بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بازی دوسر باخت برای جامعه و نظام سیاسی

بهاره آروین» مشکل از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان اولیه نیست و در دیگر ممالک هم اوضاع کم‌وبیش به همین منوال است. مشکل در ساختاری است که قرار است کاهش این تعداد اولیه به تعدادی محدود و قابل قبول برای برگزاری انتخابات را امکان‌پذیر کند
نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

نامزدهای انتخابات باید پاسخ دهندمساله اصلی آنان حجاب و گشت ارشاد است یا معیشت و فقر

شهیندخت مولاوردی» نامزدها باید پاسخ بدهند مساله اصلی برای آنها حجاب و گشت ارشاد است یا اینکه معیشت، زنانه شدن فقر، زنانه شدن اعتیاد، زنانه شدن آسیب‌های اجتماعی، زنانه شدن ایذر، زنانه شدن سالمندی و... هم برای آنها دارای اهمیت است.
دوشنبه ۰۴ تير ۱۴۰۳ - 2024 June 24
کد خبر: ۱۹۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
فوتبال در ایران هزینه‌بر است نه پولساز

دور، دور مربیان خارجی است

دروازه‌بان پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان گفت: فعلاً دور، دور مربیان خارجی است، زیرا با یک مربی خارجی به جام جهانی صعود کرده‌ایم.
تدبیر24: رسول کربکندی در گفت‌و‌گو با تسنیم، در مورد مذاکره فدراسیون فوتبال با نلو وینگادا برای در اختیار گرفتن هدایت تیم فوتبال امید ایران گفت: مشکل ما این است که هر وقت مربیان خارجی نتیجه نمی‌گیرند دنبال مربیان ایرانی می‌رویم و هر وقت هم که مربیان ایرانی نتیجه نمی‌گیرند به دنبال مربیان خارجی می‌رویم.
وی در ادامه افزود: در مجموع اعتقادی که باید به مربیان ایرانی داشته باشیم را نداریم و فعلاً تمام تمرکزمان روی مربی خارجی است، زیرا در بین مربیان داخلی مشکلاتی وجود داشته و رقابت‌های ناصحیحی بین ما (مربیان ایرانی) در گرفته است و همین مسئله باعث می‌شود که فدراسیون کار خود را راحت کند و دنبال مربیان خارجی برود تا از هجمه مربیان داخلی علیه یکدیگر بیرون بیاید. بنابراین فعلاً دور، دور مربیان خارجی است، زیرا با یک مربی خارجی به جام جهانی صعود کرده‌ایم.
این کارشناس فوتبال در ادامه عنوان کرد: اگر قرار باشد که مربی خارجی هم بیاوریم او تا یکسال نمی‌تواند کاری کند. در واقع کار مربی خارجی مشکل‌تر است، زیرا مدتی طول می‌کشد تا با فرهنگ، فوتبال و بازیکنان ما آشنایی پیدا کند.
وی افزود: اینکه ما یک آرزوی 40 ساله‌ی صعود به المپیک را داریم نشان دهنده این است که کار زیربنایی انجام نداده‌ایم و این مسئله را در اولویت قرار نداده‌ایم. زیرساخت‌های ما مشکل دارد و به همین دلیل است که المپیک برای ما یک رویا شده است. باید یک برنامه دراز‌مدت داشته باشیم و به مربیانی که در رده پایه کار می‌کنند توجه کنیم.
کربکندی ادامه داد: حتی اگر قرار است مربی خارجی هم بیاوریم بهتر است که از مربیان داخلی که در این رده بیشتر کار کرده‌اند و شناخت خوبی روی بازیکنان دارند و هر روز در یک استان هستند به عنوان دستیار آن مربی استفاده کنیم تا آنها استعدادها را شناسایی کنند.
مربی پیشین ذوب‌آهن خاطر نشان کرد: یکی از مسائلی که در رده پایه به آن توجه نمی‌شود این است که مسابقات رده‌های نوجوانان،‌ جوانان و امیدهای کشور در حالی برگزار می‌شود که تهران در آن حضور ندارد و برای خود حکومتی جداگانه محسوب می‌شود. در حالی که اگر تهران در این مسابقات حضور داشته باشد، بهتر است.
وی در ادامه عنوان کرد: به هر حال معتقدم در این شرایط که مربیان خارجی در مرکز توجه هستند هم مربیان ایرانی می‌توانند کاربرد داشته باشند. اگر قرار است یک مربی خارجی هدایت تیم امید را بر عهده بگیرد بهتر است از مربیانی استفاده کنیم که در این زمینه زحمت کشیده و شناخت خوبی از فوتبال در بخش پایه دارند. حداقل نباید اجازه دهیم که دستیاران او هم خارجی باشند و باید از دستیاران ایرانی برای مربی خارجی تیم المپیک بهره ببریم.
کربکندی با تاکید بر اهمیت توجه به زیرساخت‌ها از کم‌توجهی در این حوزه انتقاد کرد و گفت: یک باشگاه برای یک فصل نزدیک به 30 میلیارد برای تیم فوتبالش هزینه می‌کند اما حاضر نیست 50 میلیون برای بخش پایه هزینه کند. اشکال بزرگ در کشور ما همین است و چون همه دنبال نتیجه هستند و می‌خواهند ویترین کاری بهتری داشته باشند؛ فعلاً همه از تولید دیگران استفاده می‌کنند. به خصوص تیم‌‌های بزرگ چنین شرایطی دارند. البته در این میان سپاهان از تولیدات خودش استفاده می‌کند. تیم‌های استقلال و پرسپولیس در زمینه استفاده از نیروهای خوب هیچگاه سرمایه‌گذاری نکرده‌اند.
وی اضافه کرد: در همه جای دنیا به رشته‌های دیگر ورزشی کمک می‌کنند ولی ما باید بودجه همه رشته‌ها را قطع کنیم تا تیم ملی فوتبال‌مان یک اردو برود. متاسفانه برخلاف همه جای دنیا که فوتبال پولساز است در کشور ما هزینه‌بر است.
کربکندی در پاسخ به این سئوال که «آیا با وجود نداشتن زیرساخت مناسب، برنامه‌ریزی 2 ساله‌ای که فدراسیون برای تیم امید انجام داده است، می‌تواند کارساز باشد؟»، گفت: مهم زمان اردو و برنامه‌‌ریزی برای این کار است. اگر کار را در زمان خودش شروع کنیم می‌شود امیدوار بود اما اگر مقطعی کار کنیم و با یک باخت برنامه‌های‌مان را تغییر دهیم موفق نمی‌شویم. به هر حال فدراسیون هم پس از چند سال بی‌برنامگی حالا کمی با برنامه‌تر کار می‌کند.
این کارشناس فوتبال با تایید تصمیم فدراسیون مبنی بر اعزام بازیکنان زیر 22 سال به مسابقات آسیایی گفت: من با این کار موافقم. در همه‌ی کشورها این کار را انجام می‌دهند ولی ما به دلیل اینکه نتیجه برای‌مان مهم است و عنوان به حفظ و تثبیت میز کمک می‌کند حتی برای مسابقات غرب آسیا هم می‌خواهیم تیم ملی اصلی‌مان را بفرستیم. این نگاهی است که پشتوانه فوتبال ما را تهدید می‌کند.
وی اضافه کرد: اگر به جوانان توجه کنیم و با برنامه پیش برویم مطمئناً استعدادهای زیادی شکوفا خواهند شد. در این شرایط است که باید تفکر حرفه‌ای را به جوانان بیاموزیم. بازیکنان ما تا زمانی که قرارداد سنگین نبسته‌اند خوب کار می‌کنند ولی بعد از آن درگیر تفریح و خوشگذرانی با استفاده از آن پول می‌شوند و یادشان می‌رود که چه وظایفی را بر عهده دارند. ما استعدادهایی داریم که شاید در خیلی از کشورها نباشد ولی تفکر حرفه‌ای که باید داشته باشیم را نداریم.
سرمربی پیشین تیم فوتبال ذوب‌آهن در مورد وضعیت این تیم و تغییر چندباره سرمربی آن گفت: ذوب‌آهن در این مدت بد نتیجه گرفته و شرایط خوبی ندارد. در این بین دائماً مربی را محکوم کرده و همه تقصیر را به گردن کادر فنی می‌اندازند. ذوب‌آهن تاکنون چند مربی عوض کرده است که این نشان می‌دهد در ذوب‌آهن دیواری کوتاه‌تر از مربی پیدا نمی‌شود.
وی در خاتمه تصریح کرد:‌ مشکل تیم ذوب‌آهن ساختار مدیریتی باشگاه است. آقایان بودجه تیمی که پُز نایب قهرمانی آسیایی‌اش را می‌دهند را به یک سوم رسانده‌اند. به همین دلیل بازیکنان خوب،‌ این تیم را ترک کرده‌اند و شخصیت و جایگاه تیم شکسته شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: