تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

تهديدهاي پيش روي دولت پزشکیان

جهانبخش خانجانی» جريان اصلاحات كه در تداوم حركت تاريخي ملت ايران در انقلاب مشروطه، انقلاب شكوهمند اسلامي و حماسه بزرگ دوم خرداد همچنان بر مشي اصلاحي و رفرميستي خود تاكيد و اصرار دارد
اتحاد مثلث!

اتحاد مثلث!

فیاض زاهد - محمد مهاجری» وضعيت جديدي كه در سپهر سياست ايران رخ نموده تا حد كم نظيري استثنايي است. براي اثبات و انتقال اين باور تلاش مي‌شود در اين نوشته به برخي ابعاد آن اشاره شود
يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - 2024 September 29
کد خبر: ۱۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۹

موزه صفویه تنها 20 درصد پیشرفت دارد

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه بزرگ صفویه که مصوبه هیئت دولت بوده و در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر‌مربع در حال احداث است، تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

 مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: موزه بزرگ صفویه که مصوبه هیئت دولت بوده و در زمینی به مساحت 4 هزار و 500 متر‌مربع در حال احداث است، تنها 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یحیی نقی‌زاده در اردبیل اظهار داشت: این موزه که در ورودی شهر اردبیل در مسیر اردبیل – آستارا واقع شده است، در صورت تامین اعتبار لازم تا دو سال آینده تکمیل شده که بخشی از این موزه نیز مربوط به آثار فرهنگی و معنوی ماه محرم و عزاداری اردبیلی‌هایی است که به عشق حسینی مشهور و معرف هستند.

وی تصریح کرد: در ابتدا قرار بود موزه ویژه عزاداری اردبیل در مسجد جنت‌سرا تدارک دیده شود که به دلایل مختلف تصمیم گرفتیم، در قالب موزه بزرگ صفویه همه این آثار و سرمایه‌های ارزشمند را در نقطه مشخص جمع‌آوری کرده و در معرض دید علاقمندان قرار دهیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌ها حتی دو بخش اصلاندوز و عنبران مراکز آموزش صنایع دستی ایجاد شده است، ادامه داد: ما در کنار توجه و توسعه و ترویج آموزش صنایع دستی سعی کردیم به فعالان این حوزه کارت صنعتگری اهدا کنیم تا از بیمه صنایع دستی بهره‌مند شوند و در کنار آن حضور در نمایشگاه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله اقدامات ما در حوزه صنایع دستی بوده است.

نقی‌زاده مهمترین حرکت‌ سال‌های اخیر در این حوزه را تشکیل صنف مربوط به صنایع دستی اعلام کرد و گفت: ما در بخش بازاریابی و ترویج و آموزش هنرمندان و صنعتگران سعی وافری را به کار گرفتیم تا اقدامات مثبت و سازنده را انجام دهیم.

این مسئول تاکید کرد: در بخش گردشگری جامعه صنفی اعم از جامعه مراکز اقامتی، خدمات مسافرتی، جامعه تورگردانان استان اردبیل در قالب یک تشکل صنفی فعالیت کرده و در کنار آن شاهد حضور سرمایه‌گذاران در 37 منطقه نمونه گردشگری نظیر فندقلو، سرعین، سردابه، ازناو و اندبیل خلخال و ... بودیم.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل با اشاره به فعالیت 224 واحد اقامتی در استان به صورت رسمی و غیر‌رسمی و ظرفیت پذیرش سالانه 2 میلیون گردشگر در این مراکز بیان داشت: تمام امکانات را در فصل مسافر‌پذیری و گردشگری مهیا کردیم تا یک میزبان آبرومند برای میهمانان و مسافران باشیم.

نقی‌زاده در خصوص پروژه‌های مرمتی حوزه میراث فرهنگی نیز افزود: در سال‌های اخیر موفق شدیم 84 بنای تاریخی و پروژه مرمتی را به مرحله اجرا برسانیم.

وی خاطرنشان کرد: در هشت سال اخیر تعداد آثار ثبت شده استان از 232 مورد به بیش از 846 اثر ثبتی ملی رسیده است که ثبت این آثار مستلزم فعالیت‌های علمی، مطالعاتی و تحقیقاتی بوده است.

ساخت 2 هتل در شورابیل در دستور کار است

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری اینکه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حوزه فرابخشی و متاثر از فعالیت‌های بین بخشی است، گفت: وظیفه و رسالت عمده ما نظارت بر برخی کارهای حاکمیتی است، اما امیدواریم در پیشبرد اهداف حوزه گردشگری و میراث فرهنگی بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی و دیگر دستگاه‌های دولتی استفاده کنیم.

نقی‌زاده یادآور شد: منطقه نمونه گردشگری شورابیل که در سال‌های اخیر مصوب شده و به تایید رسیده است، سبب شده تا از اعمال نگرش‌ها و رفتارهای سلیقه‌ای پرهیز شده و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده کارها بر وفق حرکتی منسجم و مدبرانه صورت گیرد.

این مسئول با اشاره به کاهش ساخت و سازهای مغایر با فضای تفریحیگردشگری شورابیل در حریم این مجتمع عنوان کرد: ما بسته‌های سرمایه‌گذاری خود را تعریف و تدوین کردیم تا در قالب یک طرح جامع از ظرفیت‌های گردشگری این منطقه استفاده لازم صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی،‌ صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل شورابیل را نقطه عالی برای ایجاد فضاهای تفریحی و گردشگری سالم به ویژه تفریحات آبی اعلام کرد و افزود: احداث کمپینگ و مرکز تجاری شوراسنتر در این مجموعه از اقدامات مثبتی بوده و در کنار آن زیباسازی حریم شورابیل و ساماندهی این دریاچه طبیعی حرکتی بوده که در سال‌های اخیر انجام شده است.

نقی‌زاده از صدور مجوز برای احداث دو هتل پنج ستاره با جذب سرمایه‌گذاران خبر داد و اذعان داشت: در این زمینه سعی کردیم تا با تامین زیر‌ساخت‌ها و همچنین تدارک رینگ پیاده و سواره فضایی را فراهم کنیم تا همه علاقمندان بتوانند از این فضا استفاده کرده و بهره لازم را ببرند

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: