ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 23
کد خبر: ۱۵۷۹۹
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۰

مسیر آمبولانس‌ها در مشهد سبز نیست!

رییس مرکز فوریت‌های پزشکی اورژانس خراسان رضوی گفت: در بیشتر محل‌های وقوع حادثه، ترافیک به وجود می‌آید.
تدبیر24: دکتر وفایی‌نژاد گفت:منطقه خراسان، اظهار کرد: به منظور محقق شدن هدف کاهش مرگ و میر ناشی از حوادث حمل و نقل می‌توان با ارتقای وضعیت ایمنی خودروها، اصلاح فرهنگ ترافیکی، توسعه سیستم حمل و نقل همگانی و اصلاح ایمنی راه‌ها و معابر شهری به این امر کمک کرد.

وی افزود: ارتقای نظارت بر رفتار ترافیکی رانندگان، کاهش سفرهای غیرضروری از طریق افزایش خدمات دولت الکترونیک و افزایش بهای سوخت خودروها می‌تواند سبب کاهش ترافیک و مرگ و میر ناشی از حوادث وسایل نقلیه شود.

وفایی‌نژاد بیان کرد: انجام آموزش‌های عمومی برای مردم موجب بهبود فرهنگ ترافیکی در آنان می‌شود که این امر، مهم‌ترین و موثرین اقدام برای تسهیل رسیدن آمبولانس به محل فوریت پزشکی است.

وی اظهار کرد: برای بهبود فرهنگ ترافیکی مردم می‌توان راهکارهایی نظیر تصویب قانون برای الزام به تسهیل مسیر آمبولانس و تعیین برخی محدودیت‌ها و جریمه‌ها برای افرادی که در محل حادثه توقف می‌کنند و یا به فیلم‌برداری می‌پردازند، همچنین حضور سریع پلیس در محل به منظور جلوگیری از ازدحام افراد، پیشنهاد کرد.

وفایی‌نژاد با بیان اینکه برنامه‌ریزی و نظارت عالی مدیریت ایمنی راه‌ها و سوانح ترافیکی در شبکه حمل و نقل درون شهری به عهده وزارت کشور است، خاطرنشان کرد: با توجه به افزایش روزافزون معضل ترافیک در معابر شهری، شهرداری مشهد در سال 1384 اقدام به راه‌اندازی اتاق کنترل ترافیک مشهد کرد. به نظر می‌رسد همکاری متقابل سازمان کنترل ترافیک شهرداری مشهد و مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی در چارچوب اهداف سازمانی ضروری است.

وی با اشاره به تاکید مسئولان سازمان کنترل ترافیک شهرداری مشهد به ضرورت حضور نماینده اورژانس در این مرکز به منظور هماهنگی و هدایت خدمات مراقبتی پیش‌بیمارستانی به مصدومین تصادفات ترافیکی، اظهار کرد: در شهریور سال 1391 برای اولین‌بار در ایران یک تکنسین فوریت‌های پزشکی به عنوان کارشناس نظارت راهبردی و تصویری آمبولانس‌ها و ایجاد مسیر سبز در تقاطع‌های مشهد بکارگرفته شد.

وفایی نژاد درباره اهداف راه‌اندازی تکنسین فوریت‌های پزشکی، تصریح کرد: ایجاد مسیر سبز برای تسهیل حرکت آمبولانس‌ها، کاهش زمان رسیدن پزشک به محل حادثه، کاهش زمان انتقال بیماران به بیمارستان و نظارت بر نحوه عملکرد آمبولانس‌ها در حین انجام ماموریت بخشی از این اهداف را شامل می‌دهد.

وی اضافه کرد: اعلام مسیرهایی که بار ترافیکی سنگین دارند به پایگاه‌ها و آمبولانس‌ها، مشاهده و ردیابی تصادفات و حوادث در دوربین‌های سطح شهر و اعلام به مرکز فرماندهی عملیات اورژانس 115، هدایت سریع و صحیح آمبولانس به صحنه حادثه، هماهنگی و همکاری با سازمان‌های مستقر در سازمان ترافیک برای خدمات‌رسانی موثرتر از دیگر اهداف ایجاد تکنسین فوریت پزشکی است.

وی یادآور شد: هزینه‌ی خدمات اورژانس 115 به صورت کاملا رایگان است و هزینه‌ها توسط دانشگاه علوم پزشکی پرداخت می‌شود. کلیه خدمات ارائه شده توسط اورژانس 115 کاملا رایگان است.


 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: