بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
چهارشنبه ۰۶ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 26
کد خبر: ۱۴۶۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۵

در دیدار ظریف و لاوروف چه گذشت؟

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه امروز در مسکو دیدار و تبادل نظر کردند.
تدبیر24: وزرای امورخارجه جمهوری اسلامی ایران و روسیه امروز در مسکو پیرامون آخرین روند مناسبات دوجانبه تهران – مسکو، تحولات منطقه‌ای از جمله بحران سوریه و کنفرانس ژنو2 و برخی موضوعات مورد علاقه طرفین گفتگو و تبادل نظر کرد.

محمد جواد ظریف روابط تهران و مسکو را بر مبنای ملاحظات را هبردی، تاریخی و اصیل ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت همکاری‌های دو کشور رو به گسترش بوده و دو کشور در سطوح مختلف تماس‌ها و رایزنی‌های مثبتی داشته‌اند .

وی ملاقات روسای جمهور دو کشور در حاشیه اجلاس شانگهای را مبنای تحرک جدید در مناسبات تهران و مسکو خواند و خاطرنشان ساخت فرصت‌های همکاری فراوانی وجود دارد و تهران نقش محوری فدراسیون روسیه را در تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مهم می‌داند .

وزیر امورخارجه کشورمان، چالش‌های بین‌المللی و از جمله مهم‌ترین آنها موضوع تروریسم و افراط‌گرایی را یکی از زمینه‌های همکاری مشترک دو کشور برشمرد.

ظریف با تاکید براهمیت تبادل نظرهای مستمر و مشورت کشورهای موثر و ذی‌نفوذ برای تقویت ثبات و امنیت بین‌المللی، با اشاره به سابقه مشورت‌های دو کشور طی بحران سوریه،  نقش روسیه در رویکرد سیاسی به حل بحران سوریه را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد این نقش و رویکرد در کنفرانس آتی ژنو 2 نیز آثار مثبتی برای حل و فصل سیاسی این بحران داشته باشد.

سرگئی لاوروف وزیرخارجه روسیه در این دیدار تبادل نظرهای تهران و مسکو را با اهمیت خواند و با اشاره به مناسبات سیاسی دو جانبه و ظرفیت های همکاری در زمینه های مختلف را بسیار وسیع ارزیابی کرد .

وزیر خارجه روسیه تلاش تهران و مسکو برای حل مسالمت آمیز بحران‌ها را از نقاط برجسته همکاری‌ها برشمرد و تصریح کرد باید تلاش ها را ادامه دهیم.

وزیر امورخارجه روسیه بار دیگر نقش جمهوری اسلامی ایران در کمک به حل بحران سوریه را مهم خواند و گفت ما نیز مانند جمهوری اسلامی ایران بر اقدام جمعی برای ریشه کنی تروریسم تاکید داریم.

وزرای خارجه ایران و روسیه در این مذاکرات علاوه بر موضوعات روابط دو جانبه و سوریه پیرامون آخرین تحولات افغانستان، عراق و توافق به عمل آمده برای زمان اجرای برنامه اقدام مشترک گفتگو و تبادل نظر کردند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: