تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۱۴۷۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۳

دولت اعتدال یا پل پیروزی

اگر مشارکتی ها بتوانند دولت اعتدال را به نردبان تبدیل کرده و به بام مقصود برسند حتما چنین خواهند کرد! و چرا نکنند که هدف وسیله را توجیه می کند! آن هم وقتی هدف کسب قدرت باشد . . .

تدبیر24 - منتقدین : دکتر محمد صادق کوشکی در یادداشتی نسبت به استفاده ابزاری گروه های افراطی جبهه دوم خرداد از دولت روحانی هشدار داده است. متن کامل این یادداشت به شرح ذیل است:

-1
آنهایی که سن شان اقتضا می کند می دانند که اصلاح طلبان افراطی ( بخوانید جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین) چشم دیدن هاشمی و یاران او(‌باز هم بخوانید روحانی) را نداشه و ندارند و راه خود را از راه آنان جدا می دانند و البته بسیار مایلند ( و مخفی هم نکرده اند) که از هاشمی و روحانی به عنوان خاکریز و سنگر استفاده کنند و البته دلیل عمده این اختلاف اساسی  آن است که "دو حاکم در اقلیمی نگنجند"!
 
اگرکار، دست مشارکت و مجاهدین باشد پس از قلع و قمع جبهه موسوم به اصول گرایان با همان داس و  کمباین (و حتی با خشونت بیشتر) به جان کار گزاران و هاشمی و اطرافیان او خواهند افتاد! آنانی که باور نمی کنند حوادث قبل از انتخابات مجلس ششم را دوباره مرور کنند.

-2
آقایان هاشمی و روحانی بهتر از هر کسی ماهیت مشارکتی ها و مجاهدین انقلاب را می شناسند و می دانند که در این مطلب اغراقی نیست! مشارکتی ها و مجاهدین پس از انتخاب روحانی به این تصمیم رسیدند که از دولت روحانی، پل پیروزی بسازند. پلی که پس از عبور می توان برای همیشه پشت سرگذاشت و حتی آن را به دست تخریب چی ها سپرد!
 
مشارکتی ها و مجاهدین پس از انقلاب به وزارت خانه های علوم، آموزش و پروش و ارشاد به عنوان پایه های این پل می نگرند. پلی که قرار است آنها و پیاده نظامشان ( یا همان پایگاه های رایشان) را به سر پل انتخابات مجلس دهم برساند! اصلاح طلبان افراطی برای جذب و جلب رای به رسانه ها، دانشگاه ها و دبیرستان ها نیاز دارند و سعی شان را بر این نکته متمرکز کرده اند که به هر قیمت باید در این سه  وزارت خانه نفوذ کرد و امکانات و مقررات و اختیارات اجرایی آنها را به خدمت گرفت! در این حالت هزینه ها را دولت روحانی می پردازد و زحمت برداشت محصول را اصلاح طلبان افراطی خواهند کشید!

-3
ایجاد محدودیت برای رسانه های مخالف اصلاح طلبان افراطی (‌مثلا توفیف یالثارات،شکایت از هفته نامه 9 دی و ... ) زمینه ساز برای گسترش شمارگان نشریات اصلاح طلب موجود و تامین هزینه های آنها( مانند آگهی های 1 صفحه ای دولتی برای روزنامه 16 صفحه ای شرق) ایجاد نشریات جدید اصلاح طلب، ایجاد موج های سیاسی رو به گسترش در دانشگاه ها تا آستانه انتخابات مجلس دهم و ... نمونه اقداماتی است که طراحان راهبرد های جناح افراطی اصلاح طلبان با استفاده از امکانات و اختیارات دولت یازدهم اتخاذ کرده و خواهند کرد!

اقداماتی که هزینه های فراوانی را برای دولت یازدهم در پی خواهد داشت (و دارد) و البته وقتی صورت حساب از جیب دولت اعتدال باشد چرا مشارکتی ها و مجاهدین پس از انقلاب، به نفع آینده سیاسی اشان ولخرجی نکنند؟ این اقدامات موقعیت روحانی و دولتش را در افکار عمومی را متزلزل خواهد کرد و فرصت های دولت در عرصه های اقتصادی و حل مشکلات جامعه را خواهد سوزاند و دولت در عوض تمرکز برای تحقق وعده های اقتصادی اش، در گیر بحران های بی حاصل سیاسی - فرهنگی خواهد شد! در این حالت مشارکتی ها و مجاهدین، مردم  مایوس و دلزده از روحانی و اطرافیان او را به خود جذب خواهند کرد و با افزودن این عده به جماعتی که با استفاده از نشریات زنجیره ای و پایگاه های دانشجویی و دانش آموزی گرد آورده اند مقدمات پیروزی در انتخابات مجلس دهم و فتح آن را ( به گمان خود) فراهم خواهند آورد!

4
-سیاست ( آن هم در قاموس مشارکتی ها و مجاهدین پس از انقلاب) مرام و اخلاق و رعایت  حرمت نمک و ... نمی شناسد!
اگر مشارکتی ها بتوانند دولت اعتدال را به نردبان تبدیل کرده و به بام مقصود برسند حتما چنین خواهند کرد! و چرا نکنند که هدف وسیله را توجیه می کند! آن هم وقتی هدف کسب قدرت باشد!

-5
در این میان روحانی و اطرافیان او هستند که می توانند با رصد دقیق اقدامات مشارکتی ها و نوچه های آنها، طرح تبدیل دولت یازدهم به پل پیروزی را درک و برای خنثی سازی آن اقدام کنند!

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: