آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۷۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۸

معضل اخلاقی دانش آموزان

یک نظر سنجی سراسری نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان سوئدی، احساس می‌کنند که از طرف محصلان دیگر و نیز معلمان مورد تحقیر قرار می‌گیرند.
یک نظر سنجی سراسری نشان می‌دهد که بسیاری از دانش‌آموزان سوئدی، احساس می‌کنند که از طرف محصلان دیگر و نیز معلمان مورد تحقیر قرار می‌گیرند.

به گزارش سایت رادیو سوئد، دانش‌آموزان بسیاری در مدارس مورد تحقیر قرار می‌گیرند.

 بیش از یک پنجم دانش‌آموزانی که در این نظر سنجی شرکت کرده‌اند، اعلام کرده اند که چنین رفتاری با آنها انجام گرفته است. یک پنجم دانش‌آموزان نیز در مدرسه احساس تنهایی و بی‌دوستی می‌کنند.

 تحقیر گستره شاگردان در مدارس

لارش آره‌نیوس مدیرکل سازمان فرندز که نهادی برای مبارزه و جلوگیری از تحقیر دانش‌آموزان در مدارس است، درباره این معضل گفت:  این مسئله، یک مشکل بزرگ اجتماعی است و اقدامات انجام شده برای بهتر شدن محیط مدارس تاکنون کافی نبوده است.

 این نظر سنجی همچنان نشان می‌دهد که یک سوم آموزگاران از وجود محیطی تحقیرآمیز در مدرسه‌ی خود ابراز بی‌خبری می‌کنند. همزمان نیمی از دانش‌آموزان کلاس ششم به بالا ابراز می‌کنند که پرسنل مدارس کاری برای جلوگیری از ادامه رفتار تحقیر آمیز نمی‌کنند.

لارش آره‌نیوس مدیرکل سازمان فرندز می‌گوید که آنچه دانش‌آموزان برای ما تعریف می‌کنند بسیار جدی‌است و اگر چنین شرایطی در محیط کاری هرکدام از ما وجود داشته باشد، واکنش‌ها به آن بسیار جدی‌تر می‌بود.

او از نتیجه‌ی این نظرسنجی ابراز تعجب نمی‌کند و می‌گوید که مدت‌هاست چنین فضایی در مدارس هست و کاری برای بهبود آن صورت نگرفته است.

رفتار تحقیرآمیز تنها از طرف شاگردان دیگر انجام نمی‌شود، هفت درصد دانش‌آموزان در این نظرسنجی اظهار کرده‌اند که از طرف پرسنل مدارس و معلمان مورد تحقیر و آزار لفظی قرار گرفته‌اند. لارش آره‌نیوس مثالی از تحقیر شاگردان توسط معلمان می‌زند.

 تحقیر می‌تواند لفظی باشد، برای مثال شاگرد را بصورت توهین‌آمیز و مسخره مورد خطاب قرار می‌دهند یا اینکه این شاگردان از معلم خود مرتبا می‌شنوند که خنگ هستند و هوش کافی برای درک موضوع را ندارند و نمی‌توانند این درس را قبول شوند.

منبع:جام

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: