آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
سه‌شنبه ۱۳ آبان ۱۴۰۴ - 2025 November 04
کد خبر: ۱۹۰۱۷
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۰
نقدی بر درآمدزایی اسپانسر جدید تیم ملی

تیم ملی با «گلریزان» در راه برزیل؟!

سرانجام فدراسیون فوتبال و تیم ملی صاحب اسپانسری با اسم و رسم شد؛ حامیانی که بیشتر به جای استفاده ابزاری از تیم ملی، قصد دارند باری از روی دوش همه "امید فوتبال ایران" در برزیل بردارند.
تدبیر24: رفته‌رفته بوی جام جهانی به مشام می‌رسد. سال 92 که تمام شود، همه‌ی هم و غم ورزش ایران می‌شود تیم ملی و جام جهانی. کم‌کم "یار دوازدهم"‌ها از راه می‌رسند تا سهمی داشته باشند در شادی مردم.

در این بین بعضی‌ها می‌شوند صدا و سیما و تا لحظه آخر خبر از همراهی‌شان خبری نیست و حتی هیچ یک از مدیران و معاونان ارشد صدا و سیما و شبکه‌های تلویزیون حاضر به حضور در گردهمایی بزرگ همبستگی با تیم ملی نمی‌شوند و بعضی‌ها هم می‌شوند، بازیگران و هنرمندانی که هیچ دخلی به فوتبال ندارند، اما می‌آیند تا با حمایت نمادین‌شان، همبستگی ملی را برای تیم ملی به وجود بیاورند.

خبر خوشحال کننده دیروز، ورود یکی از بانک‌های خصوصی به کارزار حمایت از تیم ملی بود تا یکی از بزرگ‌ترین دل نگرانی‌های فدراسیون در فاصله 114 روز تا جام جهانی برطرف شود. این بار به نظر می‌رسد بر خلاف مرتبه قبلی، سود حمایت از تیم ملی هم برای اسپانسر و هم فدراسیون فوتبال باشد و پیش‌بینی می‌شود دیگر این بار از "فرار" اسپانسر "بی‌نام و نشان" خبری نباشد.
با این حال یک نقطه تاریک دیشب در مراسم همایش "همبستگی از تیم ملی" دیده شد و آن هم راهی بود که یکی از حامیان فدراسیون فوتبال برای درآمدزایی تدارک دیده است؛ نقطه‌ای که در میان هیاهوی مراسم طولانی دیشب گم شد.

شرکت FANAP که از شرکت‌های زیر مجموعه بانک پاسارگاد به حساب می‌آید، شماره‌ای را روی بنرهای تبلیغاتی خود نصب کره که حکم صندوق کمک دارد. روی این بنرها، "گام اول" حمایت از تیم ملی گرفتن شماره # 90*720* است.

اگر این شماره را با هر یک از اپراتورهای تلفن همراه بگیرید، با پیغامی فینگلیش روبرو می‌شود، با این متن: "جام جهانی نزدیکه ... همه‌ی ایران حامی تیم ملی ایران. مبلغ مورد نظر را وارد نمایید:.."



متنی که بعد از ارسال شماره ظاهر می‌شود

فارغ از این که این راه درآمدزایی از قبل با فدراسیون فوتبال چک شده یا خیر، حتما این نوع از درآمدزایی در شأن تیم ملی یک کشور نیست. اگر این شرکت فن‌آوری از این راه سودهای میلیونی یا حتی میلیاردی به جیب باشگاه‌های پرطرفداری مانند استقلال و پرسپولیس ریخته باشد که ریخته، نباید همان راه را که بیشتر به "گلریزان" شبیه است تا "حمایت" برای تیم ملی در پیش بگیرد. سوالی که اینجا مطرح است، این که اگر قرار به گرفتن پول از مردم و حمایت مادی مردم از تیم ملی کشورشان باشد، شاید راه ساده‌تر اعلام شماره حساب از طرف فدراسیون فوتبال بود. آن موقع هم نیازی به برگزاری مراسم رونمایی از اسپانسر تیم ملی نبود و هم این که مردم می‌توانستند با خیالی آسوده در صورت تمایل پول‌هایشان را به تیم ملی بدهند.

به هر روی حمایت مردم از تیم ملی باید مانند هر جای دیگر دنیا معنوی باشد و نه مادی و این وظیفه فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش و دولت است که راه‌های مختلف و عرف را برای حمایت مادی از تیم ملی امتحان کنند تا "شأن" تیمی که قرار است در بزرگترین ویترین ورزشی دنیا از حیثیت ایران دفاع کند، بیش از پیش حفظ شود.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: