نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

نیمی از جامعه میل به مشارکت در حوزه سیاسی ایران را ندارند

تقی آزاد ارمکی - انتخاباتی که در پیش داشتیم در سایه یک مجموعه از محدودیت‌ها بود. محدودیت اول این بود که قرار نیست دوره آقای رییسی نقد شود و از یک طرف باید آن را دوره طلایی قلمداد کنید.
با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

با انتخاب خود چه بر سر آينده ایران خواهيم آورد؟

مرتضی عزتی - ديدگاهي در ايران امروز به صورت واقعي يا در سايه در بخش‌هايي از جامعه قدرت را در دست گرفته است كه مسوول به قهقرا بردن ايران است
چهارشنبه ۱۳ تير ۱۴۰۳ - 2024 July 03
کد خبر: ۱۶۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۲
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری خبر داد

تکمیل مساجد چهارمحال و بختیاری با عنایت رهبری

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری از بازسازی و تکمیل مساجد نیمه‌کاره این استان با عنایت ویژه مقام معظم رهبری خبر داد
به گزارش تدبیر24 به نقل از شهرکرد، حجت‌الاسلام نکونام پیش از ظهر امروز در جمع ائمه جمعه این استان اظهار کرد: بکوشیم ستادهای دهه فجر بیش از پیش فعال شود و در این میان نقش ائمه جمعه بی‌بدیل است.

وی، دهه فجر را بهترین فرصت برای توجه دادن مردم به اصل نظام دانست و افزود: باید این فرصت را مغتنم بشماریم و از نقش حوزه‌های علمیه در آگاه‌سازی مردم غافل نشویم.

نکونام با اشاره به این که انقلاب اسلامی از حوزه‌های علمیه نشات گرفته است، گفت: حوزه‌های علمیه مادر انقلاب اسلامی هستند و نقش آنها در شکلگیری این انقلاب بر کسی پوشیده نیست اما گاهی این جایگاه و رسالت اصلی مورد غفلت واقع میشود.

امام جمعه شهرکرد با تاکید بر این که مواظب باشیم که طلاب نسبت به نظام بیتفاوت نشوند، خاطرنشان کرد: طلاب باید بدانند که انقلاب اسلامی مدیون حوزه‌های علمیه است، برهمین اساس باید در همه احوال پشتیبان انقلاب باشند و نگذارند که دشمن بین انقلاب و حوزه‌های علمیه فاصله بیندازد.

نکونام با بیان این که کار اصلی روحانیت و در راس آن ائمه جمعه، تبلیغ دین و اسلام است، اظهار کرد: بکوشیم مردم را با آموزههای دین و اسلام آشنا کنیم چراکه اصل انقلاب بر پایه اسلام شکل گرفته است و اگر اسلام نباشد، این انقلاب با تمام دارایی‌هایش سر سوزنی نمی‌ارزد.

وی تصریح کرد: نباید کمبود و یا نبود امکانات ما را از رسالت اصلی خود که دعوت مردم به معارف اسلام و قرآن است، دور کند.

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ائمه جمعه و روحانیت باید مواظب  رفتار و اعمال خود باشند، گفت: ائمه جمعه و روحانیت باید در مرحله نخست، خود عمل کننده به دستورات دینی و اخلاقی باشند و در مرحله بعد، مردم را به این امور دعوت کنند.

نکونام با اشاره بر این که کار اصلی روحانیت، کار فرهنگی است، افزود: یکی از مهمترین نیازهای استان در امور فرهنگی، نبود روحانیت و خلاء‌های موجود در بحث مساجد و خانه‌های عالم است که با ارسال نامه‌ای به محضر مقام معظم رهبری به این خلاء‌ها اشاره شد و ایشان با کرامت و عنایت ویژه‌ای که به مناطق محروم دارند، قول مساعد جهت بازسازی و اتمام مساجد نیمه تمام این استان را صادر کردند.

وی با بیان این که کمک مقام معظم رهبری به مساجد استان در چندین سال و به تدریج به استان تزریق میشود، اظهار کرد: مساجد نیمه‌تمام روستاها و مساجدی که هیچگونه پشتیبان مالی ندارند، در اولویت این طرح قرار می‌گیرند.

نکونام از تشکیل کار گروه فنی برای بازسازی مساجد استان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: بر آن هستیم که مساجد، توسط خود اهالی و مردم و تحت نظارت این گروه بازسازی شود که البته نقش نظارتی ائمه جمعه در شهرستان ها نیز بسیار موثر و مفید است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: