بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 27
کد خبر: ۱۹۲۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۳۲
علي ديني تركماني عضو شوراي مركزي كنفدراسيون صنعت ايران:

پيش شرط هاي اقتصاد مقاومتي

آيا با برگزاري سمينارها و كنفرانس ها در مورد اقتصاد مقاومتي، امكان پيشبرد چنين تحولاتي وجود دارد. به نظر اين قلم پاسخ منفي است.
تدبیر24:  1- اقتصاد مقاومتي دال بر وجود شرايط خاص اقتصادي است. بنابراين مديريت اقتصادي در اين شرايط خاص بايد متفاوت از زماني باشد كه شرايط عادي است. شرايط خاص ناشي از تحريم ها ايجاب مي كند كه مديريت اقتصادي به گونه يي باشد كه ميزان اثر گذاري تحريم ها را تا جايي كه امكان پذير است كاهش دهد. براي مثال، در زمان جنگ چه در ايران و چه در ساير كشورها، از نظام جيره بندي كالااستفاده مي شود تا غذا در دسترس همگان قرار بگيرد. اين سياست، طبيعي است كه مفسده هايي نيز دارد از جمله شكل گيري بازار قاچاق. اما، خالص منافع آن بيش از خالص منافع عدم استفاده از جيره بندي در شرايط جنگي است. در همين باره به نظر مي رسد كه رها سازي دوباره قيمت ها، چندان با شرايط خاص كنوني كشور تناسبي ندارد و خالص منافع آن به احتمال، كمتر از خالص منافع افزايش ملايم قيمت ها خواهد بود.
    
2- در اين شرايط خاص، استفاده بهينه از درآمدهاي ارزي بيش از پيش ضروري است. ارتقاي مديريت پروژه هاي سرمايه گذاري و جلوگيري از به هدر رفتن منابع در قالب پروژه هاي سرمايه گذاري ناتمام و دير بازده بيش از سابق ضرورت دارد.كنترل موازي كاري هايي كه موجب افزايش هزينه هاي جاري دولت و به طور كلي نظام حكمراني مي شود اهميت بيشتري پيدا مي كند.
    
3- اما، چگونه مي توان به اين موارد نايل شد؟ آيا با برگزاري سمينارها و كنفرانس ها در مورد اقتصاد مقاومتي، امكان پيشبرد چنين تحولاتي وجود دارد. به نظر اين قلم پاسخ منفي است. بايد سازوكار دروني اقتصاد سياسي كشور اصلاح شود: سازوكاري كه به طور درون زاد موجب ناكارآمدي مي شود. اقتصاد سياسي حكم سيستمي از اجزاي مرتبط به هم را دارد كه عملكرد درون زاد آنها موجب بروز چنين مشكلاتي مي شود همان طور كه عملكرد ناسازگار و ضعيف چرخ دنده هاي مرتبط به هم ساعت موجب از كار افتادن موتور آن مي شود. بايد «تودرتويي نهادي» كه موجب بروز مشكلات ساختاري مرتبط با هم مي شود رفع شود. مشكل موازي كاري بيش از اندازه، مشكل پاسخگويي بسيار پايين، مشكل بي ثباتي شديد ساختار سازماني و مشكل تنش هاي بي مورد ميان اجزاي نظام حاكميتي. در صورت چنين اصلاحاتي مي توان اميدوار بود كه اصول 24 گانه اقتصاد مقاومتي در عمل امكان تحقق بيشتري پيدا كند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناهید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
0
0
سلام، مسلما ابتدا به ساکن تصحیح قوانین و قانونمند شدن ارگانها سازمانها و .... اشخاص میباشد.
برای رسیدن به این مهم احیا سازمان مدیریت و برنامه ریزی مستقل از احزاب و سازمانهای حسابرسی، بازرسی،مالیات و دیوان محاسبات مستقل از احزاب و قانونمند و توانا نیاز اساسی است
هدف گذاری و مسیر رسیدن به هدف را یک سازمان مدیریت و برنامه ریزی که از افراد متخصص واقعی تشکیل شده میتواند برنامه ریزی کند (لطفا احیا نمائید)
عالم محضر خداست پس بکوش بهترین باشی
شاید امشب شب آخر میهمانی روی زمین باشد (زود دیر نشه)
نظر شما: