تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
سه‌شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۳ - 2024 November 05
کد خبر: ۱۵۰۵۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۱۵
فواد پور آزاد کارشناس مسائل اجتماعی

آزمونی برای یک نهاد امنیتی؛ آیا کشتن مردم ادامه می یابد؟

سردار رادان: نرخ جان مردم چقدر است که 40 نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت می‌خواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و نقل عمومی معنا ندارد
تدبیر24 : ده و سی دقیقه شب آخرین ساعتی بود که در عوارضی تهران - قم برای اتوبوس اسکانیایی که از اصفهان به تهران می آمد ثبت شد چراکه 18 دقیقه بعدترکیدگی لاستیک جلوی آن سبب برخوردش با سواری هوندا ، گاردریل وسط جاده و تصادف شاخ به شاخش با اسکانیای دیگر که از تهران به اردکان یزد در حال حرکت بود شد و از ساعت 22:48 دوشنبه 18 شهریور شمارش معکوس برای عقاب افشان آغاز شد.

چهار ماه و 13 روز از تصادف مرگبار دو اسکانیا در اتوبان قم - تهران که منجر به مرگ 44 تن در میان شعله های آتش دو اتوبوس شد، گذشت و عدد تقویم به آغاز ماهی رسید که پلیس راهور از توقف شماره گذاری اتوبوس های اسکانیا در صورت رفع نشدن ایرادات آن خبر داده بود. بهمن فرا رسید و آنگونه که سردار اسکندر مومنی ، رییس پلیس راهور ناجا در نشست خبری یازدهم آبان ماهش گفته بود " پلیس طی نامه‌ای به شرکت عقاب افشان تولید کننده اتوبوس اسکانیا اعلام کرده که تا بهمن ماه مهلت دارد تا نسبت به رفع نقایص تولیدات خود مانند حل مشکل ایمنی بدنه اتوبوس، سیستم برق رسانی، نزدیکی باطری به باک و ... اقدام کند و در صورت عدم اجرای این امر در مهلت تعیین شده نسبت به مسدود کردن شماره‌گذاری این خودرو اقدام کند."

گرچه پیش از این سردار اسماعیل احمدی مقدم، رییس پلیس کشور در 27 شهریور ماه در حاشیه رونمایی از سایت پلیس راهور از مهلتی حدود سه ماهه به شرکت سازنده اسکانیا خبر داده و گفته بود : " قطعا تولیدکننده اسکانیا با مهلتی حدود سه ماه باید ضمن حل مشکل فعلی خودروی خود خودروهای قبلی را نیز فراخوان و اصلاح کند." اما با پایان این مهلت، وی بار دیگر در اظهارنظری صریح در حاشیه دهمین جشنواره نظم و امنیت عمومی به خبرنگاران گفت: " زمانی برای رفع عیوب این خودرو تعیین شده است، اما اگر این عیوب رفع نشود شماره‌گذاری نمی‌کنیم و من توصیه می‌کنم خودروسازان به جای مقاومت و تکذیب عیب خودرو، آنرا قبول کنند، چرا که در گذشته آتش‌سوزی و عیب پژو نیز تکذیب می‌شد اما نهایتا آنرا قبول کردند و اسکانیا بعد از یک نوع خودرو که اسم آن را نمی‌آورم، میزان تلفات جاده‌ای‌اش، دو برابر است. "

پس از احمدی مقدم و مومنی ، احمدرضا رادان، جانشین رییس پلیس کشور نیز برای اسکانیا خط و نشان کشید و در جریان بازدید از مرکز نظارت همگانی 197 درباره  پایان مهلت ارائه شده به شرکت اسکانیا و برخی اظهارنظرهای مسئولان این شرکت، گفت: "اگر منظور مسئولان این شرکت، چشم‌پوشی پلیس از حقوق مردم است، باید بگویم که پلیس نمی‌تواند مردم را مکلف کند اما از تکلیف یک موسسه دیگر چشم بپوشد."

رادان که مدعی بود پلیس" با کسی تعارف ندارد" ادامه داد: " قطعا اگر بخواهیم در مقوله ایمنی اسکانیا تصمیمی باشیم، نباید خیلی از حرف‌ها را بزنیم. اما من به جرات سئوال می‌پرسم که اسکانیا چه چیزی باید به ناجا می‌داد که به ما نداده و ما شاکی شده و با آن بد شده‌ایم و من می‌خواهیم همین جا از این فرصت استفاده کنم و به آنها بگویم که اگر چیزی از ما دارید، بروید در تمام سایت‌های رسمی و غیررسمی درج کنید.

وی درباره امکان تمدید مهلت به اسکانیا نیز گفت:" تمدید مهلت برای کشتن مردم چه معنایی دارد؟ من از شما سئوال می‌پرسم که نرخ جان مردم چقدر است که 40 نفر از آنان را آتش بزنیم و بعد مهلت می‌خواهند و این مهلت برای خودروهای حمل و نقل عمومی معنا ندارد. گاهی دیده شده خودروسازان با قبول اشتباه خود، ضمن رفع آن از مردم عذرخواهی می‌کنند اما این افراد عذر بدتر از گناه می‌آورند و ان‌شاءالله اراده پلیس بر این است که از حقوق مردم کوتاه نیایند. "

به فاصله چند روز پس از اظهارات صریح رادان ، درحالی که برخی شایعات و شنیده ها از تلاش مسئولان شرکت عقاب افشان برای تمدید مهلت شماره گذاری حکایت داشتند، بار دیگر سردار مومنی ، رییس پلیس راهور ناجا در 21 دی ماه به میدان جدال پلیس و اسکانیا وارد شد و ضمن اعلام آماری از کشته های تصادفات اسکانیا گفت: " علیرغم اینکه اتوبوس‌های اسکانیا تنها 9.9 درصد از اتوبوس‌های کشور هستند 53 درصد کشته‌های تصادفات اتوبوس‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این امر نشان می‌دهد نه تیر برق مقصر بوده و نه کاهش سرعت می‌توانسته در این خصوص تاثیرگذار باشد. لذا معتقدیم شرکت تولیدکننده اتوبوس‌های اسکانیا به جای فرافکنی باید در خصوص رفع عیب این اتوبوس‌ها اقدام کند چرا که پلیس به هیچ عنوان در این خصوص از منافع مردم کوتاه نمی‌آید و طبق برنامه زمان بندی اعلام شده در صورت عدم رفع مشکل اقدامات لازم را انجام می‌دهیم."

رییس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه " اگر پلیس موضوعی را مطرح می‌کند همه مسائل را از جمله تحریم، ‌مشکلات واردات و ... در نظر می‌گیرد"، گفت: " زمانی که در خصوص رفع مشکل فنی پژو 405 و هوو واکنش نشان دادیم با یک واکنش شدید از سوی شرکت‌های تولید کننده مواجه شدیم اما هم اکنون همگان می‌دانند که این خودروها مشکل داشتند و اقدام پلیس در جهت منافع مردم بوده است و قطعا داشتن یک برگه استاندارد نمی‌تواند از سوانح و حوادث پیشگیری کند و این امر موضوعی عرف در بین خودروسازان دنیاست که وقتی مشکلی در خودروی آنها به وجود می‌آید ضمن عذرخواهی نسبت به رفع مشکل اقدام می‌کنند. این در حالی است که متاسفانه در کشور ما آقایان خودروساز به جای رفع مشکل می‌گویند خودروی ما به دلیل داشتن برگه استاندارد هیچ مشکلی ندارد این در حالیست که برگه استاندارد کف استاندارد است نه سقف آن. "
امروز نخستین روز بهمن است و اگر منظور پلیس از مهلتی که "تا بهمن ماه" برای رفع نواقص به اسکانیا داده است را اولین روز این ماه در نظر بگیریم، باید امروز یا شماره گذاری اسکانیا متوقف شود یا این شرکت نسبت به رفع نواقص آن اقدام کند و اگر فرض را بر پایان بهمن بگیریم 30 روز دیگر تا پایان اولتیماتوم به شرکت عقاب افشان باقیست و باید منتظر ماند و دید که آیا در آستانه سفرهای نوروزی سازندگان اتوبوسی که به تعبیر رییس پلیس راهور ناجا بیشترین کشته های حمل و نقل عمومی را به خود اختصاص داده پیروز رقابت با پلیس می شود یا این بار نیروی انتظامی به جولان ارابه های مرگ در جاده های کشور پایان خواهد داد؟
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
سروش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
2
احتمالا کشتن مردم را ادامه خواهند داد!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
1
اسكانيا چون پول داره خيليارو ....
اين كامنت من سند كه شماره گذاري ميشه پليسم كاري ....
کاظم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۱
0
1
زمانیکه درکشور اصطلاح مافیا مطرح شددیدیم که چه هجمه سنگینی بگوینده آن صورت گرفت امامتاسفانه واقعیتی بودکه بیتوجهی به آن دودش فقط بچشم مردم رفته ومیرود.درمعضلی بنام خودرو وخودروسازان این مسئله نمودبارزی دارد.ازاواسط دهه 40که صنعت خودروسازی یابهتراست بگوئیم مونتاژدرایران شکل گرفت چون خشتهای اول کج گذاشته شدتاثریااین دیوارراست نخواهدشدمگرآنکه اراده ای انقلابی درجهت تامین منافع مردم بروز وظهوریابدکاریکه متاسفانه نه دردولت سازندگی نه اصلاحات نه اصولگرایان توجهی بآن نشد.فراموش نمیکنم درهمان سالهای اول پاگرفتن مونتاژ درکشورمرحوم دکترمنوچهرفرهنگ این استادبزرگ اقتصادبارگهای ورم کرده مشت برمیز تدریس میکوبیدومونتاژراخیانت بکشور مینامید.یادمان نرفته که اولین خودرویعنی پیکان محصول شرکت ورشکسته تالبوت انگلیسی بودکه خیامیها برای نجات بخشی ازاقتصادآن کشورخریداری وازجیب ملت وبامنت توسعه وپیشرفت کشورپرداختند.وهما ن چرخه هنوزهم باشکلهای متفاوت ادامه داردکمااینکه حتی درتوافق ژنونجات صنعت خوروسازی غرب ومشخصا فرانسه رابامنت امتیازبماقالب میکنندوخوشحال هم میشویم.اینکه همه تقصیرهارابگردن پلیس زحمتکش بیندازیم وتوقع حل مشکل رافقط ازپلیس داشته باشیم بی انصافیست.من کتمان نمیکنم که دربین پلیس هم ممکن است دستهای آلوده ای وجودداشته باشداماریشه حل این مشکل جای دیگریست وآن نبوداراده سیاسی برای برخوردبامافیای خودروسازیست.اگرپلیس مستقل بودوبتنهایی قادربتصمیمگیری شاید سریعتراین مشکل حل میشدولی متاسفانه ..... دربین تصمیم گیران ودستور نهایی ایشان به پلیس همه تصیمیمات قبلی رابی اثرمیکند.این مافیا خصوصا بعدازاستقرار تیم مدیریتی جدیددروزارت صنعت وتجارت آنقدرپررووگستاخ شده که باوقاحت تمام میگوید اینکه دلارحدود800تومان ارزان شده ازضررماکم شده وانتظارکاهش قیمت نداشته باشیدوعجیبترآنکه اینهمه کارشناس ریزودرشت اقتصادی که زمین وزمان رابهم میدوزند تاثابت کنندرفتارهای اقتصادی حاکمان فعلی همه په په هست ومال دیگران بدبویک کلام سوال نمیکنندکه اگر خودرو سازان دراین چندسال ضرر داده اندپس ترازنامه های وحسابرسیهای ارائه شده به بورس وسودهای هنگفت توزیع شده یین سهامداران راچگونه توجیه میکندکه آقای صلح آبادی رئیس بورس بایددراین موردشفاف سازی کرده ...خودروسازان رابرملاکنند.باورکنیدسکوت این کارشناسان ..روزخوردلیلی جز نفوذهمان مافیاندارد.حل مشکل خودروسازی درکشورخیلی ساده هست اگراراده ای وجودداشته باشد.جنین دسال قبل طرحی مطرح شدکه مهلتی 5ساله به خودروسازان داده شودتاخودرابا مشابه خارجی قابل رقابت کنندوگرنه واردات آزاد میشوداماهمان نفوذمافیایی طرح راعقیم کرد.بهانه خودرو سازان مبنی برببکاری 500000نفردرصورت تعطیلی این کاخانه هاهم بلوفی بیش نیست ومیتوان باسرمایه های عظیمی که آزادمیشود صدهاکارخانه ایجادکردو باتولیدمحصولاتی که متضمن منافع ملیست جلو افزایش بیکاری راگرفت.درمجوزهایی که برای سرمایه گذاری داده میشودمتاسفانه مزیتهای نسبی کشورموردتوجه قرارنمیگیردواین رشته سردرازدارد.
نظر شما: