بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 2024 June 16
کد خبر: ۱۵۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۵۰
مهدی مطهرنیا کارشناس برجسته مسائل بین الملل

جزئیات مذاکرات در دست رئیس مجلس

وزیر خارجه و معاونان آن در چارچوب تعیین شده می‌توانند با پذیرش مسئولیت اجرایی به اطلاع‌رسانی در حوزه قانونی خویش اقدام کنند و در این حوزه قانونی باید متن و اجرای توافقات به رئیس مجلس ارسال شود . . .

تدبیر24 : آنچه نمایندگان مجلس به واسطه احترام به مردم و نمایندگی از جانب آنها بیان می‌کنند -که باید در جربان جزئیات مذاکرات هسته‌ای قرار بگیرند- قابل احترام است. اما ادبیات نمایندگان و برخی جناح‌های سیاسی موجود در این قوه در باب پرونده هسته‌ای به گونه‌ای بیان می‌شود که پشتیبانی کامل و تجهیز مذاکره‌کنندگان و تیم دیپلماتیک در صحنه خارجی و داخلی کشور و نزد افکار عمومی را به اذهان متبادر نمی‌کند.

اینکه نمایندگان مجلس باید از مفاد و جزئیات گفت‌وگوی ژنو و توافقات هسته‌ای آگاه باشند در چارچوب سازماندهی و ساماندهی نظام سیاسی و نظم شکل گرفته قدرت در ساختار جمهوری اسلامی ایران محتوا می‌پذیرد. به واسطه احترام به این ساختار است که وزارت خارجه و وزیر خارجه کشور به عنوان تیم دیپلماتیک و مدیریت گفت‌وگوها در صحنه عملیاتی، برای رسیدن به یک توان در بحث هسته‌ای در چارچوب مشخص شده سیاست‌های کلان و استراتژی‌های محقق جمهوری اسلامی ایران عمل کرده‌اند.

 براساس این سیاست‌های مشخص و استراتژی‌های ناشی از آن تیم دیپلماتیک پس از هر مرحله با انجام مذاکرات اصولی در داخل کشور در حوزه سیاست خارجه با نهادها، سازمان‌ها و شخصیت‌های مختلف تصمیم‌گیری نهایی را در ساختار عرصه دیپلماتیک اجرایی کرده و سپس در بحث اجرایی کردن توافقات ژنو3 نیز گزارشات مربوطه را به مجلس و دیگر ارکان جهت امضا، تایید نهایی و اطلاع‌رسانی ارسال کرده است. براساس این عملکرد باید بگوییم اقدامات وزارت خارجه درست بوده و وظایف خود را به اجرا رسانده است و هم اکنون متون مورد نیاز جهت آگاهی از توافقنامه در اختیار رئیس مجلس و دیگر ارکان مربوطه است و در صورت صلاحدید از طرف رئیس مجلس و پذیرش مسئولیت از سوی مراجع خودی می‌توانند برای آگاهی‌بخشی به زیرسیستم‌ها و فعالان در حوزه‌های تعریف شده اقدام نمایند.

وزیر خارجه و معاونان آن در چارچوب تعیین شده می‌توانند با پذیرش مسئولیت اجرایی به اطلاع‌رسانی در حوزه قانونی خویش اقدام کنند و در این حوزه قانونی باید متن و اجرای توافقات به رئیس مجلس ارسال شود و در صورت صلاحدید وی و با مشورت در اختیار نمایندگان قرار گیرد. اگر وزارت خارجه متون موردنیاز اطلاعات در این زمینه را در چارچوب قانونی در اختیار رئیس مجلس و نهادهای ذی ربط قرار ندهد، نمایندگان می‌توانند از طریق قانونی با وزیر خارجه و معاونان وی برخورد کنند و با مورد پرسش قرار دادن آنها در کمیسیون‌ها و همچنین صحن به خواسته مورد نظر خود برسند. اما مفاد و جزئیات مذاکرات در اختیار رئیس مجلس است و این وظیفه برعهده رئیس مجلس قرار داده شده که با هماهنگی‌های لازم، اطلاعات را در اختیار نمایندگان مجلس قرار دهد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۱
اصلان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۸
1
0
زنده باد دولت تدبیر و ... به سوی مجلس تدبیر و امید
نظر شما: