تدبیر جاش چند تا خودروساز آلمانی و حتی آمریکائی درجه یک را بیآورد و از مونتاژ کاری هم دست برداریم. یعنی چی؟ تا بحال هر ساله یا دوساله چهار میلیارد یورو به پژو می دادیم؟ پس اینهمه ادعای تولید داخل چی شد؟! جدا خجالت آور است.
نظر شما: