آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۵

برندسازی راهی برای نجات اقتصاد/مقاله

بابک بادکوبه ، از فعالان برند سازی در ایران ، طی نامه ای به دکتر حسن روحانی ، یکی از راه های مهم برای خروج کشور از تنگناهای اقتصادی را برندسازی عنوان کرد و نوشت:


جناب آقای روحانی عزیز
رئیس جمهوری اسلامی ایران

ریاست جمهوری تان مبارک ، ایران تان آباد

زیاد وقت تان را نمی گیرم و یکراست می روم سراغ اصل مطلب.
می دانم و می دانید که اقتصاد کشورمان را مشکلات پرشماری احاطه کرده است که بیکاری ، ضعف صادرات و عدم توازن تجاری ، تنها بخشی از آن است.

آقای روحاني عزيز! ما كلي ثروت كشف نشده در ايران داريم كه اگر اين ثروتها شناسايي و عرضه شود ، با سرعتی بیش از آنچه تصورش می رود می توانیم از این وضعیت نجات پیدا کنیم.
یکی از راه هایی که در دنیا ، آزموده شده و امتحانش را خوب پس داده ، "برندسازی" است.

اگر ما بتوانیم چند ده عنوان را با یک برنامه ریزی جدی ، در طول 4 یا 8 سال ریاست جمهوری شما برند کنیم، می توانیم به عبور از اقتصاد تک محصولی امیدوار باشیم.

اوباما رييس جمهور امريكا مهمان هاي خود را به همبرگر آمريكايي يا شيريني دونات دعوت مي كند، آي پد هديه مي دهد يا در شبكه اجتماعي امريكايي عضو مي شود و در موتور جست و جوی كشورش جست و جو مي كند.

نخست وزيرژاپن براي تحول فرهنگي كشورش در تيزر تبليغاتي فرهنگي بازي مي كند.

حالا نوبت جهش خارق العاده ايران است با برند سازی:

- شايسته است رييس جمهور ايران ،يك برند شود (برند سازي شخصي).

- شهرهاي ايران هر كدام جداگانه شايسته هستند برندي جهاني شوند؛ مانند اصفهان،شیراز،کاشان،تبریز و ...(برند سازي شهري)

- انواع خوراكي و غذاها با كمپين هاي منسجم تبليغاتي و ترويجي مي توانند برند شوند؛ مانند چلوکباب،کوفته،دیزی و ...(برند سازي خوراكي)

- انواع صنايع دستي و محصولات انحصاري ايران مي تواند برند شود؛ مانند گليم-جاجيم-مينا كاري...

- انواع محل ها ،موزها كاخ ها و بناهاي ايران برند شوند؛ مانند ارگ ها ، برج آزادي،كاخ گلستان ، حمام فين و ...)

- در انواع صنايع برند سازي شود: خودرو،لوازم خانگي صنايع پيشرفته،نرم افزار و ...

- پرچم ايران برند شود.

و آنگاه ايران است كه برند مي شود و شاهد رشد تصاعدي و غير قابل تصوری خواهيم بود.

امروز كشور كره دارايي ناملموسي كه از انواع لوازم خانگي(مانند ال جيو سامسونگ) و خودرو(مثل كيا و هيونداي) كسب كرده بيش از دارايي ملموس است.

به قول سهراب سپهري: گل شبدر چه كم از لاله قرمز دارد؟
اگر برندسازی و تبلیغات علمی،حرفه ای و اصولی شود ، سوهان حاج حسین و پسران چه کم از دونات آمریکا دارد؟
خودروسازی های ما ، اگر بروز شوند و عقب افتادگی هایشان را جبران کنند و با مدیریت علمی اداره شوند چه کم از هوندا و هیوندای دارند؟
دیزی چه کم از پاستای ایتالیا دارد؟
کباب کوبیده چه کم از سوشی دارد؟
...
وقت برند سازی و جهانی شدن و آگاهی از درک جهان از خدمت و محصول رسیده است.

منبع:عصر ایران

بابک بادکوبه


 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: