ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

ایران و آمریکا؛ دیپلماسی در آینه تاریخ و آزمون آینده

مینو خالقی - «صلح پایدار تنها زمانی ممکن است که طرفین به هزینه‌های تنش‌آفرینی بیشتر از منافع آن بیندیشند»، شاید بیش از هر زمان دیگری درباره رابطه ایران و آمریکا، خصوصا در شرایط فعلی، مصداق داشته باشد.
روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

روندها و چشم‌‌‌انداز اقتصاد دیجیتال در ۲۰۲۵

محمدمهدی محمدی - اقتصاد دیجیتال با تعریف سازوکارهای اقتصادی مبتنی بر داده و فناوری، به یکی از مهم‌ترین عناصر ساختار اقتصادی جهانی تبدیل شده است. این مفهوم نه تنها شامل تجارت الکترونیک می‌شود، بلکه به تمامی ابعاد استفاده از فناوری‌های دیجیتال در زندگی روزمره، از مبادلات مالی تا ارتباطات، پرداخته و تأثیر قابل توجهی بر رفتارهای اجتماعی، فرآیندهای مدیریتی و ساختارهای زیرساختی جوامع دارد. با پیشرفت‌های مداوم و ظهور فناوری‌های نوآورانه، به‌ویژه در حوزه‌های هوش مصنوعی، بیگ دیتا، اینترنت اشیاء و بلاک‌چین، تحولات عمیق‌تری در بازارهای جهانی و شکل‌گیری مدل‌های کسب‌وکار جدید مشاهده می‌شود.
دوشنبه ۳۰ تير ۱۴۰۴ - 2025 July 21
کد خبر: ۲۰۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۰

ایجاد 60 پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در گیلان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان گیلان با بیان اینکه 60 نقطه‌ی ثابت و سیار در استان گیلان بعنوان پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در نظر گرفته شده است، گفت: هدف ما کسب رضایت‌مندی گردشگران با عرضه‌ی خدمات متنوع به آنان است
تدبیر24: مهندس «رضا علیزاده» در گفت‌وگوایسنا، منطقه‌ی گیلان، با اشاره به فرارسیدن تعطیلات نوروزی اظهار کرد: گردشگران داخلی و خارجی به جهت موقعیت گردشگری خاص گیلان از این استان استقبال می‌کنند.
 
وی افزود: در نظر داریم با برنامه‌ریزی مناسب وعرضه‌ی خدمات متنوع به گردشگران، علاوه‌بر تأمین رضایت‌مندی آنان، شرایطی را مهیا کنیم که گردشگران همواره در طول سال به گیلان سفر کنند، آمادگی و مهمان‌نوازی گیلان می‌تواند علاوه ‌بر رضایت‌مندی گردشگران شرایطی را ایجاد کند که بازگشت مسافر به استان گیلان فراهم شود.
 
مدیرکل میراث فرهنگی استان گیلان با اشاره به اقدامات اساسی در نیم سال دوم گفت: نظارت و کنترل فنی تأسیسات گردشگری اعم از اماکن اقامتی، پذیرایی و دفاتر مسافری انجام شد، هم‌چنین آموزش نیروی انسانی متخصص برای استقرار این افراد در تأسیسات گردشگری که می‌تواند در بحث ارائه‌ی الگوی رفتاری و خدماتی مورد انتظار اثرگذار باشد از دیگر اقدامات سازمان بوده است.
 
علیزاده با بیان اینکه اقتصادی کردن سفر از دیگر اقدامات مورد توجه ماست، تصریح کرد: بنابر تأکیدات استاندار بعنوان رئیس ستاد هماهنگی سفر، این امر در دستور کار قرار گرفت از این‌رو می‌کوشیم فعالیت‌های سفر را به سمتی جهت‌دهی کنیم که منابع درآمدی که جزو مواهب اقتصادی سفر است به آحاد جامعه تزریق کنیم، بعنوان مثال صنایع‌دستی، گردشگری و دیگر صنوفی که با صنعت گردشگری در ارتباط هستند، را در مسیر اقتصادی بودن هدایت کنیم.
 
وی با بیان اینکه 60 نقطه‌ی ثابت و سیار در استان گیلان بعنوان پایگاه اطلاع‌رسانی گردشگری در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: در حال تهیه‌ی اقلام تبلیغاتی شامل کتابچه‌های راهنمای گردشگری، بروشور، نقشه‌ی راهنما، لوح فشرده و حتی نرم‌افزارهای تعبیه شده در موبایل، برای رفاه گردشگران هستیم، هم‌چنین بخشی از اطلاعات گردشگری و رزرو هتل‌ها از طریق فضای مجازی و بخشی هم از طریق صداوسیما معرفی می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما: