آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

آموزش کودکان برای فردای بهتر سرزمین

شینا انصاری - روز جهانی و هفته ملی کودک فرصتی است برای پرداختن به دغدغه‌ها، مشکلات، بحران‌ها، علاقه‌مندی‌ها و حقوق کودکان، این جوانه‌های زندگی و امیدهای آینده. کودکان در نقاط زیادی از دنیا در حالی اولین قربانی سیاست، فقر، خشونت و جنگ هستند
جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

جهان در آستانه‌ی بازچینش رقابت

محمدمهدی محمدی-رقابت‌پذیری در سال ۲۰۲۵ تنها یک رتبه‌بندی نیست، بلکه نمایی است از آنچه جهان به سمتش می‌رود: ثبات، شفافیت، و هوشمندی سیاست. کشورمان اگر بخواهد سهمی در آینده اقتصادی جهان داشته باشد، باید نه‌تنها در زمره بازیگران مهم این تغییر جهانی و همکار در سازمان های جدید بین اللملی قرار بگیرد، بلکه باید طراح مسیر خود با پایبندی به موازین و استراتژی های خود باشد. مسیری که از درون طراحی، اصلاح و اجرا می‌شود، نه از بیرون تحمیل.
چهارشنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۴ - 2025 October 15
کد خبر: ۱۹۸۵۳
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹

اقدام اورژانسی برای کاهش آلودگی هوا

به گفته وی، همچنین در حال حاضر 7 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که هر یک از این خودروهای فرسوده 20 برابر خودروهای نو تولید آلودگی می کنند.
تدبیر24: رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران گفت: در شرایط فعلی مهمترین کار برای کاهش آلودگی هوای کلانشهرها، دو اقدام اورژانسی تعویض کاتالیست و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده است.

دکتر علی محمد شاعری افزود: در حال حاضر سه میلیون دستگاه خودرو در خیابانهای کشور در حال تردد است که یا کاتالیست ندارند و یا کاتالیست آنها از کار افتاده و باید تعمیر شود.

به گفته وی، همچنین در حال حاضر 7 هزار دستگاه خودروی فرسوده در کشور وجود دارد که هر یک از این خودروهای فرسوده 20 برابر خودروهای نو تولید آلودگی می کنند.

شاعری اظهار داشت: بنابراین از رده خارج کردن 100 هزار خودروی فرسوده معادل تولید دو میلیون خودروی نو با استانداردهای روز است.

وی افزود: این دو اقدام چنانچه به درستی برنامه ریزی شود تا پایان سال 93 شدنی هستند.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران تصریح کرد: اگرچه تولید خودروهای نو با استاندارد یورو 4 یکی دیگر از برنامه هایی است که در کاهش آلودگی هوا نقش موثری دارد اما از آنجایی که در حال حاضر در کشور حدود یک میلیون خودرو تولید می شود و تنها 50 درصد آنها استاندارد یورو 4 دارند، یعنی در کلانشهر تهران که 40 درصد این سهم را شامل می شود تنها در طول سال می توان 200 هزار خودروی نو با  استاندارد یورو 4 تولید کرد که اگر با از رده خارج کردن خودروهای فرسوده و تعویض کاتالیست خودروها مقایسه کنیم، مشاهده می شود که نقش آن دو اقدام در کاهش آلودگی هوا در کوتاه مدت بسیار پررنگ تر است.

وی با اشاره به اقدامات وزارت نفت طی 3 سال گذشته و سرمایه گذاری 13 میلیارد دلاری این وزارتخانه جهت ارتقاء و بهبود کیفیت سوخت، یادآور شد: با انجام این اقدامات در کنار توزیع سوخت یورو 4 در کشور که تا پایان سال 93 بیشتر جایگاهها این سوخت را توزیع خواهند کرد، می توان در مدیریت بهینه کاهش آلودگی هوا به خوبی اقدام کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: