ایرج ندیمی در گفتوگو با خبرنگاری، درباره نظر نمایندگان مجلس نسبت به دو وزیر پیشنهادی وزارت علوم و تحقیقات و آموزش و پرورش، اظهار كرد: تنها موضوع مهم مجلسیان در مورد این دو نفر مساله انتخابات دوره گذشته ریاست جمهوری و اتهاماتی در این زمینه است كه در این مورد ابهامات نمایندگان مجلس در مورد آقای نجفی كمتر و در مورد آقای میلی منفرد بیشتر است اما این اتهامات تا امروز در هیچ دادگاه معتبری تایید نشده است.
وی ادامه داد: اگر این افراد به روشنی در مورد انتخابات گذشته و عملكرد خود در تبعیت از رهبری پس از سخنرانی نمازجمعه آدرسهایی را اعلام كنند، هیچ دلیلی برای مخالفت با كارنامه اجرایی و سیاسی آنها وجود ندارد. عمده مخالفتهایی كه از سوی برخی از نمایندگان و كمیسیونهای مجلس عنوان میشود ریشه در موضوع انتخابات ریاست جمهوری دوره گذشته دارد و سوال اساسی این است كه آیا پس از صحبت رهبری مواضع روشنی نسبت به تبعیت از رهبری، داشتهاند یا نه!
دو گزینه پیشنهادی برای وزارت علوم و آموزش و پروش از نظر علمی و اجرایی مشكلی ندارند
این نماینده مجلس با بیان اینكه هیچ مخالفتی كه این دو گزینه از نظر علمی مورد تایید نیستند یا سابقه اجرایی ندارند یا افرادی انقلابی نیستند، در مجلس مطرح نیست، افزود: سوالات موجود تنها منحصر به فتنه و تقلب در انتخابات است كه اگر وزرای پیشنهادی این مسایل را روشن كنند نمایندگان منصف نظر مثبتی خواهند داشت.
ندیمی با تاكید بر اینكه برخی از مخالفتها ریشه حزبی دارد، تصریح كرد: امید این است كه این دو گزینه مواضع خود را روشن كنند تا سایر نمایندگان بتوانند بر كاركرد علمی این دو وزیر پیشنهادی صحه بگذارند.
مخالفتها نمیتواند رئیس جمهور را مجبور به حمایت از وزیر قبلی آموزش و پرورش كند
نجفی مقبولیت بسیار بالایی در بین مغلمان دارد و تمامی معلمان از معرفی ایشان به عنوان وزیر خوشحال هستند هدف مخالفان از رای اعتماد ندادن به وزرا ایجاد شکاف بین روحانی و طرفداران ایشان است برای اینکه اینطور وانمود کنند که دکتر حتی نمی تواند وزرا خویش را بدون اجازه ما انتخاب کند بنابراین روحانی باید با قاطعیت از این وزرا دفاع کند و از هیچ یک از این وزرا عقب نشینی نکند.
احسنت به آقای ندیمی که منطقی حرف زده است
آقای نجفی بهتراست توضیحی هم درمورد اجرای سیستم اموزشی 5-3-3-1 (پیش دانشگاهی)دردوران قبلی وزارتشان بدهند.سیستمی که 50 سال قبل از آن درامریکا منسوخ شده بودوبااجرای آن خسارات فراوانی به بنیه علمی کشورواردوموجب افت تحصیلی دانش آموزان گردید.برای نمونه مقایسه آگاهی فارغ التحصیلان این سیستم راازادبیات کشورشان باکسانیکه ششم ابتدایی قدیم داشتندمیتواندگویای بسیاری مسایل باشد.