ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
چهارشنبه ۰۱ مرداد ۱۴۰۴ - 2025 July 23
کد خبر: ۱۶۲۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۰

تیم‌های آموزش دیده در جاده‌های پرحادثه

معاون ایمنی اداره کل ایمنی راه و حریم سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد: اولویت اصلی در جهت ارتقای سطح ایمنی جاده‌ها در نقاطی است که بیشترین تاثیر را در ارتقای سطح ایمنی راهها دارد و از طرفی کمترین هزینه را برای ادارات دارند و جزو اقدامات مهندسی کم هزینه زودبازده محسوب می‌شوند.
تدبیر24: فرهاد مهریاری اظهار کرد: در راستای اقدامات مهندسی کم هزینه زودبازده با هزینه کمتر بیشترین تاثیررا در جهت افزایش ایمنی جاده‌ها شاهد خواهیم بود که این قبیل برنامه‌ها به عنوان اقدامات مهندسی کم هزینه زودبازده شناخته می‌شوند.

بودجه لازم برای تجهیز راه‌ها نداریم

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم بودجه مورد نیاز برای انجام اقدامات ایمنی راههاست، گفت: بودجه لازم و کافی را برای خط کشی‌ راه‌ها یا نصب تابلوها و علائم نداریم؛ به عبارتی درصد بسیار ناچیزی در این زمینه در اختیار داریم.

مهریاری با بیان اینکه قرار شده منابعی با کمک ریاست سازمان راهداری در اختیارمان قرار گیرد، افزود: مبالغی از محل جرائم راهنمایی و رانندگی و منابع سازمانی دریافت می‌کنیم و با هماهنگی ادارت کل مقادیری هم از منابع استانی تعلق می‌گیرد.

معاون ایمنی اداره کل ایمنی راه و حریم سازمان راهداری حمل و نقل جاده‌ای اظهار کرد: ارتقای سطح عملکردی حفاظ‌ها در نقاط پرتگاهی با استفاده از حفاظ‌های سه موج، بتنی و سوپر ریل نیز یکی دیگر از مواردی است که در راستای ایمن سازی جاده‌ها صورت می‌گیرد.

اعزام تیم‌های آموزش دیده به نقاط پرحادثه

مهریاری با بیان اینکه اولویت‌های اصلی را با محدودیت‌های منابع مالی اجرایی می‌کنیم، گفت:‌ این اقدامات را به یکسری اولویت‌های اصلی ممیزی ایمنی راه‌های شریانی تقسیم بندی کردیم که تیم‌هایی آموزش دیده به نقاطی که در آن‌ها تصادفات بالا بود و پرحادثه هستند اعزام شدند و اقدامات ایمنی لازم را انجام می‌دهند؛ به عنوان مثال در جاده‌هایی که پیچ دارند یا در مجاورت پرتگاه‌ها هستند با استفاده از تابلوهای اطلاع‌رسانی و حفاظ های ایمن، سطح ایمنی نقاط ارتقا می‌یابد.

وی تاکید کرد: ضمنا جهت افزایش دقت رانندگان تابلوهایی با زمینه فسفری حاوی تابلوهای هشداردهنده به منظور آشکارسازی نقاط پرحادثه نصب شده است. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: