بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
شنبه ۰۹ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 29
کد خبر: ۱۴۳۸۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۶

دارایی اعضای شورای شهر چقدر است؟

در سی‌وهشتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران پیشنهاد اعلام آمادگی داوطلبان اعضای شورای اسلامی برای رسیدگی به اموال و دارایی‌های آنان توسط قوه قضائیه مطرح شد.
تدبیر24: ولی‌الله شجاع‌پوریان، عضو شورای اسلامی شهر تهران،  با اشاره به صحبت‌های مقام معظم رهبری اظهار داشت: احساس وظیفه در قبال تذکری است که مقام معظم رهبری بعنوان یک هشدار بارها و همین طور در دیدار روز گذشته اعضای شورای شهر و شهرداران تأکید کردند که شامل پرهیز از فساد مالی و جلوگیری از تحقق آن در کلیه سطوح اجرایی و مدیریتی کشور و نظام می‌شود.  
 
وی در ادامه تصریح کرد: از اساسی‌ترین شاخصه‌های پایداری و مشروعیت هر نظام سیاسی برخورداری از اعتماد عمومی و پشت‌وانه مردمی است که طبعا هر حکومتی به میزانی که بتواند این سرمایه را ایجاد و از آن پاسداری می کند و به همان اندازه به عزت، محبوبیت و ماندگاری خویش کمک کرده است.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران،‌ادامه داد: متأسفانه از آفاتی که در سالهای پس از انقلاب به سرمایه اعتماد ملی لطمات فراوان و درخور توجهی وارد کرده ، پدیده‌ی شوم و بنیان‌سوز مفاسد مالی و اقتصادی بویژه درمیان برخی از صاحب منصبان و نزدیکان آنان است که گاها فضای عمومی کشور و اذهان مردم فخیم و فهیم کشورمان را متأثر می‌سازد.  

شجاع‌پوریان در ادامه  بیان داشت: فاضل خدادها، جزایری‌ها، مه‌آفریدها و به تازگی بابک زنجانی‌ها بهترین نشانه‌هایی هستند که لزوم واکاوی دقیق شکل‌گیری این پدیده و مبارزه جدی و علمی با آن را صد چندان می‌کند.  

وی افزود: اینکه چرا به رغم نهیب‌های مکرر مقام معظم رهبری، و تشکیل ستادهای عریض وطویل مبارزه با مفاسد اقتصادی و کوشش‌های نهادهای امنیتی و نظارتی و قضایی در این عرصه ناکام بوده‌ایم.  

به گفته‌ی این عضو شورای شهر: نمایندگان مردم در شوراهای شهر مبارزه با پدیدی مفاسد مالی و اقتصادی و مرزبانی و پاسداری از دارایی‌های عمومی را برعهده دارند.  

وی ادامه داد: از مهم‌ترین عوامل خشکاندن ریشه‌ها و بسترهای فساد مالی نطارت مستقیم، پیوسته، هوشمند و همه‌جانبه است و واضح است لازمه موفقیت در مبارزه با مفاسد مالی و اقتصادی، سلامت و صداقت داعیان و مسئولان این عرصه است.  

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: به رغم آنکه برابر اصل 142 قانون اساسی، رسیدگی به دارایی مسئولان بلندپایه نظام، محدود به رهبری، رئیس جمهور، معاونان و وزیران است، پیشنهاد می‌کنم اعضای شورای اسلامی داوطلبانه آمادگی خود را برای رسیدگی اموال و دارائی‌های خود توسط قوه قضائیه اعلام کنند تا اگر در پایان دوره برخلاف حق و قانون افزایشی در دارایی آنان صورت گرفته باشد، اقدامات قانونی لازم در مورد آنان انجام پذیرد.   

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
0
0
سلام، واقعا میشود
هر شخصی که در سمتی قرار میگیرد بیاییم و دارائی هایش را حسابرسی کنیم و در کنار سمتش اعلام نماییم و زمانیکه از کار کنار گذاشته میشود نیز ( توجه البته ممکن است اموالش را بنام زن فرزند پدر و مادر و ... و حتی غریبه ها نماید) مجددا دارائی هایش حسابرسی و اعلام شود
فکر میکنید میتوان تا این حد شفاف سازی نمود
عالم محضر خداست در محضر خدا گناه نکنیم
نظر شما: